Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

Kaktjuv

Av Sebastian Alexander - 22 januari 2012 10:27


Vilken fin dag det var igår! För det första sov Moa över hos mig, bara det liksom! Men när vi vaknade så gav vi pappa chokladhjärtan med nougatfyllning som en liten present på mammas o pappas 5 årsdag. Vi busade och lekte, mamma o pappa åkte och storhandlade och jag var kvar hemma med Moa o lekte. När de kom hem käkade vi lite mat innan vi drog iväg till mammas mormor som fyllde 75år (i fredags dock men kalaset var i går: lördag) Där hade hela släkten samlas för att fira tanten, vi fick tårta o bullar och sjöng en sång för stormormor Lizzie. Hon fick en TV som alla hade samlat ihop till.. och vettdu? Stormormors gamla tv.. den fick JAG! SÅ nu har jag en alldeles egen tv i mitt rum! Jag har bott framför den tvn nu under gårdagen o nu på morgonen. Jag bar in alla mina filmer o ställde vid tvn så jag kan kolla på dom när jag vill! Helt underbart! TACK stormormor Lizzie! :) 


Det var så roligt att se hela släkten, mammas kusinbarn var där så var var 7 barn i nästan samma ålder, vi låg på golvet med varsin mobiltelefon o spelade spel.. :) Jättefint kalas!!


När vi kom hem så åt vi lite mat, det var potatisgratäng med pepprig fläskfile i gräddsås.. mums så gott! Vi  hade duktar o gjort lite fint för att fira..


 

Dukning med lampslinga på bordet.. mamma har målat bordet men inte hunnit lacka än så vi hade en pappersduk över o lampslingan blev lite varm så det blev två brännmärken på bordet haha bara slipa o måla över innan vi lackar bordet då :)


 

Röda band - julsnöre på tallrikarna..


 

och på glasen :)


 

Vita rosor och rött hjärta..


 

Även Alex fick lite röda snören på sin gula tallrik..


 

Maten, potatisgratäng med pepprig fläskfilé i gräddsås..


 

Efterrätten.. jaa.. det kanske ni kan gissa :) En viss herre smög till till kakfaten och åt upp en ballerinakaka :)


 

Efter maten så underhöll Alex alla köksredskap medan mamma o pappa fixade med disken..


 

Fast jag var supertrötttttttt..


 

.. så skulle ja ha kokon (popcorn) innan jag la mig. Jag kan själv. Jag tar en stol, klättrar upp vid micron, tar ena popcorn påsen från skåpet, hämtar en sax, klipper upp plasten runt popcornpåsen. Lägger in den i micron o sätter igång.. dock vet jag inte hur lång tid, jag brukar snurra några varv.. men mamma/pappa kommer o hjälper mig.. Jag fick mina popcorn, satte mig i saccosäcken i mitt rum, framför MIN tv o kollade på film innan jag la mig..


MYSDAG! Idag är det tvättning och pulkaåkning som står på schemat. Alex ska förhoppningsvis sova lite, i natt sov han inte mycket. Tycker så synd om honom.. mellan 3-5 så var han och mamma vakna. Somnade om en stund för att gå upp igen runt 7 tiden.. både jag och Alex ä förkylda plus att Alex  ´ tänder är på G.. Stackars lilla gullunge! Hoppas han blir bättre snart och jag me i min förkylning!


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards