Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Välkommen Tuffy! (video)

Av Sebastian Alexander - 26 oktober 2011 12:12

Åhh momo o mopa har fått en liten kissemisse! TUFFY heter han.. såå liten. Jag fick följa med och hämta hem honom, tror du man var lycklig eller? Satt o snackade i bilen hela vägen dit! När  vi var där så frågade kattmamman om vi ville ha en katt, så gav hon MIG katten o jag knallade därifrån ja o trodde allt var klart.. men momo o ankan skulle snacka lite med kattmamman o så också.. när vi väl satte oss i bilen så somnade kissen i mitt knä! Vi svängde förbi vårat hus innan momo o ankan åkte hem till sig, men när vi kom hem så ville Alex gärna klappa kissen men Alex har inte så långa händer/armar så jag fick hjälpa honom.. 


 

Kom kissen.. vi ska gå till Alex så han också får klappa dig! 


 

Kom ska jag hjälpa dig lilla Alex, du når ju inte ens fram *sebbe tar tag i Alex hand o DRAR fram den så han kan klappa katten.. så snäll Sebbis!*


 

Vi ses idag kissen, när jag slutat dagis så åker vi hem till momo, bara för att få träffa dig, o lite för att träffa kanka också.. 



 

Alex har blivit alldeles röd där plåstret satt när han fick sprutan.. mamma är allergisk emot sjukhusplåster, kanske Alex också? 


 

I helgen bestämmde sig mamma o jag att vi skulle baka kanelbullar... mamma jgorde degen, jag kavlade..


 

.. men vad det tog på krafterna.. jag la mig o kolla lite bolibompa istället o väntade på att mamma skulle baka klart så man fick provsmaka en alldeles nybakade, varm kanelbulle med mjölk till..


 

Förresten så har vi ändrat plats på vårt köksbord.. ser väl ok ut? Mamma funderar om hon ska måla bordet i vitt.. mamma har ju alltid gillat allt med svart o ska bara ha svart, men nu vill hon bara ha vitt.. bordet är farfars gamla så vi kanske ska snacka med farfar Klister först o se om vi får måla om.. pappa säger dock att vi får måla.. hihi


 

Alex kastade bort mig från sackosäcken.. han ville sitta där själv o tugga på leksaker.. grrr.. men.. snäll som man är så överlät jag platsen till honom.. så jävla snäll storebror han har hö hö hö


Nu ska vi äta lite lunch, sen hämta mig på dagis, sen momo o KATTEN! Den hter förresten TUFFY om jag inte sagt det, momos andra katt heter BUFFY.. så buffy o tuffy.. smågosingarna!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards