Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

Rulla liten bulle

Av Sebastian Alexander - 24 augusti 2011 20:34


Gokvällens!


Alltså, NU händer det grejjer! Alex, vilken pingla han är, han gör så många saker nu så man blir alldeles matt.. ska snart berätta måste bara tipsa om en JÄTTEGOD maträtt först.. fläskotletter med gräddig chilisås och pommes, fy farao så gott det var!


 

Stekte fläskkotletter (benfria) salta o peppra. La åt sidan för att vila, hällde i grädde i stekpannan för att fånga upp alla smaker från stekningen av köttet. I med torkade chiliflingor (obs! de är väldigt starka.. men de är gött) vi hade lite vitlöksost också som vi slängde i, häll över såsen över köttet o in i ugnen ett tag för att gå lite tjockare sås.. mumsmumsmums och starkt!

 

Idag hjälpte jag pappa att göra korvstroganoff, jag fixade falukorven.  

Jag åt o skar av korven så det blev inte så mycket kvar till maten höhö

 

 

Mamma bakade mazariner medan vi grabbar höll på med maten..


 

Just fyllt mazarinerna med mandelmassa krämen..


 

Färdiga! Jag pyntade dom med en blå sockerblomma som mamma o Moa gjorde för lääänge sen (lite hårda..)


 

Vart ett par stycken.. får se hur länge de får stå kvar dock.. har en känsla av att min lilla hand kommer tjuva några :)

 

Eftersom min födelsedag är under sommaren (17 juli) så firade mitt dagis mig i onsdags, en månad efter. När man fyller år så tar fröknarna kort på en hela dagen, så de följde efter mig o tog kort på vad jag gjorde. Man får ett stort guldfat under mat-tallriken och så får man ett stort "vinglas" med gula o blåa band knyta runt.. det är så kul o fint att fröknarna gjorde så för mig! De sjöng också o så fick jag en "tvåa" som det står grattis på! Jag blev jätteglad! När jag skulle gå hem så kom Lena (min fröken) med ett kollage som de gjort för att visa hur en del av min 2års dag varit. De är inplastat men vi försökte ta kort på det ändå så ni får se.. hoppas ni ser.. annars på med glasögonen ni lite äldre höhöhöhö


 

Kollaget som jag fick av dagis på 2årsdagen.


 

Jag, en bonde, är ute o bestämmer över hur mina kompisar ska gräva (jag tycker om att bestämma o gör OFTA det... om du frågar mamma o pappa)

 

 

Jag har fått en gubbe med en tvåa framför min guldtallrik.. (och försöker skära min potatis)


 

*nomnom* Fick piskpinnar, potatis o gräddfilssås..


 

Ahhh kall mjölk.. finns det nått bättre!?


 

Här är min tvåa som jag fick att ta hem, som ett födelsedagskort..


 

Där har vi den.. vackert värre :)

 

Joooooooo sörru, min bror, min lillebror, min Alex.. min knubbis.. han kan grejjer han.. i hela TVÅ timmar har han varit vaken! Man blir ju tårögd.. ända sen han föddes har han ju typ alltid sovit.. men nu får jag se honom, jag ser hur han ser ut o jag ser ögonfärgen.. oj vilken lycka! :) Men han har lärt sig två saker senaste veckan, han kan rulla runt både från rygg till mage o tillbaka! *applåderar knubbisen* Han kan även ställa sig på alla fyra o gunga lite som ett försök till att börja krypa men inte riiiiktigt där ännu.. själv när jag var liten, så kröp jag inte.. jag hoppade över det bäbisstadiet o gick direkt till att gå.. så jävla bra man var på den tiden :)


 

Då ska vi se, du ville se när jag rullar runt från rygg till mage o tillbaka? Då börjar vi.. mage.. *rullar*


 

Jävlar, jag rulla för snabbt, glömde stanna på rygg! 


 

Hmm.. ja de var ju meningen att jag skulle rulla utav f*n men nu är det försent liksom.. jag kan visa en annan grej jag kan dock.. varsuugu!


  

Taada! *cirkuskonster* Japps det kan jag också, imponerad? Jag kör liksom en cool halvligga halvstå på alla fyra pose.. den här är komplicerad så försöker er inte på den ni där hemma.. kommer sluta illa för er tror jag..

 

 

och för att toppa hela denna gympauppvisning bjuder jag på "hunden" man står på alla fyra.. gungar o hoppas, hållar både fingrar o tår att benen o armarna ska röra sig framåt o att man kryper.... kom igen... komigen ben o armar *hoppas hoppas jag kan krypa*

 

 

Jävlar.. jag rasade! *pang ner i madrassen*


 

*Sebbe hurrar* Jaa jag visste det, att du skulle ramla höhöhöhöh *retas* jag hade nämligen slagit vad om det serrö lillknubbis..


 

Förlåt Alex, jag bara skojjar o retas med dig!   


  

*Puss puss min lillknubbis* vad skulle jag göra utan dig.. (inte vinna några pengar på min vadslagning)

 

 

Aja.. jag tycker du är rätt schysst ändå Sebbe.. men nu ska jag sova! Natti!

 

Ha en fin torsdag, hoppas dagen blir varm o glad!

pusspusspusspusspusspusspuss

 
 
Ingen bild

Therese

25 augusti 2011 11:24

Haha...ser ut som att Bebbe blåser in luft i Alex mun på en av bilderna :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards