Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Livsviktiga råd och look-a-like

Av Sebastian Alexander - 21 oktober 2011 07:34


Gomorgon! 

Fredag och jag är som vanligt ledig idag, underbart, lovely, toppen! Just nu sitter vi o äter fruskot och kollar på Cars, jag ÄLSKAR bärgarn! Alex vaknade kl 6 i morse (exact på minuten som vanligt) han låg o babblade med mamma i sängen så jag vaknade av det, så idag var alla vi uppe tidigt. Vi tittade ut och såg att det var minus 0,3 och massa frost ute.. stackars pappa som cyklar till jobbet i de graderna.. han cyklar runt 5 o då var det säkert ännu kallare, vi sa till honom att ta bilen men han sa att det var ok.. men vi kommer iaf komma och hämta honom! Saknar pappa..


Nu äntligen kommer alla dopråd, på dopet fick alla en lapp o skriva ett råd till Alexander, det var inte så allvarligt utan lite på skoj el om man ville ta det seriöst s var det kanon. Mamma och pappa tyckte det var kul att läsa vad alla skrev och att råden var bra, kul att se vad han "känner" för Alex och vad för råd man ger honom. Tack för ni ställde upp o gjorde detta!! Jag avslöjar inga namn och jag hoppas det är OK med er som skrev att jag skriver ut dom nu, jag skriver inte i nån ordning utan bara hur korten ligger, även de par som skrev på samma lapp har jag blandat.. då köör vi:

  • Se till att du får godis ALLA dagar, inte bara på lördagar! 
  • Kom ihåg att inte leka med elden! 
  • Vi fick ett hygienråd också, alltid bra att ha! Det har med att göra när man tvättar sig på de nedre regionerna, då är rådet - dra huden bakåt, inte framåt!
  • Se till att mamma och pappa betalar allt :)
  • Använd kondom!
  • Lyssna inte på mamma och pappa när det gäller bilval, köp inte saab, köp volvo! (mamma håller inte me, saab är bäst hihi)
  • Va alltid positiv (mamma håller me!!) utbilda dig till ett yrke så kommer det mesta gå!
  • Se till att ta vara på din storebror!
  • Glöm inte att titta åt bägge håll när du ska gå över gatan! (fick två sånna råd.. alltså är det ett viktigt råd)
  • Gräset är inte grönare på andra sidan..
  • Se till så att mamma (det var dock inte mamma...) kör ner dig i ån igen (hahaha)
  • Se till att inte bli en hjärtekrossare nu Alexander :) (nää han ska bara vara med mamma hela livet så.. hihi)
  • Alexander, titta ordentligt innan du går över gatan. 
  • Ät upp grönsakerna!
  • Åk till Rom!
  • Blicka alltid framåt!
  • Lev i glädje och frihet (jättefint sagt!)
  • Morgonstund har guld i mun
  • Du ska veta att jag jämt finns här för dig och att du alltid är välkommen till oss. (tack!)






Det var de råden vi fick, visst var de fina, roliga och seriösa?! Tyckte de var kul att det var så blandad hög av råd, de ska vi ge till Alexander senare i livet. Ska först framkalla massa bilder ifrån dopet och sätta in en bild på den som skrivit rådet bredvid själva rådet. Kommer bli en fin present till Alex.. tack igen för ni ville ställa upp! Vi fick lite mersmak på detta så mamma har två böcker /en till alex och en till mig, sebbe) där det finns redan ifyllda frågor och meningar som man ska svara på eller fyll i vad man tycker och tänker. Den tänkte vi skicka runt lite i släkten och hoppas ni vill fylla i dom också.. just nu är den och cirkulerar hos mormor o morfar, men så fort de är klara så skickar vi den göänra vidare till Enköping och hoppas ni vill fylla i den också! 


Nu är frukosten klar, magen full o Alex trött hehe så ska gosa lite med honom o sen lägga honom en stund igen medan mamma o jag ska rita lita.. Hörs sen! 


pusspusspusspusspuspsusspuss


 

Lillstefan.. mamma tycker jag är SÅ lik pappa..... 


 

och lillmaja.. HAHAHAHA.. skitlik mamma ju (på dubbelhakan)


 

Nä nu är jag såå trött.. måste gå o sova nu.. hejdå

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards