Direktlänk till inlägg 11 april 2012

Kärring!

Av Sebastian Alexander - 11 april 2012 18:16

 

*Alex* lalala här sitter jag o borstar tänderna.. 


 

*alex* HAHAHA men hur ser du ut Sebbe?!?!


 

*sebbe* Vaddå, varför garvar du åt mig Alex?! har du sett hur du själv ser ut??


 

*alex* Åhh jävlar... *chokad*


 

*bägge i kör* Mamma!! Vad har du gjort med oss?? *när chocken lagt sig* om vi nu ska vara påskkärringar så kan vi väl få våra påskkärringsluvor, mamma! 


 

Mamma hade inga men vår egna lilla påskkärring mormor hade.. *alex* mormor.. hjälper du mig att.. fixa.. lite här på ena kanten också... 


 

Såå!! Tadaaa! Påskkärring ett är klar! Hur går det för dig Sebbe? 


 

*alex* Jo men det där ser ju kanonbra ut sebbe! Kom lite närmare så får jag se...


 

*alex* Wow, läckert! Ska bara fixa till min kjol lite *fixa fixa* Såå.. mot stället där man fick överrraskning och godis om man var utklädd! 


 

Jahaa ja.. det var den här jag fick.. o godis, som jag inte ens kan äta.. det var tacken för att jag klätt ut mig... men..


 

... det gör inget, jag hade så kul ändå! 


 

Efter påskkärringgrejjen så satte vi oss och åt frukost på IKEA med moster tiss o familij, mormor o morfar, bobo o annica. (bara kickan o linus som saknades..) Vi barn satt för oss själva o snacka..


 

.. och dom andra satt vid ett annat bord o snackade.. lillAlex blev kidnappad till deras bord.. stackarn! 


 

Moster tiss och tjockismagen hihihi mamma tror den kommer 17 April (den är beräknad till 23 maj..) Vi längtar, längtar o LÄNGTAR efter bäbis! När den kommer ut ska vi kidnappa den hehehe


Efter IKEA så drog v i hem en snabbis, sen tillbaka hem till mormor o träffade alla igen. Nu hade kickan o Linus också kommit.. vi lagade mat och bakade muffins. 


 

Alex kan inte släppa mamma för en sekund så han parkerade sig i kökslådan medan mamma o Annica bakade.. 


De gjorde chokladmuffins och skulle göra det som jordhögar men de hade ingen kakao utan bara oboy så jordhögarna vart ljusbruna istället för nästan svarta..


 

Dagen innan hade mamma o jag kirrat lite maskar, bin och spindlar.. 


 

Vart skitstora och jättemaffiga. orkade inte äta nån efter att man ätit ett påskbord.. *puhh*


Påskbordet var det gamla vanliga, gott en dag sen ledsnar man så fort på det.. men tack SNÄLLA mormor o morfar för maten!!!! Gott!  Eftersom vi barn varit så snälla så fick vi varsitt påskägg också, sweeeet! Hemma fick vi också påskägg men inget godis (det fick vi av så många andra) istället fick vi lite olika saker, bland annat såpbubblor och ballonger.. och inte vilka ballonger som helst, utan.. BALLONGER!


En megastor ballong! De var jättebra för mig att kasta omkring med eftersom de var lite sega när de föll mot marken så jag hann fram och slå upp de igen innan de nuddade marken. De andra, vanliga små, är lite för snabba för mig. Plus att de här ballongerna var lätta att fånga. För att ni ska förstå hur stor den var så ska jag visa den runda ballongen bredvid en annan rund, luftfylld sak...


 

*alex* va? Pratar ni med mig? hihihi


   

Så här trött var jag igår morse, innan dagis. Varit ledig en hel vecka sen tillbaka till att gå upp tidigt.. det var inte OK tycker jag :)


Nu.. bigbrother sen sova hahaha


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards