Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Orkar inte mer!

Av Sebastian Alexander - 15 februari 2012 10:02


Hejsan hallå!


Har varit lite sjukstuga här hemma. Började med att jag var lös i magen nästan en vecka, Alexander har en mild variant av kikhosta, mamma låg magsjuk igår och sprang o kräktes under natten o förmiddagen och nu är det pappas tur *suck* Skulle behöva en sanering av lägenheten o tvätta bort alla jäkla basiller *blää* Vi var upp till läkaren i måndags med Alex eftersom han inte åt nått, inte gjort det på tre dagar så vi ville kolla upp för det verkade som att han hade ont i halsen. Så fort vi försökte ge honom mat så hostade han, han verkade hungrig för han sträckte sig efter skeden men hostade så fort han fick den.. stackars bäbis :( Vi drog upp och de sa att det går en mild version av kikhosta nu, inte lika intensiv som kikhosta utan lite mildare.. hon sa att hostan kunde hålla i sig i 6-8 veckor.. men tycker redan nu att hostan blivit bättre.. inte lika ofta och vi har fått i honom lite gröt o frukt.. dock ingen mat ännu. Så det verkar gå åt rätt hål iaf.

Mamma hade kännt sig dålig en tid men det hade inte hänt nått förren natten mot igår.. då fick hon springa upp flera gånger o kräkas. Hon frös o svettades om vartannat o var sååå svag i kroppen, bara låg o flämtade o svettades.. pappa fick serva både mamma och oss barn. Han var SÅ snäll! Han tillochmed åkte och handlade mat för hela veckan plus rosor till mamma! Gulliga pappa, han kan ju! hihi inatt vaknade pappa av att han var dålig i magen så samma visa igen.. han är dock lite piggare i kroppen men fryser han också.. suck! Måste bli friskare snart! Ska ju hem till morfar i helgen och fira honom, han fyllde år igår, på alla hjärtans dag! GRATTIS MORFAR! jag har gjort ett litet inslag till morfar här.. skruva upp ljudet ordentligt nu morfar så du hör! :)



Vi försökte gå till affären imorse fö ratt köpa lite sockerdricka, o fy faraoo vad det blåste ute! Filtarna flög av vagnen o man såg nästan inget.. jag satt i pulkan o Alex låg o sov i den varma vagnen.. lyllo han.. hihi nej jag ivlle faktisktåka pulka nu när det äntligen kommit så här mycket snö! Såg så fint ut i morse när vi vaknade.. tjock, fluffig mjuk härlig vit snö! Underbart! Synd på blåsten bara!


Åhh måste berätta att jag gjorde gamla mamma glad igår.. hon sa att hon tänkte äta upp mig för jag är såååååå söt o gullig hehehe hon undrade var jag fått det ifrån o jag svarade från "pappa" men mamma var inte lika övertygad... hahaha *ironi*

Ja iaf.. mamma låg i soffan med täcke, o när jag kom hem ifrån dagis så sprang jag till mamma på en gång o sa heeeeej o pussade henne (hade ju saknat mamma) hon blev jätteglad men kunde inte röra sig ifall hon skulle kräkas igen.. jag tyckte så synd om henne.. se en gam
  mal tant i nöd liksom.. så jag kröp ner bredvid henne, under täcket o låg och pussade på mammas panna hela tiden.. hon blev så glad o varm i kroppen. Sen smekte jag mamma över kinden o frågade om mamma hade ont i magen, då sa mamma ja.. jag tyckte så synd om henne så jag blev ledsen då :( Mamma kramade mig o sa att det snart blir bättre, så då pussade jag henne igen o då sa mamma att hon inte hade ont i magen längre (för att inte göra mig ledsen igen..) så sken hela jag upp o så pussade jag på mamma 1000 gånger o var såå glad! Jag låg bredvid henna hela kvällen o vi pussades jättemycket o jag klappade henne på pannan o kinden.. tror att hon blev bra så fort för att jag tog hand om henne.. hon säger att det var så iaf :)


Märker ni att vi fått nytt tagentbord? Nu saknas inte E o J längre :) OM det är stavfel i texten så är det för att tagenterna sitter fel på det här tagentbordet hohohoho inte mammas el mitt fel.. så ni veeeeeeet!


Nu ska vi tvätta sngkläder o dammsuga lite så det känns lite renare här hemma. Ikväll ska ni få se en konsert med mig, men först.. gisssa djuret:



 

Adjöken fröken o chilla killar, vi hörs!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards