Alla inlägg under september 2011

Av Sebastian Alexander - 15 september 2011 20:58

 

jag lånar lillknubbis gåstol lite...


 

Om du är för liten för mig?.. ähh..


  

Nja.. de tycker jag väl inte.. kanske ytterst lite dårå.. men inte så mycket..


Nu ligger alla grabbar o sover, bara gamla mamma som är vaken. Hon har fått hem panduros reakatalog idag och det var väldigt mycket som hon kryssat för att hon vill ha så jag misstänker att de blir en låång kväll för henne, att föra över det till beställningspappret. Hon sa att hon skulle köpa en tomte till mig som jag skulle få måla hur jag ville.. jag var inte intresserad, jag vände mig om på en gång när hon började snacka.. lajm.. måla tomtar.. nää du morsan, ditt julintresse får du behålla för sig själv sörru!


Det gick ju kanoners att lämna Moa på skolan idag. Gulliga hon ville visa lillknubbis för alla. Vi sprang efter tre olika fröknar för Moa ville visa upp honom men vi hann inte ifatt nån (klockan rignde in så då drog alla..) men Moas kompis Fanny hann komma o titta iaf.. de stod en liten bit bort o pekade på vagnen o småfnittrade så där tjäjaktigt.. Gulligt av henne! Jag o Hugo ledsnade fett på fnittriga tjejjer så vi drog till dagis istället. Hugo gick till sin avdelning o jag till min. Jag älskar att vara på dagis! Vi gör så mycket roliga saker, vi har målat i filmjölk med färg, sockerlösning med färg, vi har blåst stora såpbubblor och idag hade Lena med sig spikar för vi skulle få hamra o skruva skruvar i en stor träbit.. förresten så kan jag säga nena = Lena, min fröken. Jag gråter inte när mamma har lämnat mig utan vinkar o gör slängpussar o går iväg o leker med nena el nån kompis. Äter gör jag ju också, fröknarna säger att jag är stor i maten o äter jättemycket, i tisdags käkade jag tex TRE stor fiskpannetter och idag åt jag två köttfärsbiffar.. jo ja tackar ja, gratis mat är god mat hahaha


 

*lillknubbis säger* jag ligger här o tänker på det roliga som hände förra veckan som jag glömt berätta om..


 

Jag satt upp helt själv!


 

hahaha jaaa det var tider det, snacka om att man är bra! *tänker tillbaka på förra veckan o mår bra*

 

*sträcker ena armen i luften* JAAA HEJJA KNUBBE, han som kan sitta själv!  GO; GO; GO!


 

Mmm det var väl fint?! En till sak som är fin är min momo..


 

Momo o lillknubbis i likadana kläder (har hänt ett par gånger att momo o knubbis haft lika kläder)


Jo men dåsåååååååå, förresten hahahaha de gick bra med mitt dagens upplysning va?! hahahah en dag körde vi det sen glömde vi bort det totalt :) Idag kommer de inte heller nån för mammas hjärncell har gosat ner sig i sin hjänsäng o håller på att somna så vi måste vara tysta o inte störa honom, han jobbar ju ensam där uppe så han behöver så mycket sömn han bara kan få så.. natti o sovgott du lillalilla hjärncell!


och till er andra.. sov gott, dröm fina drömmar, hoppas du vaknar glad o utvilad, för imorgon är det FREDAG!

pusspusspusspusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 15 september 2011 07:15

 

Gomorgon!


Moa och Hugo är nere hos oss nu på morgonen. Moster tiss ska på möta i sthlm nu på morgonen så då lämnar  vi av kusnerna på dagis/skola. Jag o Hugo går ju på samma dagis o Mosing i skolan som ligger bredvid och eftersom jag ska till dagis så det det ju inga problemas överhuvudtaget. Bara kul med sällskap o lek på morgonen ju! Just nu sover jag (hihi) Hugo sitter i soffan, nyvaken, Moa o Alex ligger o leker på golvet och tittar lite på bolibompa. 


 

Moa och lillknubbis.. 


 

Lite morgonmys med kusinen framför bolibompa  


Igår gick vi ut till lekplatsen, vi hade laddat o laddat för det, skulle bara äta lite mat först, när vi var klara så kom Fredrik ner och följde med alla oss ut. Kan ni förstå att preciiiiiiis när vi alla kommit utanför dörren så börjar det störtregna!! Vi trotsade regnet o gick till lekplatsen ändå, mamma, pappa, alex o fredrik stod under träd, vi barn som inte är rädda för regnet lekte. Som tur var slutade det regna efter några minuter bara, men dåååå hittade vi en dusch istället o eftersom vi redan var blöta så spelade det ju ingen roll om vi dushade lite med kläderna på också hehehehe sen blev det raka vägen hem o byta kläder för de blåste ganska friskt ute o blev jättekallt!


 

Hugo klättrar högt, högt upp.. brrr regnigt o kallt var det.. 


 

Jag springer mot lekhuset för att ta skydd.. 


 

Jag o Hugo i lekstugan, här var vi skyddade emot regnet! 


 

Hugobusunge!  


 

Syns kanske inte på bilderna, men vi var genomblöta o lungsura (heter det såå?)


 

Mosing ville att jag skulle ta den här bilder så mormor fick se! Så.. varsugu mormor, ser du vad Moa gjort? Duschat med alla kläder på! :)


   

Busfröna på väg hem för att byta om till torra, varma kläder. 


 

När vi kom hem o bytt kläder så frågade jag om pappa hade batterin, jag skulle ha det till ficklampan, sen fick jag några skruvmejslar. Pappa undrade vad jag skulle ha det till, men jag sa inget. Istället gick jag till Moas barnvagn, vände den upponer och började mecka. Mamma o pappa stod i köket o sa. ÅHHHHHHHHHHHHHH vad duktig o söt han är (jag alltså) De stod o spanade på mig medan jag satt o meckade fö rmig själv. Pappa kom dock ut o hjälpte mig hålla i ficklampan så jag skulle se nått.. tack pappa! 


 

Har ni sett våra fina mjukisdjur? Det är vetevärme djur med lavendeldoft. Man kan alltså värma de i micron så de blir så där härligt varma o gosiga o luktar lavendel.. muums. Alex hade sin apa i vagnen igår när vi var ute o gick, det var kallt o blåsigt ute så det passade bra, han somnade snabbt så han kanske gillade att det var varmt o mysigt. 


Nehe nu måste mamma väcka mig så jag hinner äta frukost o leka lite med kusinerna innan vi drar till dagis/skola. Hörs sen! 


pusspusspusspusspuspusspuss

Av Sebastian Alexander - 14 september 2011 11:50

 

Så jävla trött man var imorse då när jag drog till dagiset! (tack ankan för bilden!) 


Jag höll mamma o pappa vakna hela natten, skrek typ 2 gånger  i timmen, jag vet inte riktigt själv varför, men kanske var nån mardröm el så bara ville jag skrika, det kan ju bara så enkelt ibland. Nu har mamma förrsten blivit smittad av pappa, snorig o hostig, frös i natt så hon sov med två täcken. Alex sover i sängen bredvid mamma o hon hade bara ett täcke så då var hon så fräck så hon lyfte över Alex i sin säng o snodde hans täcke, då fick hon två täcken o en varm bäbis bredvid henne.. najs! 


Snart slutar jag dagis, då ska vi hämta ut ett paket o dra hemm till ankan o lämna av lite saker, sen hem o invänta kusinerna, vi ska vara ute o leka idag säger mamma, hon ska trotsa förkylningen o vädret o vara ute med oss.. vi hörs senare dårå! 


pusspusspusspusspusspusspusspuss


ps, jösses idag fyller min kompis Leffe år    det var fan inte länge sen jag sjöng för honom tyckte jag, men ett år har redan gått o då är det dags igen dårå.... "JAAAAAAAAA MÅ HAN LEVA, JAAAAAAA MÅ HAN LEVA, JA MÅ HAN LEVA UTI HUNDRADE ÅÅÅÅÅÅR" Grattis Leffe på födelsedagen!   

Av Sebastian Alexander - 13 september 2011 12:23


 

Brrr så kallt o rått det är ute! Lilla pappilurven var så dålig så han stannade hemma idag o kanske blir hemma i morgon också, får se hur mycket han får sova o sova bort förkylningen.. stackare pappa!


Igår kom då dagen äntligen, måndagen då... kusierna kom hem!! ÅHHHH! Så jälva lycklig man kan vara! Mamma o Robert skulle åka o träna så vi var hem till mormor först o käkade lite   , jättegod korvgryta, sen drog vi hem o de tog inte mer än en sekund så var jag ute ur bilen o ringt på Moas dörr.. jag fick komma in, de satt o åt men det hindrade inte mig från att träffa kusinerna, jag satte mig på samma stol som Moa o vet ni.. jag fick en jättegosig kram av henne! SÅ glad att Moa o Hugo är här!   


 

Jag hittade på min blå mössa som varit borta! 


 

Vill inte ta av den för en sekund, jag satt på mig den när jag vaknade o hade den hela dagen (förutom på dagis för jag fick inte ha på den för fröknarna.. blää)


 

Mamma har just hämtat mig på dagis, nu ska vi iväg o hämta pappa på jobbet o sen hem till mormor o morfar på mat! 


 

Jag är sååå hungirg nu mamma.... måste.. få.. nått att... äta .... nuuu *kurrkurr i magen*


 

Jaa.. en klubba får väl duga... det är ett nödläge så får väl ta en klubba... men.. åhh.. mm.. den var go.. mums!


 

Ahhh vad gott det var! Nu är man mätt i en minut iaf! 


 

Finaste killen, trött o längtar efter Moa o Hugo..


Idag står tvättning på schemat o.. ja det var nog allt vi ska göra, tända lite ljus o sitta inne en dag som denna och vänta på att kusinerna kommer hem så det blir en hel dag med lek igen  vad Alex gör vet vi ju.. .. eller??


 

Men lillknubbis, du är ju vaken! 


 

Ska du ligga o leka o skratta hela dagen?! 


 

Det får du gärna göra, du är så go så detär lungt, då kan jag leka med kusinerna i fred hehe


 

Mäh! Jag kanske också vill leka med dom *säger Alex*


 

Määäh.. buhubuhu...... får jag inte leka med er tre så vill jag inte leka med nån... då gör jag nått annat... 






Jag går o lägga mig o sover istället då.. gonatt! 


Måste bara visa en liten rolig bild sen vi stod o väntade på pappa förra veckan (när vi glömt kort o pengar när mamma skulle itll apoteket så pappa fick komma som en räddande ängel o pröjsa :) Alex älskar att ligga på mage o kolla ut genom vagnen men jaulusit har varit ivägen, tills för nån dag sen när mamma upptäckte att han kan ju faktiskt dra det bakåpt, mot mitten av vagnen liksom så han ser ut ordentligt (fäller man bara ner jalusiet så är det för högt för knubbis)


  


 


 


Vi hörs senare! pusspusspusspusspusspusspusspuss  


  

Av Sebastian Alexander - 12 september 2011 11:18


 


Igår var pappa bprta heeeela dagen, han åkte runt 7 på morgonen o kom hem 1630, vart en låång dag för mig, både för att jag saknade pappa o sen höra morsan i 9 timmar typ, jösses! Hon städade o plocka hela dagen, varje liten mm av hemmet fick sig lite städ, varenda dörr, vägg o dörrkarm, varje fönster, fönsterbräda, det b lev nya gardiner, damsugning o skurning av golv. Vi bytta till nya ljus i varenda ljusstake/kopp och bytta plats på lite grejjer, men det var värt det för det blev sååå fint! Men vet ni vad.. när pappa då äntligen kom hem.. så märkte han INGET!    Han ba.. ahh har ni tänt en lampa i sovrummet?.. ÖHH jaa o bytt gardiner,    förr hade vi två smala vita gardiner, nu satte vi upp fyra tjocka gardiner och en gardinkappa i svart o han såg det inte! Han såg inget av vad vi gjort hela dagen.. aja.. så är väl killar antar jag.. jag såg iaf vad morsan o jag gjort och det var ju bra iaf! Som " straff  för att pappa inte såg nått så fick han göra mat, egna köttbullar, potatis o gräddsås o jaaaaa det var sååå gott! Mmmmm vad gott det var! Tack pappahjärtat för maten!



 

Jag satt o meckade lite på min bil medan mamma städade o Alex..  


 

Preciiis.. han sov :) 


 

Så söt när han puffar upp sin rumpa när han sover.. får man tycka att han har söt rumpa (när han har en tjock blöja på!)? jag tycker iaf han har det o jag har både mamma o pappa på min sida :)


 

Allt meckande och städande tog musten ur mig, jag o pappa fick sova på soffan för pappa inte märkt allt vi gjort hemma.. höhöhö nejdå, skojjade bara! Vi tog en liten siesta efter maten..


 

Fina momo o mopa firade att de varit tillsammans i 36 år i torsdags! Jösses, de måste ha varit 2 resp. 4 år när de blev tillsammans då?!   Vi gjorde en tavla och en ljuspåse åt dom, tavlan ska man läsa neråt i varje kolumn, det står alltså från vänster till höger; kenth, värme, carina, glädje, evig, lycka.. precis som momo o mopa!


 

Jag passade på att göra mig lite fin inför deras dag   jag målade mig i kärlekens färg.. röd.   


 

Gjorde lite fint på bordet också, visst passar det bra in, istället för vanligt tråkigt vitt.. nu är det ju skitläckert! Försökte tvätta bort det men NÄÄ det går inte så nu har vi en härlig rosa färg på det vita bordet.. jag tycker att jag var snäll, mamma älskar rosa så nu har hon ett egendesignat rosa-vitt bord.. jag blir helt matt ibland, jag är ju bara försnäll jämt :) 


Det gick ju kanonbra att gå till dagis idag, jag gick in själv till dagisgården, fram till sandlådan (snodde dock en spade av min kompis men han är så liten så han brydde sig inte.. får passa på innan småttingarna växer upp o märker vad jag gör) jag tillochmed vinkade till mamma o gav henne en slängpuss sen drog jag iväg.. mamma var alldeles paff o ba.. jahaa.. så drog hon också :) Ieftermiddag så hämtar vi upp pappa o drar hem till momo o mopa o käkar lite medan mamma o robert är på gymmet o sen på ett spinningpass.      Pappa ringde nyss o han måde inget bra allts, orkade knappt jobba men som tur var hade han lite så han kommer hem tididgt, kommer kanske vara hemma imrogon trodde han, om han mår lika dåligt i morgon.. vi får se, hoppas han blir bättre!   



 

Mamma har rensat sin mobil på lite bilder, detta har vi inte visat va? Jag, Moa o Hugo skulle ut o leka, mamma o Alex skulle strax komma ut men i orkade inte vänta på dom så vi ritade en väg så de kunde följa efter oss till lekplatsen, Moa skrev MAJA i början av linjen så mamma visste att hon skulle följa just den.. om nu fler barn ritat några linjer, man vet ju aldrig   


 

Mamma o Alex kom ifatt oss ganska snabbt o tur var väl det, för här tog kritan slut, tänk om inte mamma kommit när hon kom, då hade hon kanske inte vetat var vi var!  


   

Jag har börjat med svärd och pistollekar, jag går ner på huk o skjuter mot olika saker, sen kör jag lite karate på det   jag kan knögla ihop nån också om det behövs så inga störigheter nu   


Nu ska lillknubbis äta innan jag slutar dagis o vi hämtar pappa, hörs senare!  


pusspusspusspusspusspusspuspsuss


ps, jaaa mamma är lite uttråkad o hittade massa smailisar så därför vart det VÄLDIGTmånga smailisar i inlägget.. så det kan gå hihi  

Av Sebastian Alexander - 11 september 2011 09:31






Gomoorgon! 


hua vad svårt det är att skriva o scrolla med musen, mamma råkade spilla ut TVÅ glas fulla med pepsi över tagentbordet och musen.. måttligt bra morsan. Hon såg sitt minneskort, som hon letat länge efter, och hon blev så exalterad o kastade sig fram o såg inte två glas pepsi som stod preciiis framför henne.. gamla tant.. *suck* hon säger att om man skriver mycket och scrollar mycket så försvinner pepsin tillslut, den nöts liksom bort.. ähh.. tror inte det för det går knappt att scrolla så vet itne hur jag ska få det att nötas bort då.. 


Har jag berättat att mamma fått tillbaka sin kamera!? Efter fan 10 veckor på reperationverkstad så fick vi tillbaka den i fredags! Så nu kan farmor fåt illbaka sin kamera, TACK FINA FARMOR FÖR ATT VI FÅTT LÅNA DEN!!!! (vi lånade den säkert längre än vad du räknat me hihihi)  


Försöker hitta bra inställning på kameran o kort så vissa bilder är lite mörka, vissa ljussare o lite småfel här o där kanske, men ju fler kort destu snabbare kanske vi hittar rätt inställningar.


Igår var jag, mamma o Alex hem till mormor o morfar för grillning. Sommarens sista grillning tor dom men jag VET att det kommer bli fler grillkvällar, än är det långt kvar till kyla o mörker! Pappa var sjuk o ville kurera inför dagens SM i enduro som han längtat efter i ett halvår typ så han stannade hemma igår. Vi grillade kyckling o gjorde potatisgratäng med lök o MYCKET vitlök, oj så gott det var! Saknade mina kusiner dock, vi brukar sitta vid datan alla tre o kolla på film men igår var jag alldeles ensam o tittade på film själv.. (men som tur är kommer kusinerna i morgon!)


   

Jag tittade på rorri, timmy, fåret shaun o pingu.. 


   

Jag såg så jäkla dåligt så jag lånade mormor (el morfars?) glasögon.. 


 

Titta mormor!! Nu ser ja ju! 


  

När mormor tog på sina glasögon o ville jag vara lika som henne därför tog jag också på mig glasögon, så jag ser hur tanten ser genom glasögonen.. man såg ganska bra faktiskt måste jag ju erkänna, kanske ska införskaffa mig sånna här glas?! 


Vi var hos mormor hela kvällen och innan vi åkte hem drog vi förbi på stan, det var kulturnatten. Jättemycket folk, uppträdanden, mat, musik o trevlig stämmning. Det var lite kallt ute o vi hade glömt filt så det var en lite nätt sväng på 1½ timme bara. Vi skulle se när de hade en eldshow men det var så fullt med folk o trots att jag satt på mammas axlar (som om det egentligen skulle vara högt, så kort osm hon är...) så såg vi inget. Vi drog hem och möttes av ankano  Linus, de stod och väntade på oss på parkeringen för att fråga om vi ville ha hjälp att bära ut alla saker plus barnvagn, GULLIGA NI! Pappa låg o sov när vi kom hem, men vi väckte honom hehe han va väldigt dålig o somnade snabbt efter att vi kommit hem igen. Imorse åkte han iväg redan vid 7 o skulle bara stanna ett litet tag, han ringde nyss o han orkade knappt gå förren han blev anfådd o mådde dåligt.. lilla pappilurven då! 


 

Jag sprang omkring hela tiden, mamma blev lite nervös för de var så mycket folk ute o rädd att vi skulle tappa bort varann.. men de gick ju bra.. jag följde med tanten o knubbe hem så.. kanon! :)


Undrar vad vi ska hitta på idag, jag o mamma skulle gått på familjelek idag men eftersom pappa inte är hemma har vi ingen barnvakt åt knubbe.. det får bli nästa helg, då kör vi familjelek både lördag o söndag, kanske att kusinserna följer med då också! Famijlelek är nån lek som de kör på friskis o svettis för 2-6åringar, man leker, hoppar, snurrar o kör lite gympa tillsammans, ska bli kul o se hur det är, svårt för en liten kille som mig, el lätt för en tuff kille som mig :) Aja, vi går nog ut o leker lite idag sen borde vi städa, tvätta o sortera massa foton, vi borde.. men kommer nog med största sannolikhet att inte göra det :) 


Duu.. jag tänkte jag ska avslua varje blogginlägg med en .. ja.. inte historia men vad säger man.. en.. upplysning typ, en fråga och ett svar är det. Då kör vi, dagens upplysning: 


Hur kommer det sig att två maskar blir en när man delar på den? Hur kan den överleva när det är två halvor?

En vanlig daggmask överlever inte. Dock är den seg på att reagera och det dröjer lite innan den fattar att den är död. Den andra halvan kan överleva om den inte delas för långt bak. Det finns en mask som kan delas.. 279! gånger utan att dö! 

Daggmask heter den för den är ute när det är dagg o fuktigt, alltså daggmask. 


Shit nu blev ni upplysta så det heter duga, varsågoo för det, det kommer fler sånna här livsviktiga funderingar/frågor/svar :) 


pusspusspusspusspusspusspuss   

Av Sebastian Alexander - 10 september 2011 13:30


Vi ska snart hem till mormor o morfar på lite grillning, men ska bara lägga upp några bilder på världens finaste lillebror först :) (ni fattade väl att det är mamma o pappa som tycker han är finaste lillebror.. jag tycker bara han är en lillebror till en cooool sebbe höhö)


   


Joo såatte.. han är rätt lik mig ändå, både jag o mamma har förnekat det ett tag, vi tycker inte att jag o Alex är såå lika varann.. som när vi var på dagis tex så hann det komma fram fem stycken till oss som frågade om mamma hade tvillingar för vi var så lika.. men när man ser dessa kort så ser man att det blir nog en till söt liten cooling i familjen. När vi kommer hem sen så ska jag be morsan leta fram kort på mig när jag ligger i typ samma pose när jag var liten..


Pappalurven har blivit sjuk :( snorig, hostig o ont i kroppen.. hoppas han blir bra snart! puss pappa


Nu ska vi strax dra, hörs sen!


pusspusspusspusspusspuspuss   



Av Sebastian Alexander - 7 september 2011 20:39

Jag såg att lillbrorsan varit in här på dan o skrivit lite, men nu är jag tillbaka ifrån dagis och ordningen är återställd. Idag är det ju lillördag och då är det partyy partyy.. jag började dagen med lite dagis och det gick ju som smort, msen drog vi hem o bakade kanelbullar och mitt mellan degjäsningen och deg utbakningen så åkte vi en snabbis hem till mormor för att låna en lödtång, just när vi är där så frågade anklan om hon kunde få skjus till närakuten för hon hade SÅÅ ont i öronen så hon inte ens kunde ligga ner, ont i halsen o feber :( Klart vi skjusade upp henne dit! Tyvärr hade hon fått öroninflammation o käkar pencellin, buhu.. hoppas du blir bra snart min lilla gosanka!!! 


 

Lilllördag = party! *yeah yeah*


 

Jag drog fram DJapparaten o rev av några beats.. *dunka dunka scretchhhh*


 

*scretch, dunka.... yeahyeah... djar som aldrig förr* (tack morbror robert för lånet av djapparaten)


Joo.. min lilla knubbis Alex.. han hade saknat mig hela dagen, han var så söt o glad när jag kom hem.. han vill inte vara ifrån mig för en sekund.. jag var tvungen att dra till affären snabbt o köpa bullformar för att mamma hade glömt det.. jag slängde upp lillknubbis på ryggen o drog till affären. Väl framme så orkade han inte gå så jag tog en kundvagn o drog runt honom i.. så jävla snäll man är ibland alltså.. 


 

Så lillknubbis.. då drar vi o köper lite kinderägg också..


 

Bullformar, kinderägg o en knubbis.. check, allt klart! Då kan vi dra oss hemåt o baka..


Bullarna vart kanongoda för er som ville veta hihihi nu ska vi sova för att orka med dagis imorgon, sista dagen för denna vecka! Natti, dröm fina drömmar, hoppas du vaknar utvilad o glad och har en bra dag! 


pusspusspusspusspusspusspusspusspusspusspuss

Ovido - Quiz & Flashcards