Direktlänk till inlägg 14 november 2011

Tanden är på plats!

Av Sebastian Alexander - 14 november 2011 20:35


Nu har det hänt.. Alex  ´TAND är här! Längst ner på höger sida har risgrynet börjat titta fram.. Hoppas Alex slipper att ha ont nu när den kommit upp, stackarn har haft feber o varit förkyld senaste tiden..


Själv har jag fullt upp med att käka kåvepennin, det går bra tycker jag.. JAG tar nämligen kåvepeninen själv.. mamma eller pappa mäter upp hur mycket jag ska ha i en spruta sen så tar jag medecinen själv! Joo ja tackar ja, jag är ganska så himla bra på det tycker jag också :) Idag var jag på dagis och hängde med mina kompisar, vi var ute o lekte hela förmiddagen, sen in för lunch o sovstund innan mamma kom och hämtade mig. Vi drog iväg till affären och storhandlade, det BORDE räcka i två veckor.. vi får väl se, mamma brukar göra en matlista och inköpslista som sträcker sig över två veckor, ändå måste vi ALLTID handla fler gånger, alltid nån liten grej man glömt och när man ändå är på affären o köper det så följer det ofta med nått annat också.. :) Som imorse när mamma lämnat mig på dagis, då skulle hon bara gå till affären för att hämta ut ett paket.. men så var det bra pris på......


 

Lussebullar! Självklart köpte hon.. men de fanns ingen kvar när jag kom hem.. tyckte jag var dålig stil.. :( Mamma har köpt billig saffran också så hon kan baka miljoner lussebullar, o då jäklar ska jag äta.. massor av dom!


Igår råkade pappa bädda min sämn med ett påslakan set jag skulle få i JULKLAPP! Mamma ville tvättaq det innan hon slog in det, men pappa visste inte att jag skulle få det i julklapp så han bäddade o var glad och när jag fick se det, skrek jag rakt ut! BÄRGARN!! Det var bägarn och blixten ifrån Cars!!! :) Jaha.. tack för julklappen då! :)


   


Vi var ute och gungade igår, det är nog det absolut bästa jag vet! Jag gungar hela tiden, varje gång vi går ut ska jag gunga, igår gick vi ut medan vi tvättade och smarta mamma kastade ner mössa i tvättmaskinen så jag fick låna Ävs - jag kan inte säga Alex, så jag säger Äv ;) Jag lånade hans mössa och innan vi gick ut, gick jag fram till vagnen, kröp upp framför Äv och knockade ihop våra huvven o sa.. SKÅL! (hahahahaha, mamma tyckte de såg för jäkla kul ut!)


 

Skål brorsan, tack för lånet av din mössa!


 

Du är bra snäll lillgubben.. *klappar Äv på kinden*


 

*tuut tuut på näsan*


  

Nää mamma! NU är jag verkligen less på att du jämt tar kort.. jag tänker inte titta!!! (mamma ropar på mamma, att mamma VILL ha kort på Sebbe...)


 

(pappa är på mammas sida...och hjälper till att vride mitt huvud så mamma får sin jäkla bild! hihi)


Jag och mamma har stått o gjort massa frukt o mat till Äv, banan, apelsin, äpple, päron, melon, ananas, olika kryddor så som kanel o liiite socker och turkisk yoghurt, uppblandad med varann på olika sätt i olika burkar, slipper man köpa dyra burkar till Äv när han ska äta.. idag fick han torsk, potatis o morötter.. det var första gången han smakade fisk.. var så där gott tyckte han, vi får ge det nån gång till innan vi kan avfärda det.. favoriten hitills som han ätit är kyckling, potatis o grönsaker. Favorit efterätten är banan och vatten i nappflaskan. Min favoriträtt är nog.. fiskpinnar och efterätt är också banan.


 

Ahh jag älskar att äta, jag äter nästan en burk vid VARJE tillfälle, det är typ 3 burkar om dagen! Plus gröt!


 

.. och massor av vatten!


Då blir man en sån här stoor och glad kille!


  

Imorse såg det ut så här, vi stod o satt framför tvn o kollade på bolibompa..


 

Just nu ser det ut så här.. vi har tagit över hela mammas o pappas säng hehe de får lägga sig i våra sängar höhöhö


Imorgon ska ni få se en fin sak mamma gjort till mig, jag blev glad, det kanske inte är vad ni tror, ni får se imorgon.. innan vi sover vidare ska jag visa en bild på Äv.. han kryper ju som värsta kryparen nu.. nu på eftermiddagen stod jag o mamma i köket och bakade, pappa satt vid köksbordet o gjorde.. ja jag vet inte.. men Äv låg ute i vardagsrummet på ett täcke o lekte.. tills vi tyckte oss höra nått utan för köket och tittade dit.. det var Äv.. han har krypit fram till bilstolen och krypit UPP i bilstolen, och fram till kanten liksom.. där ligger han, med handen ner i mammas ljusskål och käkar på ljus!!!!!! Vilken jäkla klockren grabb, you just have to LÖÖÖÖV him!   


   

*nomnom* gott med ljus *nom nom* Tur att stolen inte vikade.. och HUR har han tagit sig upp... jag är imponerad som sagt!


Nu.. SOVA! natti, pusspusspusspusspusspusspuspsusspusspuspsuss

 
 
Mamman Berit

Mamman Berit

15 november 2011 16:00

Sötnos ;)

http://www.brajulklappstips.se

Sebastian Alexander

15 november 2011 16:21

Tack! :) Bra sida du har, jag ÄLSKAR jul och allt som hör till.. den läggs till favoriter!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards