Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

Knasiga pappa

Av Sebastian Alexander - 23 januari 2012 18:59


Jag bara fortsätter och fortsätter förvåna och överraska mamma o pappa :) Vet ni vad som just hänt? Ja för mig är det ingen big deal.. men mamma höll på att smälla av!


Vi satt i vårat rum och lekte, men så sa mamma.. "snart ska vi äta lite kvällsmat, mamma vill ha fil, Alex vill ha gröt och bebbe ska ha macka" o inget mer med det liksom, utan vi satt kvar och lekte, hon märkte inte att jag drog iväg för hon satt o lekte o gunga med Alex på gunghästen. Jag ropade på mamma efter ett litet tag, att hon skulle komma till köket.. när hon kommer dit.. smäller hon av! Jag har nämligen tagit fram en stol och ställt mot diskbänken, hoppat upp på stolen sen diskbänken, öppnat skåpet med tallrikar o skålar, plockat fram tre skålar (fil till mamma/pappa/bebbe) och hämtat flingor, och börjat hälla i, i alla tre skålar! Mamma förstod inte att jag kunde förstå hur man kulle göra haha hon sa bara att hon skulle ha fil i förbifarten. Att jag hördet det, och hämtade stol och klättrade och fixa o dona med tre skålar.. då var hon imponerad! :)


 

Sebbe in action :)


 

Jag mäter upp flinor o russin så det blir jämt i alla skålar..


 

Nja.. nästan iaf.. kan ju inte bara bäst på allt :P


 

När mamma hjälpt till att hälla i fil i alla skålar tog jag min o kutade bort till skrivbordet och satte mig där o äta.. då kan jag nämligen snurra på stolen samtidigt, typ.. det bästa jag vet! :)


När jag ändå är i farten o skryter så kan jag ju visa mina snygga köttbullar jag rullat idag..


 

Köttbullarna som ligger längst ut i en krans liksom är mammas och köttisarna i mitten är de som jag gjort, jag har gjort bajschhhh :) Bajs alltså.. heheh


Lite snorig är jag allt idag, de ringde ifrån dagis och sa att jag var jättesnorig och inte ätit nått idag (kanske kan bero på maten??) de ville bara meddela det o att mamma skulle hålla sig lite i närheten utifall jag inte ville vara kvar på dagis.. men det gick bra. Jag var kvar hela dagen men har varit hängig o slö.. nu på kvällen är det faktiskt lite bättre, jag känner mig grymt pigg o busig! :) Förresten.. min pappa.. är han knasig eller vad? Kolla vad han hittade på idag när vi skulle gå hem ifrån dagis (vi var och mötte upp pappa för mamma skulle träna, vi väntade på mamma, gick hem tillsammans, en kortis förbi dagis bara och hämtade pulkan..) pappa skulle dra mig i pulkan o mamma drog Äv i vagnen..


 

Knaspappa knöt fast pulkan i cykeln..


 

.. och så drog vi iväg.. full fart framåt!!! :)


hahaha jaa pappa han kan han :) Imorgon får vi se om jag orkar med dagiset eller om jag stannar hemma.. Annars ska vi väl inte göra nått speciellt denna vecka.. pappa ska på rally fredag och lördag.. då är han borta från tidig morgon till sen kväll så mamma, alex o jag får hitta på nått själva.. mysa o hyra film kanske? Mamma har massa bilder i sin mobil som hon måste visa er, kameran har inte haft nått batteri o vi har inte hittat laddaren förren nu så det finns många mobilbilder, blandannat från det som vi gjorde förra onsdagen.. spännande värre hihihi men de bilderna laddar vi upp imorgon.. vi hörs då tycker jag! Tack LEffe för kommentaren om mammas/pappas 5 årsdag! Gulliga du!! (tack till alla som skrev/gillade på facebook också hihi)


 

Nu ska den här "snorungen" och jag gå o lägga oss :) (alex är fortfarande väldigt snorig o på dåligt humör.. dock har två tänder kommit fram nästan helt så nu är det fyra gaddar i grabbens mun)


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards