Alla inlägg under november 2011

Av Sebastian Alexander - 3 november 2011 21:04

  Åhh jag är så sjuk.. orkar inte ens titta upp..


  .. försöker.. titta upp en snabbis.. *kämpar*


  Nää.. måste titta ner igen o vila... *har ingen ork*


Jag har varit förkyld o snorig en vecka nu, ingen sömn på nätterna o på dagarna vaknar jag var 20 minut.. jättejobbigt... hoppas jag blir frisk snart..


  

jag hör inte så bra pga av förkylningen.. vad är det du säger mamma?


  

Att jag har massa mat/frukt runt munnen..?! Ojdå.. dags för ett bad dårå :)


  Såå är det borta nu?! :)


  mmm smaskig badolja vi har.. mums... den gör mig inte bara len o mjk på kroppen utan den smakar gött också!


  Det tycker tydligen storebror också :)


Bästa Alex i hela världen har lärt sig så mycket på sistonde. Han äter massor med gröt/mat/frukt o dricker vatten. Han kan sitta låååånga stunder utan stöd, han hasar sig framåt, han tar sig upp med hjälp av bänkar o stolar, han håller i nappflskan själv.. ojojoj vad bra han är! O jag då, sebbe alltså, jag är rätt bra jag me, dels säger jag till mamma o pappa när jag vill gå o sova, då tar jag mitt täcke, säger sova o natt (gonatt) går in i min säng, lägger mig under täcket o somnar (!!!!!!!) jag går på pottan OCH häller ut allt själv i toaletten!! Sen kan jag ju massor av annat också, har lärt mig massa ord, jag kan hammra o spika, jag hjälpte till att bära Alex i bilstolen idag, jag vet EXACT vilken larmknapp på bilnyckeln man ska trycka på för att låsa upp resp. låsa.. jag kan skala en banan själv, jag drar kundvagnen när vi är och handlar, o alltid när vi är på affären ska jag ha ett eeeeg alltså ett ägg, kinderägg :) jag kan räkna till 4, jag kan inte bre mackan men ajg kan ta smör på smörkniven o äta upp allt hehe jag MÅSTE klä på mig själv, sätta på galoonbyxor o jacka själv, mössan ska jag också fixa och jag GÅR hela vägen till dagis! Jaa jag skulle kunnda sitta här hela kvällen o skryta, men de orkar jag inte för jag ska sova.. o förresten skryta o skryta, jag ska ju läsa detta sen när jag blir äldre o då är det alltid kul o se vad jag kunde o inte kunde :) *smart tips så ingen kan säga att jag skryter hihi*


Imorgon ska vi hem till momo o baka skitgod kaka med Annica, mormor ska bjuda på skinkmacka (!!) och lite snack med moster o Fredrik som kommer dit också, på lördag dåååååååå ni, vet ni vad vi ska göra då?!? Det får ni läsa imorgon hihihihih nu, sova. nattinattinatti


 ps.. imorgon får ni även se en grej som vi ändrade idag, men mamma har inte kameran här o kan visa bilder.. men det är en cool grej, så TVÅ saker får ni reda på imorgon, då "ses" vi, vad trevligt! pusspusspusspuspsusspusspuspusss

Av Sebastian Alexander - 3 november 2011 06:25


Annica, mamma hälsar att hon tror du har en konkurrent...


 

Kanske onödig bild att lägga upp eftersom vi suttat ut alla kompisar o fröknars ansikten.. men detta är årets bild ifrån dagisfotograferingen iaf.. ni ser väl mig? 


 

Annica.. du förstår vad mamma menade va :) Klara håller i min hand hihi men du kan hålla andra handen, Annica!


pusspusspuspusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 1 november 2011 20:27

Så här kommer videon med Alex ostbågesmakning haha så jäkla söt han är!!


Nu ska vi sova, imorgon ska jag till dagis, Alex ska kurera o mamma ska såga o måla lite plankor sen hem o klippa morfar o Annica. Vi får se om vi åker före el efter att jag slutat.. o just de, ANNICA medan mamma kommer ihåg, vill du gå på loppis med tanten? Pappa vill inte o mamma vill.. Ankan vill? På söndag, fyrispark, kl 12? hihihi mama skjusar o dra med dig tantmormor om du vill också, Ankan..


pusspusspusspusspuspsusspusspusspussspusspuspsussp
uspssusspusspusspuss

Av Sebastian Alexander - 1 november 2011 20:12

Mamma var och köpte sig en låång planka idag och så sågade vi av en bit som jag fick att hammra, spika o borra på. Självklart var vi tvugna att filma mina mästerliga hammarslag hehe


Det här är för nån vecka sen, jag lärde mig säga mango o nu säger jag det typ hela tiden.. manngåå :)


En annan grej, jag säger inte mamma längre, utan MAJA. Det som är så kul är att jag säger det så fint o vuxet också, det låter så roligt tycker mamma o pappa. Som tillexempel nu ikväll, mamma la mig o så gick hon iväg för att duscha o då flyttade pappa över mig i min säng (jag låg i mammans säng..) när han flyttade över mig så röck jag till o det första jag sa var.. maja... MAJA.. pappa började skaratta o sa.. "mamma kommer snart" Mmm sa jag då o somnade om. Tidigare idag när jag o mamma var på leksaksaffären så gick mamma o jag åt lite olika håll, mamma lyckades hitta mig för jag gick o ropade MAJA :) I samma affär så frågade jag vad VARENDA grej i affären var för något.. "maja , e de?" "maja e´de?" hahaha så kan de gå sörru.. förövreigt så säger mamma (och dagis!) att jag har mundiarre typ.. jag babblar o snackar massviss nu, flera ord i en följd, en mening alltså.. mycket bra där!


LillAlexander är fortfarande sjuk o snorig.. stackrn.. på tre nätter har hon ine sovit mer än nån timme.. stackars lilla killen. Mamma o pappa blåser ur hans näsa, ger renässans o myser med han, men han blir inte bättre känns det som.. älskade lilla Alexander! Krya på dig!


Imåndags var jag hemma ifrån dagis, jag var uppe redan 5 på morgonen eftersom Alex inte kunde sova o bara skrek, jag var alltså alldeles för trött för att gå till dagiset så jag stannade hemma med mamma o Alex, vi var iväg en snabbis o handlade lite mat och mamma köpte en julklapp till mig, jag vet inte vad det är, men mamma säger att hon ska visa er en bild sen :) Vi ska också visa en video på Alex när han får smaka ostbågssmak, alltså ingen ostbågebit, utan bara få lite smak på läpparna.. så jävla söt, ska bara ladda upp filmen så får ni se den,,


pusspusspusspusspuss så länge

Ovido - Quiz & Flashcards