Direktlänk till inlägg 20 augusti 2011

Jävla SKIVA!

Av Sebastian Alexander - 20 augusti 2011 15:14


Jorå så att det regnar ju lite ute idag. Pappa är på rally i Rimbo, jag, mamma o Alex hade planerat att gå ut o leka o gå till stan, men... nää vi hoppar över det va? Vi drog oss upp till citygross istället och handlade lite gott inför lördagkvällen, jag fick en film "ubbe o tess" o mamma fick en bokstavsmall, hon o jag är mer än nöjda med vad vi fick! :) Mamma är ju inne i sitt "makeover hela jävla lägenheten" så hon skulle ha bokstäverna till nått, fråga mig inte vad.. hon fick dom o blev glad sen skiter jag i resten hehe 


Igår var min anka hos oss hela dagen nästan. Vi var ute på uppdrag för mammas "makeover hela jävla lägenheten igen" köpte lite SKIVOR MASSONIT (som typ ALLA borde veta att det heter.. se nedan), såg, färg, grejjer o shit o jag fick en skitsnygg mössa! Looki looki


 

Jag orkar inte vara med på bild längre så fort mamma tar fram kameran så springer jag därifrån o säger neeeeej.. men ni ser mössan iaf, det var ju den som var det viktiga :) 


 

Fasen.. blev lurad! Alex började skrika för mamma körde som en galning, jag hade inget bälte, maten for o allt var kaos... hehehe typ tvärtom, vi hade precis beställt drive in, satt oss till rätta o skulle börja äta, då vaknade lillknubbe o ville också ha mat.. jag palla inte lyssna på en liten korv när jag äter mat.. o självklart precis när jag håller för öronen o tar mamma kort.. så jag fastnade iaf på kort *suck*


Jo igår när vi var på beijer så skulle vi ha en tunn skiva för mamma ska såga ut lite skit o grejs, vi frågade en gubbe där om hjälp (vi hade hittat vår SKIVA som vi skulle ha.. men måste ju få ner den från hyllan..)


Mamma: Hej.. jag skulle behöva den där.. PLANKAN där borta *mamma pekar*

Beijer-gubbe: Öhh.. *tittar där mamma pekar.. * vilken planka menar du? 

M: Den där som ligger där borta *mamma pekar igen*

BG: *tittar o gör konstiga miner.. han ser ingen planka..till slut säger han* Jaha, menar du en SKIVA? 

M: Jaha.. ja precis.. en sån där står platt som ligger där borta..

BG: *han går bort mott hyllan o tittar* jaha... vilken skiva ska du ha, finns många här? 

M: Den där, vid golvet, jag vet inte vad den heter.. 

BG: *suckar lite lätt* menar du en massonitskiva? *som att det var det enklaste att veta i hela världen*

M: Ähh jaa en sån vill jag ha.. kan du såga den i hälften också? För jag får inte in den i bilen..

BG: *gubben lite lätt irriterad* Nää då får jag såga den på tre isåfall, ingen bil får in skivan även om vi sågar den i hälften..

M: Oki.. gör så dårå.. *rädd för att säga nått igen*


Gudars! Trodde maamma visste sånna saker men icke.. hur 17 ska de gå när hon ska såga o ha sig då? Kan bara sluta i katastrof :) 


Jo.. så det regnar ju idag o mamma har köpt en regnjacka som jag ska ha när jag sitter i vagnen för den var så lång så den täcker benen (om jag glömt regnbyxorna nångång..) joo.. sååatte.. lite lång var den va? 

 

*vill fortfarande inte vara med på nån bild mamma!* 


Nu väntar vi bara på pappa, sen ska vi käka lite gott o mysa med stearinljus ikväll o käka chips o dip MMMMMM.. En liten rapport om Alex.. han sover INTE! Han ligger här bredvid o har det jäklig najs check it aut: 



 

Fina fina du, hoppas du får en skön lördag!

pusspusspusspusspusspusspusspusspuss


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards