Direktlänk till inlägg 27 oktober 2011

Picknick

Av Sebastian Alexander - 27 oktober 2011 06:13


Vi var hem till momo igår o tittade på lilla äbiskatten, ojojoj vad söt den är och sååå liten! När jag slutade dagis igår så kom mormor o ankan dit och överraskade mig! Varken jag eller mamma visste att de var där utan när vi klätt på oss och gick mot bilen så var det nån som ropade och det var mormor! Jag sprang fram till henne och kramade henne, sen såg jag ankan o blev så glad så jag började babbla o busa på en gång. jag tog ett snack med min anka o frågade om jag fick åka i deras bil hem, o det fick jag ju. VI gjorde ett litet stop på affären först, vi skulle in på willys o handla, men innan det så drog mormor in på ica för att köpa kattmat till bäbiskatten, när hon kom tillbaka med maten så tog jag den o sprang till bilen, jag skulle ju hem til katten.. fort! Men mamma o ankan ropar på mig, vi skulle ju in på willys också o handla.. attans, jag hade glömt det, jag ville hem till katten bara! :) Vi handlade o jag hjälpte mormor att bära hennes korg, SEN drog vi hem till katten. Jag hann inte ens få av mig jacka el skor utan drog fram till katten på en gång. Han är lite rädd för mig när jag dundrar fram så han springer oftast ifrån mig, men jag är inte sen på att jaga efter honom o så håller vi på ett tag.. Jag ledsnade dock efter en stund o tog en macka o satte mig vid mormors data o kollade på Cars.. o favoriten bärgar´n! 


 

Förra helgen tog vi oss en picknick på lördagsmorgonen, k 9 begav vi oss ut på äventyr.. 


Vi hittade en lekplats där jag kunde gunga, det är det absolut bästa som finns! När jag var liten så vågade jag inte gunga utan det var i början av denna sommar som jag upptäcke gungan o nu vill jag aldrig sluta gunga!


 

Vi hade med oss mackor med ost, dricka, mariekex och bananer. Jag var så snäll o skulle låta min macka få åka ruschkana.. 


 

.. det gick inte såå bra.. jag fick hålla til godo med bananer o mariekex istället :) (det var liksom min plan.. tänk själv om du får välja mellan kex el macka.. 100 av 100 gånger väljer man ju kex hihi)


På lördag ska vi ha DISCO, halloweendisco! Åhh vad kul det ska bli! Jag har bjudit in mina kompisar/kusiner Moa och Hugo o.. ja.. det blir vi tre, el fyra om Alex är vaken.. joo så tyckte ankan att det lät så kul så hon kommer också, o kanske Linus! Men Moa har bestämmt att det är PYJAMAS HALLOWEEN DISCO och det betyder att man måste ha på sig pyjamas om man ska få komma in :) Igår var mamma, jag, moa o hugo upp till gränby o köpta lite läskiga saker till discot o idag ska vi köpa ballonger, spindlar, spindelnät o kanske nått mer läskigt.. Mamma o ankan ska baka läskiga saker, som daggmaskar, spindlar o göra bloddricka *brrrrr* Moa var sååå gullig igår emot mamma. Mamma frågade om Hugo o Moa gillade popcorn (jaa) o om de gillade chips (jaaa) o ostbågar (jaa) ojoj vad jag måste köpa mycket saker sa mamma då, jaa o så godis också sa Moa, ojoj det också.. jaaa jag får väl göra det om det är disco sa mamma, o glass så både hugo o Moa i kör.. men då sa mamma.. nää det har jag inte pengar till, vi ska ha så mycket annat, men då sa moa.. "du kan få våra pengar..." GULLUNGE! Mamma sa att de behövde hon inte, utan det är mamma som ordnar disco o då så köpet hon grejjerna, men Moa sa då.. men det är ju vi som önskar saker.. hon är sååå fin den tjäjjen! Du har gjort ett bra jobb med henne o Hugo, moster tiss!! 


 

jag sitter o snackar med Alex.. han säger inte så mycket så jag spanar på lite cars istället... 


  .. mmm.. vad gott du luktar i håret sebbe.. vad är det för schampoo? *frågar Alex*


Kl 520 vaknade Alex i morse och nu kl 6 vaknade jag.. varför vet jag inte för vi ska inte gå till dagis förren kl 815.. men vi sitter här o käkar lite fruskot o tittar när mamma gör ljuslyktor, rätt så fina om vi får säga det själva, ni får se sen när de är klara.. 


Hoppas på en fin o varm dag trots regnet som vräker ner.. pusspusspusspusspusspuss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards