Alla inlägg under september 2011

Av Sebastian Alexander - 7 september 2011 09:36

 

Hehehe *gunggar händerna* Nu är storebrorsan på dagis.. då är det JAG som rule the house (mormor, du är inte så haj på engelska så jag översätter som vanligt, det betyder typ.. det är jag som bestämmer)


 

Men.. eehh... vad ska jag hitta på nu då.. alldeles ensam.. 


 

ÖHhhhhhhhh *tänker så ögonen går i kors* .. vad ska man göra när brorsan inte är hemma...


 

Det är inget kul att vara ensam hemma med dig mamma.. jag vill att Sebbe ska vara hemma o leka med mig.. :(


 

Jag tänker på våra roliga stunder vi har tillsammans... 


 

Igår när vi låg på filten o käkade lunch, Sebbe åt köttfärsås o spagetti, jag tänkte ta mig en bit tyg-anka... *fina minnen*


 

*scchhh.. tyst.. säg inte till Sebbe att jag är här..* *smyger mig fram i gåstolen*


 

BUUU! *alex kastar sig fram o skrämmer skiten ur Sebbe*..............


 

*Sebbe* Vad var det för ljud mamma? Lät som nån.. mygga el.. nått litet skrik.. fattar inte.. 



Jaha.. var det du lillknubbis.. försökte du skrämma mig? Duktig du är *klappar Alex på axeln/ryggen*.. jag gick nästan på det.. jag var nästan rädd.. bara.. nästan.. men bra försök knubbis!


Gick ju kalas att lämna mig på dagis idag, de trodde ni inte va? Stor kille som jag är så klarar jag av en dagislämning nu för tiden, jag vart lite sur på mamma för hon gick in o hämtade mina gummistövlar o lämnade mig kvar på gården.. det var ett litet minus för henne.. men annars gick det mycket bra. Jag ska visa tjejerna mitt plåster jag har över ögonbrynet idag, leka lite, äta o sova sen kommer mamma. Vi ska hem o baka kanelbullar då! Jag ska äta deg o hjälpa mamma lägga alla degklumpar i formar.. o sen äta upp dom, tillsammans med kall mjölk! kanske att jag bjuder mamma o pappa på nån, men de mesta ska gå åt till mig! hohoho


Igår fick jag en råläcker stol, jag har gått o spanat på den länge och provsuttit den i affären o igår slog vi till och köpte den.. passar perfekt framför tvn :)


Här sitter jag o slappnar av efter en lååång dag, fattas bara lite bullar o mjölk sen är allt perfääkt!


Nu ska Alex äta lite mat o jag ska leka vidare på dagis haha (som att jag har data på dagis, men ni fattar..)


pusspusspusspusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 6 september 2011 11:39

 

Moa har plockat fram massa leksaker till Alex och den allra roligaste leksaken var...


 

.. spegeln! hohohoho vad är det för nisse i spegeln? 


 

Är det jag, säger du Moa?! *Alex är lite chockad*


 

Men.. jag var ju riktigt snygg.. låt mig få ta på mig.. snygging *grrr*


  

Åhhhh vilken sötnos jag är! Då förstår jag varför mamma o pappa alltid säger det! :)


 

Kusinerna kom ner i måndagsmorse och gosade lite framför bolibompa.. 


 

En trött Moa skulle till skolan, Hugo o jag var lediga idag så vi skulle leka heeeela dagen! 


 

Mosing kramas med Alex innan hon drar iväg till skolan.. stora tjejjen! 


 

Vi lekte hela dagen, vi var ut i sandlådan, vi var o gungade, sprang omkring o sparkade fotboll, när vi kom in käkade vi lite o la oss för att titta på lite film... slutade med att alla vi tre låg o sov :)


Smågrabbarna Nilson.. 


Idag skulle dop-prällen komma o snacka om dopet, men hon hade tappat rösten så då blir det inte så lätt.. vi skulle höra senare i veckan o bestämma ny dag. Annars är det inte så mycket mer som händer.. pappa jobbar, vi skrotar omkring här hemma.. imorgon ska jag tillbaka till dagis igen, efter nästan 2 veckor hemma, känns inte kul för fem öre, men morsan är ju inte lyssna på mig utan hon kommer skicka iväg mig ändå.. 


Kanske att vi provbakar nått idag, mamma har kollat in massa gods recept, värsta sockerbomberna men fy så gott det låter.. vi återkommer om den saken.. nu ska vi äta lite lunch o sova innan pappa kommer hem.. 


pusspusspusspusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 3 september 2011 17:26

 

Vi bjöd pappa på lite mys igår, det blev ingen oxfilé som vi tänkt, utan vi körde på en pepparbiff, potatisgratäng o bearniesås,.. men det var lyckat ändå, pappa blev jätteglad o tyckte det var gött så tummen upp!


 

Här håller vi på o lagar egen bearniesås o mitt upp i lagandet så skulle mamma dammsuga o jag är inte förtjust i dammsugaren.. det är egentligen mina öron som inte tål ljudet så jag skyddade dom med lite ugnsvantar.. jag är inte rädd för dammsugare så ni vet... det är mina ömtåliga öron.. *host*


 

Jag var så trött efter all matlagande o dukning så jag tog mig en liten siesta..


 

Jag o mamma hade en liten.. dispyt kan man väl säga.. jag ville att hon skulle bära mig till soffan, mamma tyckte jag kunde gå själv, jag har fått två ben att gå med säger hon.. samtidigt tycker jag att hon har två ben att gå med OCH två armar att bära med.. så höll vi på o det slutade med.. att jag somnade... på golvet :)


 

*alex* hahaha somnade du på golvet Sebbe?! 


 

hahahaha hur kunde du det?! hahaha på golvet? 


 

haha jag orkar inte längre.. oj vad kul o sett dig ligga på golvet o sova med rumpan i luften hahaha *ont i magen av skratt*


 

Ojojoj.. *paus* vad sa du Sebbe?


 

Jag sa att du är ju ändå rund, som en boll så jag orkar inte lyssna när du skrattar åt mig!


 

Ursäkta?!.. Moi? Är jag rund som en boll? Nu ska vi se.. vet inte om jag håller me riktigt..... *säger Alex*


 

Mmm.. här var man ju lite rund dock *säger Alex*


 

mmm jag är nog beredd att hålla med dig Sebbe... 


  '

.. lite smårund är man nog.. höhö


 

Men jag somnar inte golvet! *retas*


 

hahahahaha du är verligen knasig du Sebbe! *tittar på sebbe*


 

Vad sa du? Va?! Såg du när jag höll på så? *skäms över vad jag gjrode tidigare idag* Men.. säg inte till nån sebbe.. jag ska vara snäll emot dig.. *bara ingen såg mig o tog kort...*


Taadaaaa! *sebbe visar lite kort på Alex när han tidigare under dagen låg o snacka med sig själv i spegeln o körde rollspel*


 

Hallå snygging! Läget? 


 

*tihii* pratar du med mig?


 

Ja jag pratar med dig snygging *grrr - kör katt tass med handen* Du.. kexet..brukar du ofta gå hit? *flirt flirt*


 

*SUCK* Joo men den där raggningsrepliken har man ju hört förr.. *himlar med ögonen*


 

Opps! Jahaa.. då måste jag slipa på en ny replik... *funderar*


 
Nya repliken - Kan du ringa tandläkaren? Du är så SÖT så jag får ont i tänderna!!! 


 

Mmmmm den var lite bättre.. den var ganska söt faktiskt.. tack *hihihi ler hemlighetsfullt*



Av Sebastian Alexander - 2 september 2011 12:40

 

*sebbe o alex i kör* men maaaaaaamma, nu är det vi som leker du kan gå härifrån, vi pratar bilar o du fattar ändå inte sånt! *alex ger mamma onda ögat*


 

*alex säger* Duu mamma.. du kanske ska ta bort linsskyddet åtminstonde innan du ska ta kort.. *försöker lura mamma så hon tar bort kameran o går härifrån*




*sebbe* Yes brorsan, skitsmart! Där satte du dit henne! Tur att du är så smart o är på min sida! *gör higfive med varann*

*alex* ja precis, mamma är så segtänkt så hon gick nog på det där o slutar tar bilder nu.. så jälva smart vi är brorsan *high five igen*


Mm vi har inga fler bilder att visa eftersom vi lurade bort mamma hehe vi inväntar på att pappa ska sluta, då ska vi bjuda honom på pepparbiff, egen potatisgratäng o egengjord beasås o KALL pepsimax haha sen är det fotboll ikväll, heja Inter! HAHAH nää men heja Sverige! Vi har bullat upp med lite godis o gött mos till ikväll mummms Om mamma fattar att vi lurade henne så kanske hon återkommer med bilder ikväll, annars imorgon :) 


pusspusspusspusspuss

 
Ovido - Quiz & Flashcards