Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

Tårta med kusinerna

Av Sebastian Alexander - 26 mars 2012 19:16


Nu har lillgosen Alex somnat. Han däckade på en gång, med tummen i munnen :) Jag och pappa sitter o käkar en liten macka inna vi ska gå o sova.

Vilken härlig dag det har varit idag! Dock var jag sjukt trött imorse, mamma drog upp rullgardinen o öppnade dörren 730 men jag bara sov o sov, hörde itne ens att tvn var igång el att mamma o Alex satt o käkade frukost :) Klockan 8 bar mamma ut mig och äntligen, enligt mamma, vaknade jag. Det var bara att käka frukost, klä på oss och sen dra till dagis. När mamma kom och hämtade mig åkte vi till pappas jobb och hämtade upp honom sen drog vi och slängde massa grejjer på sopstationen. Vi har rensat bland våra leksaker, fyra proppfulla påsar fick vi ihop som skulle slänga. Rensade på balkongen och i förrådet, hela bilen var proppfull med skit :) När vi kom hem så gick vi alla ut och lekte på lekplatsen, alex kröp omkring i sandlådan o käka sand, jag gungade och grävde hål  med min spade. Mat, lek o bus sen däckade Alex och jag ska snart gå o sova, skönt!


Förra onsdagen fyllde mormor åt, mamma bakade en tårta åt henne.


 

Hade choklad och en jättegod egengjord jordgubbsmousse med färska jordgubbar.


 

Skulle egentligen gjort en helt annan tårta men det gick inte så bra så det fick bli en väldigt rosa tårta :)


 

med skruvar, pärlor och rosa/vita blommor med glitter.


Funkade iaf, hoppas jag :)

  

 

Skulle ha haft detta på tårtan men eftersom jag fick lov att göra en rund bolltårta så fick jag inte plats med namnet nånstans.. ska föreställa brodyr, eftersom mormor älskar att sy och brodera.. men hon fick dessa på sidan om :)


Så här såg det ut i väntan på att vi skulle äta tårta..


 

moster tiss, fredrik, pappa o bobo.. alla med näsan i telefonerna :)


 

Snälla mamma, kom inte o anklaga.. jag har inte ätit nån kaka! Vad är det där.. där borta, kolla mamma! *pekar o tittar åt ett annat håll, mamma tittar också bort - lättlurad som hon är*


 

*måste hinna få on en kaka till innan mamma ser mig.. tryyyyycker in en kaka.. den ska in.. så!* MUMS!


 

Äsch, lägg av med att ta kort på mig nu, jag har INTE ätit nån kaka!


 

Precis som med Annica gjrode vi egna kräjsi ajs kort.. ett på mig..


  '

.. och ett på alexgubben.


 

Moasötnosen är så underbar emot Alex, hon vill mer än gärna bära på honom, mata honom, vara med honom, sitta bredvid honom.. helt underbar är hon!


 

Här "kidnappade" hon Alex så mama o pappa fick äta upp maten. Hon försöker lära Alex nått spel.. gullungar!


Snart är det halvåtta hos mig som mamma alltid ska se så vi får väl avsluta här.. men som vanligt innan vi drar så ska vi visa en liten bild.. nämligen på Alex efter att han badat..


   

Mmmmm hår resande nyhet va?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards