Direktlänk till inlägg 6 mars 2012

Kärlekstips

Av Sebastian Alexander - 6 mars 2012 10:30


*gäsp* Idag är man lite småtrött, igår höll vi på att baka hela eftermiddagen, vi ska göra annicas två tårtor tills på onsdag då hon fyller 20år!!!!! Vi bakade tårtbottnarna själva (enligt receptet i förra inlägget) sen gjorde fyra olika fyllningar plus dekorationer... det ser väldigt fint ut om jag får säga det själv, får se hur det blir på tårtan sen.. katastrof säkert hihi vi vill inte avslöja för annica hur tårtan ser ut och eftersom hon är här inne o läser (tack för att du gör det söt!) så blir det inga bilder på dekorationerna.. men ni kan få se fyllningarna, dock utan at vi skriver vad det är haha


 

Fyllning ett, en rosa/röd fyllning..


 

fyllning nummer två.. kolsvart!


 

fyllning nr tre.. brun


den sista fyllningen måste göras direkt när den läggs på tårtan så den sätter vi ut ikväll. Får se om ni kan gissa rätt, rätt svar kommer imorgon när Annica sett och smakat tårtorna hihi


Igår träffade vi vår lilla ängel Annica. Hon var tvungen att hålla sig borta från sin andra kille, Linus (jag är ju nr 1..) han skulle köpa present till henne så vi slängde in henne i vår bil o drog och handlade på Willys med henne hiih det var nog uppskattat, tänk att få gå i en mataffär med två barn.. underbart :) Handlade, drog hem, kirra mat (pappas köttfärssås och spaghetti, skitgod, ni ska få receptet hihi) sen bakade vi, badade, lekte och somnade. Imorse var vi uppe.. 530!! Alex var såå trött kl 7 så han bara skrek o grät, ingen gröt, inget ville han ha.. bara sova.. och sover än :) Jag drog till dagis ja.. UTAN blöja! Stora pojkken man börjar bli nu.. jag har aldrig blöja på mig hemma dock på dagis. När jag kommer hem ifrån dagis slänger jag av mig blöjan och går o kissar på toaletten istället. Imorse sa jag själv att jag inte ville ha blöja fast mamma frågade vid tre olika tillfällen.. så jag känner att snopp o rumpa är redo att vara fria i byxan hahaha tog med oss extra byxor så får vi se hur det gått under dagen, spännande värre :)


Föresten, vi tog en bild på den kondenserade mjölken, som är världens goaste kolasås, mamma skrev i receptet "banoffepaj" att en var ifrån hawaii.. vet inte vad hon fått det ifrån för den kommer ifrån nederländerna.. men.. ja.. hennes lilla hjärncell höll väl på med annat när hon skulle skriva.. så här ser den ut.


 

Kostar typ en tjuga på Willys.. köp, ta av etiketten, koka i vattenfylld kastrull. NJUT!


Alex är så söt, han går omkring här hemma och skriker som en tjej hahaha Iiiiiiii låter det hela tiden, fast inget hänt.. sen slutar han och skrattar.. lillgubben har väl börjat inse att han har röst liksom, jag är inte nöjd.. men han verkar vara det :) Han säger baba baba baba och när mamma har telefonen framme så skiner han upp o viskar ba ba ba (han har fått prata med pappa i telefon några gånger, säkert därför)


Nu innan vi rundar av ska ni få ett kärlekstips, ett litet sött så där som överraskar utan att vara omständigt el dyrt.


Sockerhjärta:

Ta 3-4 matskeder strösocker (beroende på hur stort hjärta du ska göra)

1 tsk vatten

Röd karamellfärg


Blanda i en skål, ska bli en massa, typ som.. hmm.. ja.. kramsnö? Den ska vara tjock iaf :) Lägg allt i en pepparkaksform - hjärta är väl mest kärleksaktigt. Låt torka en timme.. KLART! En röd, fin hjärtsockerbit till kaffet/teet :)


 

Ni ser sockermassan ner till vänster där.. liksom lite tjock men handerbar :)


   

Lovely!


Tills vi hörs nästa gång, tudiluu   

ps. Ser ni att "tidigare år" menyn finns till vänster nu? Tydligen skrev vi om ett grymt trix. Gå och in o kolla för det var faktiskt ett coolt trix jag gjorde! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards