Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

Smått, gott o underbart!

Av Sebastian Alexander - 25 januari 2012 12:01


Kan du förstå.. att Alesx har sovit 13 timmar i ett sträck! Inte vaknat EN ENDA SEKUND! Han gick o la sig 18 igår och somnade som en stock i pappas famn.. sen sov o sov han fram till klockan 6 imorse, då vaknade han o klättrade upp i mammas/pappas säng, la sig vid mamma o somnade om en timme till! Det är så man baxnar! Tror lillälsklingen hade några timmar att sova igen nu när han varit sjuk, förkyld o tänder.. Skönt för honom, han har varit jättepigg o glad idag.. det är så roligt när han mår bra! Själv är det sådär.. vaknade i natt av att jag hostade som fan, mamma bäddade upp mig på två kuddar o sprang o hämtade vatten.. gick sådär.. hostade rätt länge till men somnade tillslut av utmattning o gick också upp klockan 7 med Alex. Vi låg och drog oss i sängen till 730, då kom vi på att vi skulle möta robert vid gymmet kl 9 så det var bara att pallra sig upp, äta frukost, klä på oss och ut o gå. Vi kom dit prick klockan 9! :) Tack Robert för att du tog hand om oss så mamma fick träna!  


Ska snart åka och hämta upp pappa o storhandla, måste bara skriva en lsita först.. vet inte alls vad vi vill äta under veckan/veckorna... blir alltid det gamla vanliga *suck*.. får se vad vi hittar på.. 


Nu har vi laddat över bilderna från mammas mobil så ni kan få se vad för skoj jag hittade på för en vecka sen, i onsdags...


 

Mamma hade så kul när hon satte på mig de här blå.. jag tyckte jag kunde ta av mig skorna, det tyckte inte mamma :)


 

Tandis visade på fingrarna först hur hon skulle räkna mina tänder o hur löst hon trök med den där.. pinngrejjen..

Gick ju skitbra! Jag hade rena o friska, bra tänder. Vi borstar två gånger om dagen så det var bara att fortsätta som vi gör..


 

*klia klia i huvvet* Är pappa rädd för tandis säger du.. hm.. JAG är inte rädd.. det går ju jättebra för mig.. men.. hmm.. om pappa är rädd för tandläkaren så kan han få sitta i mitt knä medan JAG är hos tandläkaren..


 

JAG är inte rädd för tandis.. det är pappa som är det.. och det var pappa som ville sitta i mitt knä för han gillar inte lukten.. men han var för stor för migg knä så jag får sitta i hans.. :)


 

Jag lovar.. det var pappa som så gärna ville sitta i mitt knä... hihihihi OKII jag kanske var lite nervös, men aldrig rädd.. det är skillnad! :P


 

I helgen var vi ute och åkte pulka i backen..(jag o pappa längst till höger, i blå jacka o svart pulka..)


 

Jag är stor kille o åker själv i pulkan.. helst över gupp *yeah*


 

Efter pulkaåkningen ville jag gunga.. LITE.. blev så kall på en gång.. syns?!


Hittade massor av bilder i mobilen så här kommer ett gäng:

 

Första bilden mamma tog med mobilen.. visst ser Äv annorlunda ut :)


 

En rolig ljushållare (pjäxan..) som vi såg hemma hos farmors granne :)


       

Massa bilder på gosbäbisarna!!


Mamma, jag o Äv var på MC.. jag läste tidningen medan vi väntade på maten.. mamma tyckte jag såg så vuxen o söt ut hahaha



   

Pappa och jag på UKK, på pellesvanslös teater/musikalen..


 

Jag skulle ABSOLUT ha pappas keps på mig, fast det var svinkallt ute!


 

En nyvaken alldeles UNDERBAR kille!!   Mormor/morfar.. visst är Äv lite lik mamma här? Har för mig att mamma såg ut så här på nån bild ni har hemma på väggen..ovanför datan där.. när mamma kryper.. förresten, kan ni scanna in den o skicka till oss? :)


 

Mammas lilla söthjälpreda Moa, ville vara med o byta blöja på Äv..


Hon fixade allt, både tog av blöjan, torkade rent o satte på ny.. underbara tjej!! 


   

Sen busade Moa med Äv.. sötisar!   


 

En dag kom Moa ner o frågade om jag fick följa med ut o leka.. men då sa mamma att jag måste in o sätta på mig ytterkläder först (vi var uppe o lekte inne hos moa o hugo) men då sa Moa att det behövs inte, för Moa har klätt på mig helt själv!!!!!


 

Moa hade tagit fredriks mössa, mosters halsduk, hugos skor o jacka.. Moa är så underbart snäl o go! Klätt på Sebbe helt själv bara för att de skulle gå ut...  


 

Sen bar hon in mig också för jag orkade inte gå (mamma som tog kort frågade faktiskt om hon skulle bära men hon fick inte för Moa ville så gärna :)


Jahaaaja.. det var de korten.. jag har några till men de kommer ikväll el imorgon.. hörs då tycker jag?! :)


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards