Direktlänk till inlägg 25 september 2011

Världens gulligaste isbjörn

Av Sebastian Alexander - 25 september 2011 20:31

Hallå o gokväll, snart gonatt! :)


Idag har vi haft en riktig slappardag.. el om man vill hemmadag. Vi har tvättat o vikt tre maskiner tvätt, vi har plockat, dammsugit och skurat golv. Vi har gjort matlista och inköpislista, vi har frostat ur frysen, samlat ihop alla pantflaskor, lött ett.. modem (?) till Robert, åkt hem till Robert med modemet (?), städat ur bilen och varit o kastat alla kartonger/papper på återvinningen. Mycket har vi hunnit me idag, gick ju runt 7 imorse så då hinner man med rätt mycket innan dagen börjat :) Vi var ute och lekte en stund på lekplatsen också, mamma klättrade upp i en klätterställning o vart sittandes där, hon visste inte hur hon skulle komma ner haha jag hjälpte henne o drog i fötterna så hon tillslut kunde komma ner :)


Imorgon är det dagis igen för mig. Annica kommer hem hit, dock hinner jag inte se henne då hon kommer medan jag är på dagis. Mamma, Alex och Annica ska storhandla och baka lite till dopet, sen hämta mig, sen hämta pappa, hem till mormor o äta medan mamma o robert är och gymmar o går på spinning. Fullt upp imorgon också alltså..


Lillknubbe bara äter o äter, idag har han ätit en halv burk med hallon/äpple/blåbär och den sista 1/3 av banan/äpple. Mat - frukt - frisk kille det där. Mamma ammar honom fortfarande men han får lite frukt då o då så han lär sig lite nya smaker och lär sig att äta. Det går faktiskt skitbra! Han gapar och äter när mamma närmar sig knubbes mun med skeden! Inte mycket som åker utanför här inte.. till skillnad från när jag var liten, då åkte de mesta utanför o jag åt nästan bara om mamma lekte med mig o liksom distraherade mig..


Det var lite kallt i .. fredags tror jag.. vi var ute o gick en sväng.. nä det var i lördagsmorse, vi var ut en sväng o gick och knubbe har bara haft munkjacka när vi varit ute, men eftersom de var kyligare nu så hittade mamma en overall som hon/knubbe fick när hon väntade knubbe. En vit liten trasa med öron. Mamma var så lycklig, hon älskar när det är öron på bäbiskläderna! Vitt var väl inte så.. fint men knubbe var så söt ändå, precis som en isbjörn.. världens gulligaste isbjörn!


 

*Alexknubbe säger* Ahh shit morsan.. ta kort snabbt nu..


 

Är du klar? Vill inte att nån ska se mig i overallen.. skynda dig *Alexknubbe skruvar obekvämt på sig*


 

*ligger helt still, utan att röra en fena så mamma får sin perfekta bild så vi kan rulla iväg i vagnen o lägga på filt så inte nån ser mig*


 

*suck..inte nöjd med dessa kläder, mamma är glad så får stå ut.. men.. fan vad pinsamt alltså*


Igår var vi hem till pappas farbror Ronnie (ronny?) som bor i Bålsta. Mina farbröder och kusiner var där också, pappas faster o man och två till som Ronnie (?) kände. Till förrätt fick vi kräftor, baugette och ostar. Varmrätt porterstek och potatis, efterrätt prinsesstårta. Vi var ganska så jättemätta när vi åkte därifrån, jag var mätt på godis, pappa var mätt på kräftor o kött o mamma var mätt på tårta.. nää det var faktiskt inte så.. den enda som var mätt på annat än maten var jag.. Ronnie hade nämligen två skålar med godis på bordet så jag o mina kusiner höll oss väldigt nära skålarna.. väldigt ofta var vi väldigt nära skålarna.. nästan jämt var vi väldigt nära skålarna och provsmakade godiset :)


 

Ronnie hade en cool lampa, en sån som skickar energi när man rör på själva glaskulan. Det gick inte att ta kort för man såg aldrig energistrålarna, man kunde bara ta kort utan blixt o då vart det så här suddigt istället..


 

Kräftor till förrätt, jag var jättenyfiken o ville verkligen ha en kräfta, pappa la den på min tallrik o jag rörde vid den o skrek till.. HJÄLP! Blev alldeles nervös, den var så knottrig o hade ben o ögon haha inget för mig.. pappa fick mina kräftor.. han försökte skräma mig några gånger o viftade med dom i mitt ansikte.. jag sa bara "bläää" o tog bort dom..


 

Pappa.. jag är inte hungrig.. får jag gå in i vardagsrummet (där bägge godisskålarna stod höhöhö)


 

Kusin Nora och jag körde disco *discoinferno - dansar discodansar*


 

Linus kom in o ägde dansgolvet, han körde nån "gubbe i lampandans" ascoooolt :)


 

Jaa.. hörrni.. kusiner... jag ska bara ta en paus.. måste vila lite här vid bordet.. oj.. stod det två godisskålar här... oj.. vilket sammanträffande att jag skulle pausa just här....


 

Oj "nån" har ätit en dumle mamma, bara pappret kvar.. konstigt.. undrar vem som ätit upp den *belåten min*


 

Kan ju inte bara äta godis, vi hann faktiskt med att titta på medan Linus spelade/tittade på film på farbror daniels mobil.. mycket intressant... *tuggar godis mellan varven*


Jättetrevlig kväll, vi var lite trötta allaihopa eftersom vi gått upp tidigt och Alex hade varit vaken HELA dagen utan en enda sovpaus så han var lite kinkig... lång väg hem också så vi gav upp redan klockan 21, tog ca en timme hem o då sov både jag o alex sen länge så det var  bara att knuffa oss i säng så var det klart, mamma o pappa droppade av strax efteråt.. men jättekul kväll, god mat o trevlig sällskap, tack Ronnie för kvällen och maten! MUMS!


 

Nu är jag liiiite smått trött, så ska strax knoppa.. pappa och Alex sover redan, mamma och jag sitter och tittar på carsfilmen i sängen... vi hörs imorgon, kom ihåg att se glatt på livet, ta vara på dagen och känn lycka över att få upptäcka och uppleva massa saker!   (hahahahahahaha)


pusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspuss   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards