Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

Pang, rakt i ansiktet!

Av Sebastian Alexander - 29 augusti 2011 20:15


Jag har ett bra knep för att slippa stanna på IKEA länge.. låt mig dela med mig av det till er, så här gjorde jag :)

 Mamma, jag o Alex åkte till IKEA för att köpa en låda och en klädeshängare. Vi gick in vid kassorna och där fanns inga kundvagnar utan vi fick lov att ta en låg möbelvagn så jag kunde sitta på den och Alex med sin bilstol. Vi knallar lite fint fram genom avdelningarna men tillslut ledsnade jag o hoppade av vagnen o drog iväg för att kolla lite själv, mamma ropade efter mig o sa att hon var klar o att vi skulle gå emot kassorna, gissa om jag var glad! Jag skrek till o sprang emot mamma i full rulle *lalala sjöng lite fö rmig själv för jag var så glad att slippa vara på IKEA* PANG! Världens jäkla smäll o jag upptäckte att jag låg på golvet o blödde! Jag hade preciiiiis innan vagnen snubblat, o slog ner huvudet just i den tjocka delen av vagnens framkant! Mamma skrek HELVETE o kastade sig ner o tog upp mig, det handlade alltså om typ en sekund innan hon bar upp mig o redan då så har hela mitt ögonbryn svullnat upp, ett djupt hack och näsanroten just vid pannan är helt svullen, sårig o blå. Jag GALLSKREK o GRÄT sjukt mycket o högt, folk stannade o bara ställade sig o glodde utan att göra nått, fråga nått.. bara glo! *idioter* mamma visste inte riktigt vad hon skulle göra, Alex satt i bilstolen (han sov tack o lov!!) jag gallsrek o blödde o var helt svullen. Hon sprang bort till badrumsavdelningen o tog en handduk - hon tog inte de "dyra" handdukarna utan sprang genom avdelningen för att ta en billig handduk (!!) tröck den emot mitt ansikte o letade efter nån IKEApersonal. Hon såg en tjej, sprang fram till henne o sa att jag ramlat o blöder o visste inte vad hon skulle göra (mamma alltså) o justi samma sekund insåg mamma att hon glömt alex vid vagnen, så hon sprang tillbaka, med mig gråtandes i famnen, hämtade Alex o tillbaka till IKEAtjejen.

 Hon ringde efter en tjej som var nån slags sjukpersonal på IKEA, hon kom springandes med en akutväska, med henne kom en till tjej. Det kom fram en IKEAkille också o tog hand om Alex (höll honom gungandes i bilstolen s¨han inte skulle vakna..) Ytterligare en IKEAtjej kom fram o gav oss ett isblock och ytterligare(!!!) en IKEAtjej kom fram till oss med lite vatten. Ena tjejen tröck upp ett gosedjur i ansiktet på mnig o frågade om jag ville ha, men.. NÄÄ tack, jag vill bara sitta hos mamma. Det var 5 IKEApersonal som stod runt oss så inte alla kunder skulle se o att vi skulle få lite lugn o ro. Den tjej som hjälpte oss "mest", Vernoica, ringde ambulansen  o sa att vi måste till barnakuten, medan de pratade med ambulansen ropade de ut i kundradion, att en tvååring var skadad o om det fanns nån från kunderna som var sjukskötare och det kom fram två stycken till oss o kollade. De sa att vi måste sy el limma ögonbrynet o undersökan näsan o ögat. Ambulansen sa då att de var bättre om vi tog oss upp dit själva eftersom de skulle gå snabbare. Veronica ringde taxi som skulle skjusa upp oss men de hade ingen barnstol i bilen o tillslut sa Veronica att hon skjusar oss i hennes egna privata bil!

 Hon bar Alex genom hela IKEA, mamma kom efter med mig i famnen, efter oss kom en till IKEAtjej som bar på handduk o isblock o lite papper. När vi satt i entren o väntade på Veronica som skulle hämta bilen kom en till tjej o gav mig en glass (men jag ville inte ha). veronica hade bilstolar i bilen så jag satt säkert o bra på väg upp till akuten. Snälla Veronica följde med oss in på akuten, hon satt med Alex medan vi var inne o pratade med en sjukskötare. Vi fick vänta nån mintu bara sen blev vi intagna på ett rum, (pappa hade itne hunnit komma, IKEAtjejerna hade ringt honom o han var på väg) så hon följde med oss in dit också o tog hand om Alex (som vaknade när vi satte oss i bilen). Just innan pappa kommer sa mamma att vi klarar oss nu så hon åkte iväg. Jösses vilka fina människor det finns! Hon släppte allt för att hjälpa oss och ställde upp till 110%! Vi är såå tacksamma o glada över allt IKEA gjorde för oss!


Pappa kom till rummet, jag blev så glad o lättad att både mamma o pappa var där, jag satte mig i pappas knä o somnade på sekunden. Sov ca en timme i väntan på läkaren (som var en riktig f***a!!!) Hon kom o skulle känna på mitt öga o näsa o SJÄLVKLART gör det ont, jag är itne såå gammal, jag var trött, rädd o ledsen. Iaf, hon tröck o de gjrode ont så jag bröjade gråta o ropa på mamma flera gånger om, både mamma o pappa försökte trösta mig men jag ville inte! Då lutade läkaren sig tillbaka o suckade.. jag kan inte undersöka honom om ni inte lugnar honom.. ööhh oki, lite stress för mamma o pappa som försökte o försökte få mig att sluta gråta men jag var så ledsen. Hon tittade på klockan o sa "jag har andra barn också att undersöka, ni måste få honom lugn" KANSKE INTE DET LÄTTASTE MED EN 2 ÅRING SOM SLAGIT UPP HELA JÄVLA ANSIKTET.. o hon ska vara BARNläkare. Kanske kunde närmat sig mig lite vänligare, typ pratat lugnt o skrattat lite, men hon var en jävla sur fi**a! Mamma frågade om mamma kunde hålla mig om huvudet så kanske läkaren kunde kolla då, men hon sa att hon ville itne använda våld mot barn utan att vi måste få mig att vara tyst. Men de gick helt enkelt inte, sitta i ett sjukhus rum, vakna av att en bitchläkare börjar peta där jag har ont.. då är det inte OK, då slutar ajg inte gråta o skrika! Tillslut suckade hon o sa.. ja.. jag får väl hålla fast honom då o var skitsur. Undersökte o sa inte ett ord utan gick ut ur rummet, sen kom en annan SNÄLL sjukskötare som var van vid barn, hon skrattade o blåste såpbubblor o gav mig lite mackor o yoghurt.


 


De limmade ögonbrynet men tyckte att näsroten/pannan var väldigt svullen o att jag kanske skulle behöva göra en skallröntgen för att se om det var nån spricka el nått.. men bitchläkaren sa att eftersom jag inte kunde vara lugn o stil så fick vi komma tillbaka imorgon (idag) när jag lugnat ner mig.. vi åkte hem, jag vart pigg o glad, sprang omkring, lekte o klättrade. Inget fel på mig inte! :) Vi åkte tillbaka idag, blev skickade till ögonröntgen där de tyckte att det var väldigt svullet vid ögongloben o att jag kanske måste sövas, röntgas o opereras. De kallade in ytterligare en barnläkare o hon tyckte INTE att vi skulle göra det eftersom jag är så liten. Hon sa på en gång att de inte var nån fara, att de itne var nån spricka. Så efter 4 timmar på akuten o ögonmottagningen idag blev jag hemskickad! JAAA!


         

Alex var ÖVERLYCKLIG att de fanns en kompis till oss där.. två hål i väggen (vi brukar skojja om att mamma, jag o Alex har två hål i näsan = bred näsa) han verkligen piskade mamma på axeln när hon satt nära uttaget o "skrek" åt det, vet inte vad han snackade om, jag pratar inte bäbisspråk, men han förde en väldig dialog med den..


 

Blivit limmad i ögonbrynet o omplåstrad..


   

Jag fick en fin glitterödla för jag varit så duktig.. jag fick den av den SNÄLLA sjuksköterskan!


 

Hörru bitchläkare, du tar o blir snäll annars skickar jag min ödla på dig.. hajjar du`?!


 

*grrrr* Ödlan anfaller!


   

Här ser man att det är svullet så det går ut över ögat liksom.. men jag sket i det, jag springer omkring o studsar ändå. Imorse drog jag upp mig cykel i soffan o cyklade.. jag är för tuff för att gnälla om småsår hihi


Nu orkar varken jag el mamma läsa igenom texten så stavfel o alla andra fel får ni ha överseende me.. hörs imorgon nu måste vi sova sååå trötta!


pusspusspusspusspusspuss


 

Du morsan.. jag har funderat.. du tänker väl inte dra med mig upp till ikea igen, jag vill inte..


 

..vill liksom inte använda sebbes "tips" o slå i mitt huvud.. så.. inget IKEA.. ok?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards