Alla inlägg under juli 2011

Av Sebastian Alexander - 6 juli 2011 19:35


Åhh ojoj nu är man mätt så det heter duga.. vi har ätit egenbakad butterkaka och den var mastig! Mamma o jag bestämde oss för att baka lite o hittade ett recept, men kan ju säga att det var ju inte värt de nästan tre timmar de tog att göra kakan, dne var go men inte överdrivet.. vi hittade ett till recedpt men på mazariner o det kör vi nog på imorgon, verkar gott!


Vi kan visa lite bilder på vår kaka ändå så ni får se hur den såg ut:

 

Jag hjälper mamma att rulla korvar av jästen (jag missuppfattade vad man ska göra med jästen..)


 

Sen blandade vi i alla ingredienser...


 

Jättebra deg! Undrar om man kan ha den till vanliga kanelbullar också.. ? (måste testa.. vi får baka igen mamma)


 

man skulle baka ut till en längd på z antal cm, men mamma kavla så stort så hon delade på degen.. man ska ha degen tjock o kort.. mamma visste inte så hon gjkorde lång o smal..


 

Här ser ni varför man inte ska kavla den tunn.... haha (den ska fylla HELA formen..)


 

Så vi la i andra delen deg också hehe


 

Den är faktiskt inte bränd, vi hade på kanel.. från en påse så de forsade ur kanel hehe.. ingen bra bakdag..


 

Guess vad vi gör? Detta blev iaf jättebra!!


   

Kristyrblommor!! Mamma tränade lite, hon ska göra sånna här till Alex doptårta..


Appråpå dop..lär väl bli i september kan vi tro.. vi har inter kommit så långt än så ni får hålla utkik efter inbjudningarna lite senare..


Lilla korven Alex har fått lite nya kläder och jag fick nya skor, vi tog kort på det o när vi skulle lägga in det här såg vi att vi inte ens haft minneskortet i så det blev inga kort haha vi fixar till imorgon, men vi har en bild på Alex i sin nya mössa.. mamma älskar när det är öron på babykläder (pappa gillar det inte!) när vi var på affären så hittade vi en "ap"mössa.. sååå söt!


 

Wow! Tur att Alex blev glad över nya mössan också så vi inte köpt den i onödan....


 

eller? Han ville väl hellre sova, tänk att han var vaken o skrek i kanske 5 hela minuter.. man häpnar ju! Trodde han bara sov..


Usch vad länge min förkylning håller i sig, nu har iaf febern avtagit! Jag är så täppt i näsan o värst på kvällen/natten så jag sover med öppen mun, vilket gör att jag blir torr om läpparna o spricker :( plus att jag nått nått skit i ögat så det har blivit rött.. usch jag orkar inte mer.. vill vara frisk o leka.. på fredag ska vi upp till moster tiss o fredde för att fira hugo som fyller i morgon, ÅH så jag saknat dom två! Då ska jag banne mig leka, varesig jag är sjuk el inte!


 

Ser ni underläppen :(


 

Man ser lite rött i kanten av ögat också.. usch :(


Imorgon ska vi upp till stan, vi ska upp o möta annicha som ska klippa sig. Vid 10 ska vi vara där så det blir till att pallra sig upp i tid o dra iväg, därför ska ajg nog hoppa ner i sängen nu så jag får några timmars sömn :)


pusspusspusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 5 juli 2011 12:31


Snacka om hårdkörning i gymmet.. jag o mamma stod o gjorde lite lunch o Alex lekte i babgymmet, plötsligt blir det tyst så vi går dit o kollar vad som händer... guess what:


 

Lillkorven somnade..


 

Han gymmade så orken tog slut.. gullunge!

Av Sebastian Alexander - 5 juli 2011 08:33


Gomorgon!


Lite morgonsång för er från mig.. pusspusspusspuss



Av Sebastian Alexander - 3 juli 2011 21:29


Kolla, jag kan ju blåsa upp ballongen helt själv! :)


Av Sebastian Alexander - 3 juli 2011 19:49


Gokvällens!


En liten rapport ifrån sjukstugan, mamma kan svälja idag o har kunnat dricka sockerdricka o ätit en fralle, bra framsteg där! Dock lite trist.. när jag druckit lite saft så har jag också känt lite ont i halsen.. jag har tagit mig på halsen o sagt ajaj så kanske är nått på G där.. vi ska avvkta till imorgon för att se om de blivit värre.. hoppas inte!!


Vi var o handlade imorse, så nu har vi mat för hela veckan, sen fixade vi klart i garderoberna.. en liten kul sak, vi har ju en "wallk.in.closet" o man kan ju gissa vems sida som är vems av mamma o pappa..


 

Ena sidan..


 

andra sidan..


 

plus två byråer, och 8 lådor ovanför kläderna..


 

plus en hög med kläder som inte fick plats...


 

o så gissar vi vems sida detta här?

(mm precis, mamma behövde 4 bilder för att visa sin sida, pappa bara ett kort, ett ganska tomt kort hihi)


Ja annars har vi inte gjort så mycket mer idag, städat o blåst lite ballonger.. kommer en video snart på när JAG blåser ballonger, måste ses! Ju just det.. vi vägde en kissblöja också.. varför? jooo för att vi kände för det.. gissa vad en blöja med bäbiskiss väger? hahahhahha


 

175 stadiga gram.. japp.. då vet vi det.. värst vad upplysta vi blir nu ikväll.. och det är Alex blöja så ni inte tror nått annat.. japp då vet ni!


Ska ladda upp videoklippet sen ballongblåset.. återkommer snart el om mamma hunnit somna medan laddar så hörs vi imorgon.. pusspusspusspusspuss


mamma vill bara hälsa att hon älskar sina fina söta barn........

 

hahahahahahahhahhahahahahahaha

Av Sebastian Alexander - 3 juli 2011 13:03


Så fort mamma tar fram kameran så stirrar Alex bara in i den, han vill aldrig skratta, men när mamma tar bort den jaa då vill han skratta.. suck vilken unge! Vi låg i sängen i går kväll o försökte o försökte men han vägrade skratta i kameran.. det är två tre lååånge minutrar utan skratt.. men är det inte ett skratt vi ser i slutet??



Nu kanske ni tror att Alex sover som vanligt el att han sitter lite lungt i sin stol o softar.. typ så här..

 

Tittar på barnprogram..


   

o softar!


Men det är fel.. han ligger o skriker o vill ha mat så nu måste mamma dra o utan mamma så kan jag inte skriva på bloggen så jag drar också.. hörs senare! pusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 3 juli 2011 08:10


Gomorgon!

Så nu kommer det mera film..



Mamma somnade som en däckad säl tidigt igår kväll så därför vart det ingen mer video igår.. men hörrni, nu får vi hålla tummarna, mamma har fått halsfluss, så nu hoppas vi att inte vi tre starka killar åker på det också! Mamma hade så ont i halsen igår så det gick inte att sova, hon var uppe mellan 1-4 för hon hade SÅ ont, så när närakuten öppnade så drog vi dit och de konstaterade direkt att det var halsfluss. Mamma fick ta lite prov o det visade sig att sänkan var på 34 (den borde ligga under el runt 5). Mamma fick pencelin mot halsen o kortison mot händerna, härligt blandning, förstår att mamma somnade gott igår, hög på alla mediciner hehe


Ny kameran är jättebra (har spelat in videofilmerna från den) vi testade att ta lite olika bilder, det finns olika filter tex fisköga o "gammal kamera".. jag agerade fotomodell så det skulle bli vackra bilder hihi:


    

Van fotomodell..


 

Tror jag ätit för mycket godis.. känner mig lite svullen.. (fisköga filter)


 

Jaha mamma, ska godiset in i munnen inte runt munnen.. då fattar jag! :)


 

En snorig Alex..


 

En riktig stjärnbäbis!! (stjärnfilter, det blir stjärnor vid ögonen)


Alex känner sig lite.. blek.. (tecknings filter)


 

Inget filter alls, bara en glad Alex!


 

Inget filter.. bara en tjock Alex :)


 

Hålkamera filter.. och två sötnosar!


 

Nu ska vi lägga oss i soffa o kolla barnprogram o äta frukost. Tror vi ska dra till affären för att storhandla när vi ätit upp, sen  till en lekplats och efter det.. ingen anning. Vi har hållt på hela veckan att rensa i förrådet uppe o nere så kanske fortsätter med det.. hörs senare iaf! pusspusspusspusspusspusspusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 2 juli 2011 18:50


Det kommer mera..  

Ovido - Quiz & Flashcards