Alla inlägg under april 2012

Av Sebastian Alexander - 21 april 2012 19:10


Alexander fick två tårtor när han fyllde 1 år. En cookiemonster - kakmonstrettårta och en med fåret Shaun. Fyllningen i bägge tårtor är vitchoklad och egen hallonmousse. Allting på tårtan är ätbart!


 


 

Shaun sitter i en sandlådan och leker med sin hink, spade och kratta :)


 

Med sig har han en liten prinsesstårta, ett paket och en blombukett.


Av Sebastian Alexander - 20 april 2012 19:48


Har gjort en video till min älskling.. efter typ tio bilder kommer det låtar så ha ljudet på :)



Av Sebastian Alexander - 19 april 2012 19:27


.. och så var moster tillbaka på sjukan.. hon blev inlagd idag igen och nu kommer hon säkert inte hem förren bäbis tittar ut. Hon låg där en natt, sen fick hon komma hem över dagen om allt såg bra ut, vilket det har gjort i .. två dagar tror jag, menidag var det dåligt igen så då fick hon pallra sig upp igen. Tråkigt men ändå skönt att vara på sjukan om nått händer! 


Idag har vi blåst o hängt upp ballonger till kalaset imorgon. Moster o fredrik kan ju dårå inte vara med men Moa o Hugo kommer ändå, det är vi glada för! Ajust det, imorgon på bolibompa har jag *sebbe* skickat in en hälsning till Alex för att han fyller år!! Det är inte säkert att det kommer med, det är tydligen många som skickar in och det är som ett lotteri står det.. men vi chansar :) Det är klockan 0735 imorgon bitte om nån av er är vakna o har tid att titta. Vi skickade in den här bilden:


 


Idag är vi barnvakt åt Moa o Hugo. Hämtade dom när jag slutade och de är fortfarande kvar här.. vet itne riktigt när Petter kommer tillbaka :) Vi har ätit, lekt o busat. lite jobbigt eftersom Alex är förkyld o somnar tidigare än vad jag gör, så nu när vi leker måste vi vara tysta o vi glömmer ibland det..  Aja det är som det är :)


Äv snodde min mössa idag! Det var dock helt ok för han var så jävla söt i den, men det ska inte bli nån vana, det hoppas jag han vet! 


 

hihihi jag snodde din mössa, Sebbe!


 

Vaddå? Sista gången jag lånade mössan?!?!.. 


 

Skulle inte tro det va, brorsan! :) 


Nu ska vi bada, duscha och invänta Moas, och Hugos pappa.. se yooo later, fucking aligator :)))) 

Av Sebastian Alexander - 19 april 2012 07:56


*alex*

Jag hjälper mamma denna morgon att tömma diskmaskinen..


Jag kör den snabba vägen, tar en grej, kastar ut den, bakom ryggen, tar nästa, kastar bakom ryggen.. nästa osv.. ja ni fattar, går ju tusen gånger snabbare än att fixa det på mammas vis, där hon tar en grej o lägger/ställer i olika skåp.. man måste vara effektiv. Sen att mamma måste plocka upp allt efter mig är hennes problemas, är hon så känslig så hon inte vill ha grejjerna lättillängligt på golvet så får hon stå sitt eget kast och plocka upp dom. Skyll inte på den som hjälper! :P


Ahhh nu har vi precis satt in en form med tårtbotten i ugnen, gott det luktar! Vi ska kirra två olika tårtor i helgen. En på fredag när mammas sida kommer hit o firar mig, och en när pappas sida kommer hit o firar, på lördag. Tänkte först ha två lika tårtor men mamma höll på o mecka o pilla igår så nu är det två Olikatårtor. Vi var ut o kirra lite grejjer igår också till kalaset, ballonger o sånt. Vi vill ju inte ha trasiga ballonger så jag o sebbe var TVUNGNA att blåsa upp dom igår för att testa liksom.. fast när jag tänker efter.. det var mamma och pappa som blåste upp dom så de kan ju faktiskt inte skylla på oss att ballongerna är uppblåsta och att några tillochmed är smällda.. höhöhö


Var och bytt till sommardäck igår också, mammas SNÄLLA kusin Sonny hjälpte oss. Tjoff sare så var alla fyra däck bytta.. sjukt! Pappa o Robert bytte förra året o då tog det typ 1 timme (för hand) nu var vi på Sonny jobb o de bytte på proffsviset, tog två minuter :) 


Jaha, nähä, nu frukost sen dagis! 

Av Sebastian Alexander - 16 april 2012 10:14

 

Robert och Kickan lånade våran bil, jag hade åkt med mormor tidigare så vi har tagit ut min bilstol. Vi skulle ha bilen så jag o mamma gick ut o inväntade Robert o Kickan.. jag blev lite trött av att stå så satte mig i stolen.. o väntade.. o väntade..


 

..och väntade.. o väntade :) Tur att de kom ganska nsart så vi fick hoppa in i en varm bil! 


Lillisälskling är sjuk.. förkyld. Snorig o varm. Skrek hela natten, det var inte OK för mig, jag ska ju på till dagis.. jag var dock pigg när jag vaknade får se hur det blir under dagen o eftermiddagen, då kommer de nog ifatt.. 


 

Förkyld bäbis.. som tuttar tumme..


 

.. sover..







.. och myser omvartannat. Tillochmed PAPPA dög att mysa med.. annars är Alex SÅÅ mammig just nu, bara mamma tar ett steg åt vänster typ så gallskriker han o sträcker ut armarna.. gulle! :)


   

Jag fördrev dagen med att rita på mamma, som ni säkert ser så har jag ritat en katt, en boll och handy manny (en seriefigur) som sagt, det ser ni nog men ville ändå berätta om det var så att nån.. tant/gubbelubbe glömt sätta på sig brillorna och INTE såg det.. hur man nu kan missa det?! 


Så skickar vi en tanke till moster tiss o fredrik som blev inlagda på BB igår. Moster har fått havendeskapsförgiftning och det hade blivit lite sämre. De skulle upp o ta prover igår men de blev inlagda istället. Idag skulle de göra ultraljud o kolla navelsträngen om bäbisen får tillräckligt med näring. Får dom de o moster blodtryck o tester är bra får hon komma hem under dagen i morgon, men är de sämre så får hon ligga kvar. Är det tillochmed så att bäbisen inte får tillräckligt med näring kanske de måste sätta igång henne (tror att det var så) hon är i v35 nu och helst vill de inte sätta igång henne förren hon är i vecka 37.. men får se hur bäbisen har det idag o se vad som händer.. hoppas allt går bra för dom! 


 

Alltså Alex, han ska härma mig på ALLT jag gör! Han är som en svans efter mig! Nu är han en vilding, mamma måste använda bältet i vagnen för han vägrar sitta stilla! Han har börjat ta efter mig, nämligen att stå i vagnen.. jag är ju stabil så jag kan stå, men lillkorven är ju inte så värst stabill så han rasar o ramlar om vartannat.. snälla nån..


 

Han hämrar mig tillochmed när jag äter.. äter jag tillexempel på.. låt oss säga.. MAX.. 


 

.. jaaa då ska han också det! tar jag nuggets, som jag alltid tar.. ja då ska han också ha det! suck.. 


 

När vi var och handlade igår så stod jag i vagnen o lillarne satt, men efter EN sekund vägrade han sitta i vagnsitsen utan skulle absolut ner i vagnen o stå bredvid mig.. 


 

Så där håller han på hela tiden. Värst är när jag sitter hos mamma, då typ... sniffar Alex till sig att ajg sitter där för han kommer som ett skott från ett annat rum o låtsas skrika o gråta.. så lyfter mamma upp honom o då skrattar han till o tittar på mig.. kanske är så att han vill vara med MIG, mamma tror Alex vill vara med mamma nämligen.. men jag förstår Alex.. så COOOOL som jag är, klart man vill vara i min närhet!


 

.. och, motvilligt, erkänner jag att.. lillis är bra jävla söt så han kan få härma mig.. några gånger.. bara så länge han vet att det är JAG som bestämmer höhöhö


pis aut! 

Av Sebastian Alexander - 14 april 2012 07:55

 

Glömde visa bilden sen i påskas, när vi barn satt o åt.. 


 

Vi har ett eget picknickbord hemma hos mormor så alla vi ska kunna sitta tillsammans, så gulligt att äv också kan sitta med oss :) 


Jahaa då var snön tillbaka, åh fy vad trist det blir på en gång. slaskigt, grått, kallt o tråkigt helt enkelt :) Men vi har ju några saker att se framemot, Alex fyller ett år på fredag! *hurra* Moster tiss o Fredriks bäbis ska komma snart, väldigt snart hoppas vi! Leos lekland ska öppna i Uppsala, vi ska dit o leka då! Ja lite så har vi o se framemot :)  


 

Hade en riktig partykväll igår, jag o Alex... vi dansade, sjöng, skrattade, busade, hällde ut popcorn överallt....


 

Alex är ju så liten än så länge så han orkar inte med en hel festkväll.. några minutrar sen var han helt slut o skulle gå o sova.. el så hade han fått för mycket att dricka, saft alltså!

Av Sebastian Alexander - 11 april 2012 18:16

 

*Alex* lalala här sitter jag o borstar tänderna.. 


 

*alex* HAHAHA men hur ser du ut Sebbe?!?!


 

*sebbe* Vaddå, varför garvar du åt mig Alex?! har du sett hur du själv ser ut??


 

*alex* Åhh jävlar... *chokad*


 

*bägge i kör* Mamma!! Vad har du gjort med oss?? *när chocken lagt sig* om vi nu ska vara påskkärringar så kan vi väl få våra påskkärringsluvor, mamma! 


 

Mamma hade inga men vår egna lilla påskkärring mormor hade.. *alex* mormor.. hjälper du mig att.. fixa.. lite här på ena kanten också... 


 

Såå!! Tadaaa! Påskkärring ett är klar! Hur går det för dig Sebbe? 


 

*alex* Jo men det där ser ju kanonbra ut sebbe! Kom lite närmare så får jag se...


 

*alex* Wow, läckert! Ska bara fixa till min kjol lite *fixa fixa* Såå.. mot stället där man fick överrraskning och godis om man var utklädd! 


 

Jahaa ja.. det var den här jag fick.. o godis, som jag inte ens kan äta.. det var tacken för att jag klätt ut mig... men..


 

... det gör inget, jag hade så kul ändå! 


 

Efter påskkärringgrejjen så satte vi oss och åt frukost på IKEA med moster tiss o familij, mormor o morfar, bobo o annica. (bara kickan o linus som saknades..) Vi barn satt för oss själva o snacka..


 

.. och dom andra satt vid ett annat bord o snackade.. lillAlex blev kidnappad till deras bord.. stackarn! 


 

Moster tiss och tjockismagen hihihi mamma tror den kommer 17 April (den är beräknad till 23 maj..) Vi längtar, längtar o LÄNGTAR efter bäbis! När den kommer ut ska vi kidnappa den hehehe


Efter IKEA så drog v i hem en snabbis, sen tillbaka hem till mormor o träffade alla igen. Nu hade kickan o Linus också kommit.. vi lagade mat och bakade muffins. 


 

Alex kan inte släppa mamma för en sekund så han parkerade sig i kökslådan medan mamma o Annica bakade.. 


De gjorde chokladmuffins och skulle göra det som jordhögar men de hade ingen kakao utan bara oboy så jordhögarna vart ljusbruna istället för nästan svarta..


 

Dagen innan hade mamma o jag kirrat lite maskar, bin och spindlar.. 


 

Vart skitstora och jättemaffiga. orkade inte äta nån efter att man ätit ett påskbord.. *puhh*


Påskbordet var det gamla vanliga, gott en dag sen ledsnar man så fort på det.. men tack SNÄLLA mormor o morfar för maten!!!! Gott!  Eftersom vi barn varit så snälla så fick vi varsitt påskägg också, sweeeet! Hemma fick vi också påskägg men inget godis (det fick vi av så många andra) istället fick vi lite olika saker, bland annat såpbubblor och ballonger.. och inte vilka ballonger som helst, utan.. BALLONGER!


En megastor ballong! De var jättebra för mig att kasta omkring med eftersom de var lite sega när de föll mot marken så jag hann fram och slå upp de igen innan de nuddade marken. De andra, vanliga små, är lite för snabba för mig. Plus att de här ballongerna var lätta att fånga. För att ni ska förstå hur stor den var så ska jag visa den runda ballongen bredvid en annan rund, luftfylld sak...


 

*alex* va? Pratar ni med mig? hihihi


   

Så här trött var jag igår morse, innan dagis. Varit ledig en hel vecka sen tillbaka till att gå upp tidigt.. det var inte OK tycker jag :)


Nu.. bigbrother sen sova hahaha


Av Sebastian Alexander - 11 april 2012 11:17


Hellu!


Sebbis is da house! Kommer ni ihåg oss? :) Alltså.. vi har haft så mycket att göra så mamma har stupat på kvällarna o inte hunnit in här, men tydligen ska det komma en app till den här bloggen så hoppas man kan gå in där och skriva små blogginlägg slipper man hela tiden logga in på sidan och laddar bilder som tar så lång tid... men får se när den kommer, säger till isåfall! Vi finns på twitter annars, FÖLJ OSS! majanilson heter vi (kom ihåg ett s)


Iaf, vi har laddat upp bilder och ska kirra lite till ikväll men måste vi en bild som är så fin. Både färger och ljud men också personerna, platsen och stämmningen.. underbart, kolla:


 

Solbrända, busiga och glada. Taget i Ullared, i vår stuga vi hade hyrt där tillsammans med moster tiss o familj. Jättemysigt var det! :)


 

Busungen Hugo...


 

Kladdungen jag, innan vi sulle sova...


 

Alex sträcker på sig efter en stund sittandes i bilen.. hahahaha vet ni? Om ni kollar tillbaka på typ VARENDA bild iv lagt ut.. så kommer ni se en pepsiflaska, så även på denna. Den är lite gömd ibland men visst fan finns den på varje bild HAHAHAHA


Nu äre dags för lunch, sen promenad och hämta mig på dagis, förbi affären o köpa gröt till Alex, hem igen, till lekplatsen och gunga. Hem, laga mat, bada, sova fö rmig alltså, mamma ska hinna skriva på sidan igen hehehe får väl se.... får väl se.... :)

Ovido - Quiz & Flashcards