Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

för mycket att dricka...

Av Sebastian Alexander - 8 februari 2012 08:06


Gomorgon!


Precis efter att mamma skickat iväg inlägget igår, där hon precis skrev att det var tillbaka till magsjukan.. så la jag en stor härlig överraskning åt mamma på golvet.. bara fram och torka och städa *puhh* Detta är fjärde dagen jag är löös i magen.. hoppas det ger med sig snart. Det är inget fel på mig liksom, jag är jättpigg, äter och dricker som vanligt.. vi ska upp till BVC på fredag, både jag och Alex har tid då så kan prata med BVCtanten, Marie då o se vad hon säger. jobbigt och tråkigt är det iaf.


Igår kväll var vi ut och skulle leka lite på lekplatsen, vi gungade och försökte gräva i sandlådan, men den hade u frusit och alla hinkar o spadar som liggr ute i sandlådan hade frysit fast.. va skittråkigt.. men gunga älskar ag så där satt jag ganska länge.. ändå till lampan släkts o det var kolsvart. ag sa till mamma att batterina i lampan var slut (hihi det var en stor lyktstolpe som slutade fungera..) jag sa att vi skulle in o hämta skruvmesjel och byta batteri men mamma sa att det inte gick.. så vi gick in och bakade istället och tog oss ett bad.


Är hemma ifrån dagis idag också, mamma had tänkt gå och träna men barnvakten blev sjuk (krya på dig bobo!) och det var ändå lite bra för det är lite kallt ute för att ut o gå en timme nu på morgonen *Brr*


Det här är nästan en vecka i efterskott men.. GRATTIS MORBROR BOBO PÅ FÖDELSEDAGEN!!  Vi var hem till bobo och Kickan i lördags för födelsedagsfika.. så gött! Moa och Hugo var där också så gissa om jag var nöjd, nöjd, NÖÖJD!  Alex hängde mest med sin kompis Linus, mamma o pappa åt och tittade på filmer sen de var små.. alltså sen mamma o moster var små.. bobo, om du läser det här, kan man sätta in en liten snutt här på sidan? Kan du skicka en snutt till mig så försöker jag lägga in det här på bloggen?


 

Oj vad trött o sjuk jag var när mamma tog bilden... jag försökte fräscha till mig lite med smink... njaa.. vet inte om det funkar direkt..


 

Vi köpte lite godis till bobo i födelsedagspresent..


På lördagskvällen var vi hem till moster, fredrik o kusineerna för att titta på melodifestivalen. Pappa ville inte me så han stannade hemma och spelade spel o drack öl. När vi kom hem hade pappa gått och lagt sig. Både ag o Alex somnad i bilen och mamma orkade inte bära bägge oss plus väskor o påsar ifrån bilen så hon fick lov att väcka mig så fick jag gå in, medan mamma bar Alex o väskorna. När vi kom in o tagit av oss ytterkläderna så la mamma oss i sängen och vi somnade på en gång, med byxor och tröjor på :)


 

Jag hade på mig hatt, måste ju piffa upp sig lite när det är melodifestival..


Moa busade/gosade...


   

.. och lekte med Alex och mig (ag fastnade dock inte på bild, börjar bli less på att mamma alltid tar kort så jag gömmer mig el springer därifrån när mamma kommer med kameran..


 

Hugo satt och spelade..


   

Hela gänget samlat. Moster tiss hade bakat kärleksmums och bjöd på chips, ostbågar, pinnar o massa dricka!


 

Moa hade en liten myshörna med kuddar och täcken..


 

Alex hade en helkväll! Han åt..


 

.. och drack..


 

.. och försökte läsa lite böcker men tror han åt o drack för mycket.. han var lite vinglig.. fan ser ju int OK ut på ögonen alltså..


 

.. för att fördriva tiden när alla dåliga låtar spelades så busade jag med Alex.. han trodde de var mamma som höll på men det var det ju inte hehhe


 

hiihihi, aaag har inte gort nått *spelar oskyldig*....


Igår testade vi en ny philidelphia ost (för oss var den  ny tror inte det var en nyhet i affären..) Vi stekte fläskfile, blandade ner osten och lite grädde, lät allt koka ihop. Såå gott! ag åt massor av osten innan vi kokade den, rekommenderas! :)


 

Nu, dags för blöjbyte.. igen..  på bägge oss två...   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards