Direktlänk till inlägg 2 april 2012

Går som på räls

Av Sebastian Alexander - 2 april 2012 09:50

 

*alex säger* Sebbe vet du när maten är klar?

*sebbes svarar* nopp det vet jag inte.. vaddårå?


 

Jag är såå jäkla hungrig! Magen kurrar o kurrar..


 

Alltså.. jag måste äta.. jag måste ha nått NU! Åhh en tågräls.. den funkar nog!


 

Sebbe, visst kan man äta tågräls? *frågar en liten nervös Alex*

*sebbe svarar* Javisst, det kan man - är på ba! höhö


 

.. men det smakar inte så jäkla gott hörru Sebbe... hm.. så hungrig ju! :(


 

men.. jag kanske ska testa en annan räls, en tåg tunnelräls.. kanske funkar bättre?!


 

*nom nom* njaaa.. ja... hmm jag vet inte.. smakar lite trä bägge två..


 

så jäkla hungirg alltså, jag testar en lastbil istället..... njaa.... njaaaa inte helt toppen kanske...


 

den här lilla gula.. "ost"biten måste ju vara skitgod.. den testar jag!


 

*nom nom* njaa.. alltså.. så goda är inte våra leksaker..


 

får väl svälta..... *kurr i magen* nä.. orkar inte längre..


 

MAMMA! Nu får du ta o bli klar med maten snart!


 

Lax med pepparotskräm och svartpeppar..


 

och lax med pesto och svartpappar...


 

ÖH??!? Fisk?? Nää tack, då tar jag nog en tågräls istället, fan så mycket godare :)


 

Mamma tycker att ni ska få se hur det ser ut efter att jag ätit.. här är stolen..(om ni inte såg det själva, gamlisarna kanske inte har sin glasögon på så mormor, på med dom :)


 

.. och hela golvet! :) Jag tycker man ska göra det man tycker är roligast samtidigt, varför dela upp det liksom. Först äta, sen leka.. gört samtidigt, mycket roligare, lek med maten!


*alex skriver/pratar/låter/gagar/*

Fy jäklar vad det blåste ute idag! Vi hade bestämmt oss för att gå en specifik (åhhh fint ord!) runda men det blåste så jag höll på att ramla ur vagnen och mamma orkade inte ändra runda eftersom hon bestämmt sig för den o då blir det den! Men som sagt, de blåste alldeles för mycket så vi gick hem istället o jag somnade pladask i sängen :) Går ut en sväng i eftermiddag istället. Nu ska mamma sortera lite bilder, scanna lite bilder, leta upp en bild på moa, skriva ut en bild och klippa ut bilder :)


Tills vi hörs, ha en najs dag och håll i hatten för f*n! (jaaaa jaaaa vi vet att sebbe/jag/mamma svär för mycket men det skiter vi i - tuffa som vi är)

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards