Direktlänk till inlägg 31 mars 2012

Var är Alexander nånstans?

Av Sebastian Alexander - 31 mars 2012 21:20


Ahaa! Det trodde ni inte va.. att det faktiskt skulle komma ett till inlägg idag :) Vi brukar ju oftast säga att det kommer ett till men så somnar vi el gör nått annat så vi inte hinner.. men idag har massa håll sig ifrån att sova för att skriva lite här. Måste visa vad Alex lärt sig, så jäkla stolt man är över knubbisen:



Sen så vill mamma gärna påpeka att jag har lite svårt att bestämma mig. Vad man än säger åt mig att göra, el väljer åt mig ska jag ALLTID ha nått annat. Tar mamma fram en svart tröja, då ska jag ha en vit, tar mamma fram den vita tröjan då ska jag ha en svart o så håller det på HELA tiden! Typ som här, när jag skulle ha just det där glaset som pappa INTE tog fram..



   

Idag har Annica o Linus varit här. Vi bjussa på lite middag som tack´för hjälpen med bilrutan. Mamma åt ceasarsallad resten av oss åt helstekt fläskfile med egnagjorda klyftpotatisar, beasås och sallad. Det verkade gått hem för det var helt rent på tallrikar o fat hihi När vi ätit upp så satt jag och Annica o snackade lite o kom fram till att vi skulle ut o gunga. Sagt o gjort, 1830 drog vi ut till lekplatsen och gungade men fasen så kallt det var. Efter ett tag så åkte Annica o Linus hem igen och vi gick in. Innan de åkte hann vi besätmma att Annica ska sova över här, i MIN säng med MIG! Vi ska gå på bio nåndag och linus får KANSKE följa me :)

 Annars en softich dag, vi har tvättat och vikt tvätt, dammsugit, skurat golv o städat. Diskat och vattendammsugit soffan helt ren, sån skillnad! Det är en svart soffa och vi barn har kladdat den full med mackor, kex, mjölk och gröt, och då var den aboslut inte svart länge, men nu, efter att pappa använt våtdammsugaren så är den klockren igen. Sååååå jekla lecker :)


Mamma o jag har gjort en tårta. Vi skulle ha ätit den idag men farfar ringde imorse o sa att han ska komma upp o fika imorgon så vi sparde tårtan till då. Mamma o jag kirrade lite dekorationer till den ikväll istället. Fyllningen är vitchokld och hallonmousse och dekorationen är vita khallor med en liten grej som vi ska försöka oss på. Hoppas det fungerar, kan bli en fin tårta då. Gul o vit istället för rosa som vi haft på de senaste tårtorna :)


Nu ska vi nog krypa ner i sängen o kolla på film, vi har hyrt två st, nån virusfilm som pappa kollar på och en komdei som mamma ska se, med jim carrey och några pingviner kommer inte ihåg vad den heter.. så det var väl bra info det här, kan inte namnet på nån film :)


Dåsåååååååå så "ses" vi imorgon!

Gonatt och PUSS! Förresten.. har ni sett Alexander nånstans??



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards