Alla inlägg under juli 2011

Av Sebastian Alexander - 16 juli 2011 21:57

 

Alex? Är det ett leende vi ser nu då? Nää det är det inte.. men mormor jag har en idé..


 

Om ni gungar från sida till sida så kanske smilbanden släpper o åker uppåt! Vi testar! *gunga gunga o hoppas på ett leende*



Nee.. det gick inte det heller.. Alex verkar inte nöjd.. aja.. vi får fundera ut nån mer idé o återkomma när "jakten på Alex leende" countinues


pusspusspusspusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 16 juli 2011 21:36

 

Jag gjorde mig lite fin så här på lördagskvällen.. el ja.. Moa hjältpe mig o måla lite. schnyggt?!


 

Lördag, lika med chips o gottis!


 

Mums! Jag älskar gräddfilen, chipset skiter jag i, det är gräddfilen jag vill ha!


 

Vi var ute o gick i morse, kolla vad vi såg.. och som jag "råkade" trampa på hehe


 

En groda - den högst upp i bild.. jag "råkade" gå över den när den hoppade höhöhö jag var så nöjd ska ni veta! mooha ha ha


 

Jag var så nöjd att jag var tvungen att sätta mig ner o tänka över vad jag egentlien gjort.. dödat en groda med min fot.. aa det är tufft ;P Nej det är det inte jag vet.. men.. nu är det inte så mycket att göra åt.. stackars lilla groda!


I torsdags var vi ut till ultuna allihopa, käkade/fikade o spelade lite fotboll, jag sprang mest efter Moa o Hugo..


 

 

Moa busar..


 

Pappa försökte ta bollen ifrån mig.. jag sänkte honom!


 

Sen sprang jag till mormor för skydd hihi


 

Ahh nu är du inte så störig längre va pappa? Precis.. keep on moving, gå iväg du bara farsan.. du är lite rädd för mig o mormor va?


 

Buuh! Nu kommer jag o mormor o tar dig pappa! *ahh springer ifatt o försöker skrämma pappa.. gick inte bra.. han sprang ifrån oss*


 

Aja.. snyggt försök iaf mormis! Du är bra på att rädda mig iaf!


 

Älskade lillkorven Alex var vaken (inte..)


 

Annicha låg o solade o käkade upp våra bullar (tiihii)


 

Jag satte mig i gräset o filosoferade lite.. men vad är det jag ser där borta? En GLAD Alex???!


 

Är det ett leende jag ser där bakom mormors arm??!


 

Nää.. jag tänkte väl.. inte skulle väl han skratta va?


 

Min lillmuntergök till lillebror  


 

Nää.. det går inte att roa honom.. det är så här han ser ut.. oftast :P


Idag var vi hem till mormor o krachade deras hus he he de hade tänkt ha en lugn kväll utan några barn alls, men så dykar alla vi upp! Vi tillochmed åt av deras smörgåstårta.. MUMS så gott det var! TACKTACKTACK mormor o morfar för att vi "fick" komma o äta upp all mat!!!  


Imorgon är det en stooor dag.. jag, JAG fyller TVÅ år! Jippie! Det ska vi fira, med blommor o choklad, men mest massa presenter hopaps jag :) 


ps, Tack Anders för du kom hit idag, jättekul att se dig igen! Tack för hjälpen med att kolla bilen, nu blev pappa än mer sugen på dumpventil o chipning hihihi


pusspusspusspusspusspusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 16 juli 2011 11:48


Då har man fått känna på lite hederlig svensk väntetid på akuten.. inget ont om de som jobbar där, men det är lite drygt att bara sitta där rakt upp o ner i 4 timmar *suck* Vi var upp till barnakuten i onsdags för jag hade så ont i handen, den var svullen o jag blev så ledsen så fort mamma o pappa försökte röra den, sätta på mig tröja el bilbälte. Jag kunde inte böja fingrarna runt glaset när jag skulle dricka, jag kunde inte hålla om nån leksak, det gjrode så ont! Vi ringde först vårdcentralen för att kolla vad vi skulle göra o de tyckte vi skulle åka till barnakuten ifall jag ramlat tidigare på dan o fått nå stukning som nu växt på sig. Så vi åkte upp dit, fick träffa en läkare som försökte känna på min arm men de gjorde så ont så jag bara grät. Han hämtade en glass åt mig som muta, men jag är väl inte dum eller, jag gick inte på den enkla så jag fortsatta gråta o pappa fick äta upp glassen :)


Han sa att det verkade sitta vid handleden men det var svårt att känna när jag hela tiden drog undan armen o grät, så han sa att det bästa vore att röntga den. Först ville han ge mig lite alvedon så jag skulle piggna till o kanske det onda skulle försvinna, jo jag tackar, jag fick en HEL spruta med alvedon (som man tar i munnen) mamma o pappa försökte i omgångar att få i mig det, det var ingen lätt match ska jag säga er :) De ska inte tro att jag tart alvedon hur lätt som helst hihi men jag fick i mig allt tillslut och vi drog ner till röntgen. Där var det en jättegullig tjej som hämtade oss på en gång o sa att de prioriterade barn! *jiihooo nån tur ska man ha!* Jag o mamma fick sätta oss vid ett bord och de började ta kort, de satt till mig att ha handen helt stilla o självklart så lyssnar jag när folk säger till mig (eller?!) kanon, det gick bra att ta krot så, men när vi skulle ta kort när handen var på högkant liksom, som när man hälsar, så började jag gråta, skrika o skaka :( Det gjorde jätteont, mamma fick sitta med sina händer runt mina så vi hade som tre händer på högkant, så mamma tröck sina händer emot min så den kunde stå upp och så fick de till ett kort. Jag var så duktig sa dom, hon kom med en låda där jag fick välja olika saker, jag valde ett stort blått suddigum med fåret shuan på! Shit vad lycklig jag var! Kan ha att göra med att alvedonen började kicka in. Sen gick det fort, de sa att vi kunde gå upp till akuten igen och vänta på läkaren. Efter ett tag så kom han o sa att allt såg bra ut på bilderna så det var inget brutet iaf. Vi skulle ha koll om jag fiuck ont igen o ge mig lite alvedon. Sen.. åkte vi HEM! :)


Mamma o pappa har funderat lite och kommit fram till att det kanske är.. VÄXTVÄRK jag haft.. man kan faktiskt ha det när man är 2år, det kommer på kväll/nätter o att det är svårt för barnet att säga var det gör ont.. precis som jag har! Det enda de undrar över är varför de gjorde så ont i handleden när jag skulle röntgas o ta tex ett glas.. borde inte göra de med växtvärk ju. Men kanske en liten stukning plus växtvärk, den teorin kör vi på!


Har ni förresten sett min lillebror? Den där söta, tjocka, gulliga, otroliga fina ungen?



         


Han kan massa trix också, man blir ju så imponerad av han........


 

han kan lipa.... åå.. ja.. det är väl det :)

'

 

Ha ha lurade! Han kan skratta också, han kan skratta mycket med lite ljud :)


Ja annars så är vi ute o leker mycket om dagarna, moa o hugo är ju hemma nu så jag är i himlen! Igår var jag med dom ut o kollade på rally - skitkul! Jag var ganska så trött när jag kom hem efter en dag i skogen med lite sömn.. jag låg i mammas säng o kollade på nickenyfiken innan jag somnade..


      

 

Har fortfarande lite sår på läpparna.. de spricker eftersom jag sover med öppen mun så de blir torra o spricker sen när jag öppnar munnen helt.. :(


Ska hem till mormor snart o tracha deras hus höhöhö mormor vet inte att vi kommer, men nu lär hon veta det, när hon läser här hehehe men jag ska ändå tracha huset!


pusspusspusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 15 juli 2011 13:16

       


Jag fick följa med Moa/Hugo/tiss o Fredrik idag.. vi ska på rally! Pappa o farfar åkte i morse o meningen var att jag/mamma o Alex skulle till mormor, men moster tiss o de skulle också åka på rally så frågade de om jag ville me.. o klart jag ville det! Jag packade en matsäck med dricka, macka o lite chips *nom nom*

Mamma sitter o klurar lite över dopet, hon har massor av ideér så hon vet inte hur hon ska få med alla saker o grejjer, sånger o dekorationer, fika o mat o jaa.. allt. Vi får se hur det blir i slutändan :)


Ha en fin dag! pusspusspusspusspsusspusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 11 juli 2011 11:56



I torsdags fyllde gullungen Hugo 3år och i fredags bjöd tiss o fredde på mat o tårta/fika. Åhh jösses så gott det var, i var proppmätta när vi gick därifrån, vi fick vårrullar till middag. Det var så gott! Pappa sa tillochmed att sånna skulle vi göra själva, hemma sen.


Hugo älskar Cars, så han fick cars-tema på kalaset.



 

Vi har slagit in Hugos paket som en väska :)


 

han fick ett par badbyxor/shorts med Spindelmannen (hans andra favorit)


 

Moster tiss o fredrik gör lilla "vål lullaj" - vår rullar :)


 

Jag var tvungen att stå bredvid o se till att de gjorde rätt o skötte sig!


 

Alex hängde hos mormor o lite hos morfar. Han såg dock lite trött ut.. el drömsk.. han kanske ville ut o köra lite bil?


 

Åhh vad lycklig han ser ut va? Äntligen får han köra bil!


 

Han fick låna min Nallepuh bil o ta en sväng.. han kom tillbaka väldigt fort, ja jag tror inte ens han körde en meter förren han kände att han var klar med bilen..


 

Han tog in på hotellet "tiss o freddes säng" istället o sov sig igenom kalaset..


 

Jag?.. ja.. jag satt i en badbalja som stod på två stolar.. det är väl inte så konstigt.. en ganska vanlig grej man brukar göra.. eller? Jag trivdes som fisken i vatten hehe


 

Coola tårtan! Spindelmannen, supergo! Tårtan, inte mannen! Men bilden var ju lite go.. fast den smakade inte så mycket men.. ja.. ni hajjar..


