Direktlänk till inlägg 23 september 2011

Vad är det där.. gråa, i cykelkorgen?

Av Sebastian Alexander - 23 september 2011 21:15

 

Går det inget bra Annica? *undrar Alex* Försöker du starta mobilen? *blondie*

 

 

Kom så ska farbror Alex hjälpa dig starta mobilen *säger Alex o kryper över mormor för att komma till Annica*


 

Så... ska bara ha mina brillor.. *oj klias lite i nosen också..* såå..


 

... då ska vi se.. ge hit mobilen då ska jag starta den åt dig lilla gumman :)


Oj vilken dag vi haft idag.. vi åkte först iväg till Rusta, som hade nyöppning, vi köpte lite duschkräm o skurmedel, sen bar det av till ICA Maxi, de har jättebilligt smågodis så vi var in där och handlade lite (MYCKET godis dock) sen vidare hem till Annica för att gå på nyöppningen av gottsunda centrum, momo var också hemma, hon hade lsutat tidigare idag. Men centrum var ingen hitt.. trångt o litet.. de var ett fint inomhus torg med café men restan.. näää.. vi drog hem till momo o mofa o åt en macka, sen hämtade vi upp pappa som slutat tidigt idag. Vi drog hem o lagade mat och mamma fick nått ryck o rensade ut varenda skåp o hylla i köket, var massor av plats över nu så vi bara MÅSTE köpa nya saker hahaha nejdå, men det vart bättre nu, lite utrymme liksom..


Moster tiss o Fredrik har köpt ny bil också, jättefin, vi var ut och spanade på den.. ojoj så fin den var. Helt svart inne i bilen, rent o fräsch.. skitfin!


 

Kan du skynda dig lite mamma.. jag vill ju till moster.. så länge sen jag såg henne!


 

Yeaaah.. nu börjar vi nära oss... vi ska bara ut ur hissen o sen är hon där......


 

Moster tiss!!! ÅHHHH! *moster busade o gosade med mig o jag var alldeles salig o glad efteråt*


När vi tittat klart på bilen skulle vi gå en sväng men mamma fick just ett sms om att hennes paket ifrån panduro kommit så det var bara att dra iväg till affären för att hämta ut det. Vi tog cykeln dit.. när vi låst upp cykeln o precis skulle åka iväg såg vi att det låg nått i cykelkorgen..


 

Nån grå.. säl? ET?.. vad är det för klumpigt?


 

Det är ju Alex! Sötnosen   


Mamma hade missbedömt hur stort paketet var.. vi hade ju som sagt bara cykel o mamma hade tänkt lägga det i krogen men....


 

.. det var lite väl stort :) Vi fick ringa efter pappa o Alex som kom och hämtade upp oss :) tack för det pappa!

Nu ska vi pyssla o ha oss.. tror mamma iaf. Hon frågade innan hon beställde, om hon ska beställa tomtar o snögubbar som jag ska måla, hon var så glad o tjöt "jaa sebbe, mamma köper sånna här tomtar o snögubbar så ska du o mamma julpynta, vad roligt va?" frågade hon mig... jag svarade kort "nej" men hon beställde ändå.. får se om jag ångrar mig o kanske målar ändå..


Just nu här hemma så sover Alex, mamma skriver här, jag tittar på tv (och berättar vad mamma ska skriva självklart) pappa är barnvakt till mig..


 

Lite dålig bild men.. man ser ju klart o tydligt att pappa.. SOVER.. när han är barnvakt! ajajaj hihihi men när mamma tog den här bilden så vaknade han av blixten hehehe men nu ligger han o sover igen :)


Vi ska också lägga oss i sängen nu, mamma o jag, gosa lite o sjunga nån sång kanske.. vi hörs imorgon.. men innan jag lämnar er ska ni få se en drömbild.. så vacker enligt mamma...

  

 

JULPYNT! På rusta.. de hade supermycket o mamma ville ha allt... allt o liite till :) Hon lyckades hålla sig ifrån att köpa, inget nått alls köpte hon.. men hon tog en bild som hon har som bakgrundsbild på mobilen, hon tittar på bilden ibland o dreglar o drömmer sig bort.. detta är nog den finaste bild hon har hahahha *ironi*


Sov gott o dröm sött. Hoppas ni får en fin lördag!! pusspusspusspusspusspuss


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards