Direktlänk till inlägg 26 april 2012

Välkommen Max!

Av Sebastian Alexander - 26 april 2012 07:52


Oj vad det har hänt grejjer de här senaste dagarna, började med att i söndagskväll/natt blev både pappa, jag och alex magsjuka! Vi sprang om varann på väg upp till toa (jaa alex låg kvar i sängen o kräktes.. jag också faktiskt..) vi bytte i sängen efter att jag varit framme, o då var det alex tur, bara byta i sängen igen plus alla gosedjur. Jag kunde inte sova så jag o mamma la oss i soffan gick nån timme sen kräktes jag ner soffan också o den gick inte direkt att byta så vi gick in i sovrummet igen o la oss och då var det dags för alex igen... vi bytte IGEN men tillslut lyckades vi somna allihopa. På morgonen var jag o Alex bättre o pigga, inte ett spår av magsjuka. Vi ville ha mat, vi sprang omkring o lekte så det var lugnt för oss. Pappa därimot var väldigt seg och blev illamående så fort han rörde sig så han låg i sägen eller soffan hela dagen. Mamma, jag o alex dammsöga, skurade, sanerade toaletten, tvättade hur många maskiner som helst, sätdade, vädrade och bäddade rent o nya handukar.. ALLT för att få bort varje spår av magsjukebakterien *blää* dagen efter blev dock mamma dålig, kom under förmiddagen, men eftersom mamma inte ätit nått på 1½ dag så kom det aldrig upp nått men så fort mamma rörda sig minsta lilla, typ byte sida i sängen så fick hon springa upp på toan men inget kom :( Så var det igår också men nu börjar vi bli pigga allihopa! Pappa jobbar men jag är hemma ifrån dagis idag, dels för att det är min sista dag på veckan så då kan jag lika gärna vara hemma plus att eftersom mamma var dålig i går så får jag inte gå om jag fått mammas smitta..


 Jag är ledig en vecka nu! sweeet! Som vanligt, ledig på fredagar sen ledig valborg och röd tisdag så på onsdag först kommer jag tillbaka till mina kompisar, två dagar sen ledig igen :) najsbajs


Det stora som hänt är ju att min kusin fötts!! VÄLKOMMEN MAX och grattis på födelsedagen!   Han vägde 3260 och var 49cm. Har bara sett bilder på honom men ska få träffa honom idag eller imorgon *längtar* har pratat om min "sin" (kusin) hela dagen igår. Blev jätteledsen när jag inte fick åka upp o träffa honom :( jag började gråta i bilen o sa att jag ville till "sinennnn" jag ville inte åka o handla (som jag annars älskar) ville bara till sinen. Imorse sa mamma att idag ska vi åka och tärffa honom, jag hoppade ner från soffan o sa att jag tar med mig min macka i bilen (jag satt o käkade frukos, klockan var 7,10) haha mamma sa att vi ska åka senare.. jag blev liite ledsen men mamma lovade att jag skulle få träffa honom idag så det känns kul! Skulle köpa en hund åt honom iår också men hittade ingen. Viktigt att det var en hund, ingen nalle som mamma sa! 


Vi var ju och bytte däck hos mamma kusin sonny för nån dag sen. Jag tittade beundransvärt på när han höll på, han hade en "borr"maskin som gick jättesnabbt att ta bort muttrarna med, han lyfte upp däcken, tjoff tjoff, bytte däck, tjoff tjoff så var det klart! Igår så cykla jag omkring och plötsligt körde jag upp på DVDspelade som låg på golvet, mamma frågade varför jag stod där. "sonny ska byta min däck" sa jag o satt o väntade.. hahaha mamma frågade om det gick bra, "jaa han ska bara borra o byta däck sen är det klart" svarade jag. Mamma var väldigt förundrad över att jag kom ihåg att vi kört upp bilen på en sån.. grej när vi skulle byta däck.. o att sonny "borrade" bort muttrar o sånt.. smart grabb jag är:) 


 


Bilder från kalaset kommer i nästa inlägg, nu måste vi gosa o lägga Alex, han är snorig och har nog fler tänder på G, han gnuggar o biter frenetiskt på allt.. see ya! 


ps. såg den här tröljan på HMs hemsida men den var slut i alla storlekar så fort som f*n drog jag o mamma itll gränby och vi hittade en i min storlek.. nöjda vi var! KOmmer bli skitfin i sommar när jag fått lite färg på kroppen och ljusare hår :) mamma har paxat mig o Alex i sommar som sina "killar" så hon ber alla er tjejjer att vänligen backa undan! Särskillt du, den där blonda smala saken.. ANNICA! :P:P:P:P


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards