Direktlänk till inlägg 21 mars 2012

Vilken jäkla gubbe!

Av Sebastian Alexander - 21 mars 2012 07:25


Åh vilket väder ute redan, solen skiner och det är plus 7,7 o klockan är bara strax efter 7 på morgonen. Underbart! Idag ska mormor komma och hämta mig på dagis! *jaa* Jag ringde och frågade om hon ville hämta mig nån dag och det ville hon ju så klart, vi bestämmde att bästa dan var idag så, ja då får det bli så. Igår när jag pratade med kanka så fick jag nästa glada överraskning, hon och linus ska också komma och hämtra mig!! Jag blev såååå glad! Nu kommer alltså både mormor, annica o linus! Jag ville att de skulle komma redan nu på morgonen men mamma sa att alla de ligger o sover så jag måste vänta... suck. När jag slutat så ska/MÅSTE jag få åka Linus bil hem, den är så rolig för den har en kotuta! Mööööö låter den när man tutar :) Jag brukar ringa kanka för att fråga om jag får åka i Linus bil, dock på morgonen el kvällen o då har varken dom el jag tid.. men nu som sagt passa det ju perfa! Längtar!!!

 Mamma åker iväg och ska köpa present till mormor och hämta upp pappa innan de också drar hem till mormor, hon fyller ju år idag!


GRATTIS MAMMA/MORMOR/SVÄRMOR PÅ FÖDELSEDAGEN!  28 blire va?   


Jag och mamma förberedde lite på tårtan igår så den hinner stå kallt ett dygn och suga åt sig alla smaker och gotta på sig. Fyllningarna är väl eoförsig ingen hemlis men jag väntar med att avslöja dom innan mormor sett och smakat tårtan. Men ett litet tips är följande...


 

hihi inte så svårt att räkna ut va? Färska jordgubbar.. kan ni förstå hur gott det luktade! Sommar, sol, sitta ute på altan, värme.. allt underbart!!


 

Kolla jordgubben, den är som tre vanliga jordgubbar! Värsta biggot :)


Vi tog oss en liten cykeltur och mötta upp pappa igår också, mamma hade köpt med sig några kakor så vi fikade när vi kom fram (pappa brukar inte vara klar när vi kommer dit utan vi har ca 10-15min på oss innan han kommer) Alex ville såklart också smaka och det tyckte vi att han fick, ett chokladrån satt han och mumsade på och blev helt chokladig på hela overallen :)


 

Hmm vad är detta? ser ganska najs ut..


 

Mmmm det vare också! *nom nom nom nom - kladd på overallen... nom nomn.. kladd kladd*


 

Jag ska ABSOLUT ha på mig min ryggsäck.. gissa var vi ska?


 

Tidigt en söndagsmorgon?


 

Joo vi drog till Enköping och hälsade på farmor! Farbror Peter var där också, vi blev bjudna på massa god mat och så sprang jag efter den stackars katten hela tiden :) och ropade darmor.. darmor (farmor) hela tiden :) Jag ritade en superläcker katt till henne också som hon fick för att sätta upp på kylskåpet (?) Tyvärr var batteriet i kameran slut så blev bara kort från mammas mobil..


 

Jag och bästa darmor spelade lite piano, hon ska lära mig spela massor sen, nu när jag spelade lät det lite.. si o så :)


Nu... frukost och dagis!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards