Alla inlägg under juli 2011

Av Sebastian Alexander - 1 juli 2011 13:19


Ja jösses, jag såg nu att vi glömt visa bilder sen vår midsommar, så jag kastar in ett par stycken här plus en bonusvideo haha gissa vad som håller på att hända här?



Precis.. SURSTRÖMMING! Mormor o morfar hade en surströmming som stått i ett år o väntat på att vi ska öppna den men ingen har velat, men nu hade i inget val, morfar kom ut med den o sa att NU ska vi öppna den.. fy farao vad det luktade! Gammalt kattpiss o ruttna ägg o.. bläbläblä kan ni förstå att morfar ÅT en bit av en surströmming! Vi var helt förstörda efter öppningen, det luktade överallt o vi var rädda att vi fått nån lag på oss.. aja nu har vi iaf testat på surströmming (att lukta alltså!) så nu slipper vi det..


Boven.. BLÄÄÄÄÄÄÄÄ - kolla fiskvattnet.. ÅH fy farao!   


 

Det började så fint.. mormor hade dukat upp långbord på baksidan.. jättefint!


 

Alla sitter på plats.. ingen annar vad som skall hända..


 

Fortfarande ingen som anar nått.. vi sitter o äter go mat o har det trevligt..


 

När morfar kom till bordet o hade med sig surströmmingen blev folk lite nervösa... o gick omkring o visste inte vad som skulle hända.. hehe


 

Här sitter morfar o äter upp sin surströmming.. vad tror ni? Tycker han det är gott? Nää de tror inte jag :) (var är alla?? haha INNE o håller sig borta från lukten! bara mormor som vågade vara ute..)


 

Jag o farsan dök ner i ett bubbelbad o skrubbade oss rena ifrån lukten..


 

Efter badet så hjälpte mormor o annicha mig att bli midsommarfin...... mm jo jag tackar ja!


 

Pappa o Alex pustar ut efter luktchocken.. mormor spräjjade doftagott grej i huset. .mmmmmmmm.. alla lugnade ner sig o satt o luktade på den doften istället :)


Vi åt o åt o åt på midsommar, var proppmätta när vi var klara.. men vi hade supertrevligt, så här iefterhand.. TACK MORMOR o MORFAR för midsommarfesten!


 

Jag o Alex har fått varsin liten tv att ha i bilen.. ja Alex varken bryr sig el ser nått än så det är jag som sköter filmerna.. jag bjöd med mig min bästa tjej att åka i bilen o kolla på film med mig..


 

MOA! Vi ska kolla på¨bananer i pyjamas har vi kommit överrens om!


 

Lillkorven låg också o kollade på film o käka korv o chips.. Öh.. INTE! han sov..


I söndagsmorse var vi ut till Linus för att få lite hjälp med bilen, vi skulle byta stötdämpare.. innan vi åkte packade JAG ner en tång.. ifall de behöver hjälp av mig el om Linus inte hade nån tång själv.. bara en liten tanke ifrån mig..


 

Pappa o Linus jobbar, Annicha tittar på.. ja det gjorde faktiskt jag, mamma o Alex också.. vi sat på en filt.. sen stod vi ett tag.. sen satt vi, sen fikade vi, sen kräktes jag, sen tittade vi på.. sen var de klart. Vilken dag det var! höhö


 

Om ni behöver hjälp så kan jag hjälper er.. jag tog med mig en tång utifall att...


 

Undrar vad Alex gjorde?


En liten grej bara: Jag råkade kissa på golvet, så la mamma en handduk över o torkade upp, kastade in handuken i badrummet, efter ett tag så gick jag ut till mamma o sa "mamma oma" ( = mamma komma) så visade jag henne vad jag gjort o hon blev SÅ GLAD! Jag hade tagit handduken o hängt upp den på kroken! Åhhhhhhhh vad bra jag är! Jag var SÅ stolt över mig själv så ni anar inte (jag visste inte att den var kissig o att man inte ska hänga upp den o mamma sa inget heller för att inte förstöra min stolthet..) jag är sååå bra :)


JAAAA! Mamma fick ett sms nu, kameran har kommit! Yes, då ska vi åka o hämta pappa o sen hämta upp kameran så ska vi ta lite bilder så får ni se.. NAJS!


Då hörs vi senare dårå.. pusspusspusspuss


ps, robert - för att du alltid lägger ut fula bilder på mamma på fejjan så får du en bild här..inte för att du är ful, absolut inte!!! men den är lite rolig :)


Morbror Robert o mamma..


Ovido - Quiz & Flashcards