 

Jag var så glad över att Moa o Hugo var hemma en liten stund, Moa tog mig ut på en liten sväng om på min traktor, vi pratade om allt mellan himmel o jord hihi


Nu ska jag sova, mamma ska på fotmassage, pappa fixa med sin radiostyrdabil.. det är vad vi ska göra. Alex? Jaaaa... vad tror ni? :)


pusspusspusspusspusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 10 juli 2011 12:33


 

Alex har fått en handskallra, he loves it!


 

Han blev såå glad över den! Eller kan det vara så att mamma "tvingar" honom att skratta?


 

Är du nöjd nu mamma, när du fått ett skratt? Jag är nöjd.. mycket nöjd.. över att du slutar tjata om att jag ska skratta alltså!


Nu ska jag o pappa ut till bilen, vi ska tvätta, vaxa o fixa den lite.. hörs senare pusspusspusspuss  

Av Sebastian Alexander - 8 juli 2011 08:01

 

Min nya body, fin? Nja..


 

Men mamma, jag måste väl inte ha mössan på mig också! *i chock*


 

Mammmaaaa bbuuhuuuuu *på väg att gråta* .. vill inte ha den..


 

Eftersom du inte lyssnar så går det så här.. *förbereder för en rak höger på morsan*


 

Åhhhhhhhhhhhh *knyter handen o tar i.. * poof *morsan är nere o golvad*

Av Sebastian Alexander - 7 juli 2011 20:56

  

Flytta dig lite åt sidan mamma, jag försöker kolla film..


 

Men akta dårå! *försöker titta bredvid mamma så man får se nått..*


 

Jaaaa men säg vad du vill säga då o säg det fort.. jag är upptagen..


 

Ska bara pausa i filmen.. *tycker på dosan* ja.. så då lyssnar jag.. vad är det?



 

*blablabla från mamma..* Mmmmm mycket intressant.. jaha.. jasså så det säger du mamma... mmm.. oj då *blablabla från mamma*


 

*blablablablaba från mamma* suck.. klar snart mamma?!


 

*tittar på allt annat än mamma som kom o störde när jag kollade på film*


 

Så tack för upplysningen mamma, intressant, om du tar o pyser nu så jag kan kolla klart på teletubbies!


Hallå o gokväll!

Nu är Sebbe här, Alex lånade bloggen ett tag som ni såg :) Först måste jag bara säga att vi fick ett bra knep ifrån kickan idag ang mina såriga läppar, att vi skulle smörja in med iduminsalva.. mamma har försökt med läppsyl men de är så kompakt så man måste dra lite i läppen för att smeta ut det liksom, men nu har vi haft på idouminsalva (bär jag sov o jag vaknade inte av det!) så hoppas det är bra i morgon, el iaf bättre!


Vi drog oss hem till mormor ett tag idag, chillade o busade. Jag snackade med min tjej Annicha o lekte med katten som hon har på sin mobil. Vi var bara hem dit en snabbis eftersom vi skulle skjusa Annicha till frisören på stan så vi drog iväg efter ett tag. Vi följde med Annicha till frisören o satt o väntade på henne, sen vidare till olika affärer o shoppade bla papper o grejjer till Alex inbjudningskort till dopet. Det var rea i vissa affärer så vi shoppade på lite idag :)


 

Jag sitter o tittar på katten som Annicha har i mobilen.. som Annicha brukar säga.. SÅÅÅ SÖÖÖÖÖÖT! hihi


 

Mamma har nån inställning som heter SOL på kameran.. bev lite ljust hehe


  

*Annicha titta där borta - pekar åt mammas håll o snor mobilen samtidigt* lättlurad!



  

Katten sover o då öa jag mig bredvid o skulle också sova..


 

Jag raggade upp två brudar som fick följa med i bilen (fortfarande SOL inställt i kameran...)


 

Annichas nya frippa, SÅ SNYGG o SÅ LJUS! :P


 

Vi köpte en miranda nalle till Alex i doppresent och en miranda tavla till Sebbe i födelsedagspresent.


 

Mamma köpte balsam, balsam o schampoo efter råd av Annicha om att de var bra.. (och de var de också hälsar mamma!)


 

Några av papper o grejjer till inbjudningskorten.. (vi har köpt alla tårtsaker o fyllningar redan och bestik o tallrikar o glas till dopet innan vi ens bokat datum hehe gäller att vara ute i god tid :)


 

Mamma tog en fiskögebild på mig.. (ser ni ögat buhu)


 

HA HA HA vilken rolig bild de blev på mig mamma!


 

Nu är pappa i farten igen o smörar för tanten.. han köpte nån blomma åt henne o hon blev ås glad o kvittrade o hade sig *blää* en simpel blomma ju.. aja de var väl schysst av dig pappa, låt de inte hända för ofta bara! :P


 

Vill ni se en tjockis?


 

kolla på Alex´lår hihihi *retas*


 

Mm kanske inte är så kul att man retar mig hela tiden.. *muttrar*


  

Mamma, kan du vara så snäll o sluta reta mig?!


Nu ska vi sussa.. hoppas ni får en finfin fredag imorgon med sol, värme o glädje! PUSSPUSSPUSSPUSSPUSSPUSS

Ovido - Quiz & Flashcards