Direktlänk till inlägg 28 januari 2012

Premiär och modeller

Av Sebastian Alexander - 28 januari 2012 18:12


Hellå!


I onsdags skulle vi hämta pappa, vi var dock väldigt för tidiga på obbet så vi drog till barnens hus för att slå ihäl lite tid. När vi kom dit så var det en fotograf där som frågade om vi ville ta ett kort på mig. Mamma ville jättegärna.. jag var så där lagom glad. Mamma sa att det är ju en proffsfotograf som ska ta bilder, plus att man fick en bild gratis om man ställde upp. Mamma lyckades övertala mig att ställa upp, vad vi fick veta då var att kortet skulle användas i en tävling där man tävlade om att bli barnenshus modell hehe Det var inte det viktigaste/roligaste utan det var att vi fick kort av ett proffs plus att vi fick behålla kortet.. helt gratis! Så här vart bilden..


  Gullunge!


OM ni vill rösta på mig så får man åka till barnens hus och rösta på mig. Jag har nr 59.. hahaha


Idag har vi varit hem till morfar. Jag, mamma o Alex åkte medan pappa var och kollade på rally med farfar o Daniel. Igår förresten så överraskade jag farfar rejält. Han kom till oss på kvällen för pappa och han skulle kolla på rally igår också.. han ringer på dörrtelefonen och jag svarar med "hej hej dajfaj" så släpper jag in gubben :) Han blev så glad att jag kunde säga farfar, han sa det till pappa hela kvällen, att jag var så duktig och sa det. Tror jag fått det efter mammas eviga tjat så fort jag tar kameran.. SLUTA DET ÄR FARFARS KAMERA! De orden säger hon typ 100 gånger om dagen.. jag får aldrig låna kameran :(


Tagentbordet är trasigt.. ag har pillat på tagenterna på det plus hällt i lite vatten så alla bokstäver funkar inte som de ska.. därför är det ännu mer stavfel än vad det brukar.. mest är det J och E som inte funkar så bra...


Jo vi var hem till morfar idag, hade jättemysigt, gick och handlade, lagade smörgåstårta, dukade fint och åt gott tillsammans med Robert, Annica o Linus.Bilder kommer upp senare hihi som vanligt!


Hittade fler gamla bilder som mamma hade på sin mobil.. i december när det fortfarande inte var snö ute så tog mamma o Alex cykeln till affären.. Alex premiärtur! :) Han var.. ganska så jättelycklig :)


   

Skrattade o var nyfiken.. älskade gullunge!


Nu ska vi busa och leka lite innan kvällsmat o bad.. hörs dårå!


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards