Direktlänk till inlägg 22 september 2011

Kanske liiiite för mycket...

Av Sebastian Alexander - 22 september 2011 21:25

Då var det helg nu för oss! Pappa har en dag kvar sen helg för han, men resten av fmailjen har HELG! :) Sååå skönt! Hade en jättebra dag på dagis idag, jag sprang iväg själv o lekte när vi kom till dagis imorse, jag ropade på nena (min fröken Lena) , gav mamma en slängpuss sen drog jag iväg till Lena, vi skulle leka med vatten o göra geggamojja i sandlådan. Hela dagen hade gått bra också, det har varit en kanondag idag! När jag vinkade hejdå till Lena så gav jag henne en slängpuss också, jag var på riktigt riktigt bra humör idag!


 

Lillknubbe i vagnen på väg att hämta mig på dagis.. man ser ju hur han längtar efter mig.. stjärnan i hans liv hahaha


 

JAAA! Nu är det helg o jag är ledig tre dagar!


 

Vi var tvunga att gå o köpta lite smör o bröd efter att jag slutat, Alex var jättetrött o sekunden efter denna bild somnade han.. gullunge!


Imorse var mamma o Alex på mammagympa, Alex var tydligen hur snäll o lugn som helst. Han satt i gåstolen o pillade, sen låg han ett tag på golvet o käkade på skötväskan o kollade på alla andra barn och skrattade med dom .


 

Äsch, de tser ju skitenkelt ut när du gympar mamma.. låt mig testa..


 

Åhh så böjer vi på ena benet.. o andra.. o.. igen.. ja det märks att jag är en vältrönad knubbis... det här var ju hur lätt som helst..


 

jiihoo vad duktig jag känner mig... *glad* Men....


 

.. man blev lite hungrig av allt tränande faktiskt...


 

Tur att mamma hade med sig lite banan/äpple så jag kunde smaska på det medan hon tränade!


Appråpå mat.. jag tyckte inte att maten smakade så mycket i går.. jag.. tänkte.. äsch.. jag kryddar o saltar lite själv ja.. hur svårt kan de vara liksom? :)


 

:.. de.. smakade kanske liiite väl mycket salt.. bara liiiite för mycket, men då vet man ju till nästa gång.. då tar man lite mindre salt så blir de nog bra :)


 

Jag fick istället smaka på lillknubbis mat, potatis med morot o kryddor, o jag är helt ärlig, efter detta kort o när jag svalt så kräktes jag upp skiten.. fy faan stackars knubbe! Men han äter det här som om det vore renaste guld.. han älsar det.. sjuka lilla man... hehe


Imorgon drar vi hem till ankan, de har nyöppning på gottsunda centrum så vi ska dit o kolla lite, sen ska vi bara umågs. Kanske stannar hela dagen till pappa slutar så vi drar förbi hans jobb o hämtar upp honom, får han skjus o slipper cykla på en fredag.. men tills dess så får ni ha det så bra! Se ljus på livet o sovgott!!!


 

Gooonatt alla som läser!! Tack för att du gör det, stor puss o kram till er alla!!


ps, här kommer bilderna som vi försökte lägga ut igår, fast i bättre format.. nu är de stora :)


  

kom lillknubbe... jag är inte farlig.. jag ska inte sno ditt godis.. jag ska bara.... BUu *skrämmer alex så jag kan sno hans godis*


 

Lilla mannen, blev så så jäkla rädd att du inte kan gå själv.. tur att du har blöja iaf.... höhöhöhö


NATTI!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards