Alla inlägg under april 2012

Av Sebastian Alexander - 7 april 2012 19:47


Mamma tror att jag tvingade Alex att följa med i en av tågvagnarna, men vem som helst ser ju att han är alldeles lycklig över att få följa me, här är det ingen som tvingat nån.. *hosthost*


Av Sebastian Alexander - 7 april 2012 10:11

 

*lalala* här sitter jag och badar.. vad gör du då mamma?


 

Nä men snälla du, du tar väl itne kort när jag sitter o badar naken i badet?!


 

Ta bort kameran på en gång!


 

Ta bort kameran och GÅ UT!!!!!! SLUTA TA KORT!


 

Oki, har du tagit bort kameran nu? Bra.. det förstår du väl mamma, om jag visar mig naken i badet kommer ju alla bli avis på min muskler o jag vill inte att folk ska vara arg/avis på mig.. :P

Av Sebastian Alexander - 3 april 2012 09:34


Bara för att få dessa bilder in i rätt kategori så måste jag lägga ut dessa på bloggen. Ni kanske är less på alla tårtbilder så.. sorry i förväg men måste göra så här så mamma får in de rätt :) 


Mamma skulle göra en hjärttårta till oss 4 att smaska på i fredags men så ringde farfar o sa att han skulle komma upp och fika hos oss på söndagen så då tänkte vi att vi bjussar han på tårtan, en liten påsktårta (eftersom vi inte kommer se farfar i påsk) men tyvärr så kunde han inte komma o vi orkade inte äta upp hela själva så vi tog med oss tårtan hem till mormor o morfar istället. Annica o Linus, Moa, Hugo, monstret tiss (hahaha jaaa jag skrev det med flit) och fredrik var där så tårtan gick åt. Vad kul! :) Mamma är inte så nöjd med tårtan, hon tänkte exprimentera lite men vart inte som hon tänkt sig.. vart typ en kisspöl med glitter i mitten haha får finslipa på detaljerna till nästa gång. Blommorna, kalla/khalla vart rätt ok dock. 


 

Ljusa bottnar med vit choklad och hallonmousse! Moussen är så god, ska ge er receptet på den också. 


 

Tårtan var sjukt hög! 


 

Tänkte ha ett gult o vitt tema och detta skulle typ spricka upp, format som en hjärta men blev en kisspöl istället :) och så lite glitter på det..



Blommorna, just detta var ingen bra bild, blommorna ser lite hoptrycka ut..


 

Glad påsk tårta lite i förväg :)


 


Japp det var den, tack för att ni orkar äta tårta hela tiden mormor/morfar, tiss m familij, annica/linus, robert/kickan. Våra testätare :)

Av Sebastian Alexander - 3 april 2012 07:02


Alltså, ibland är jag bara för snäll hehe min tjocka Äv hade inget o göra o följde efter mig hela tiden. Han vill ju vara nära mig efterso jag är så cool o kan göra häftiga grejjer :P Iaf så kröp han omkring o såg lite olycklig ut så jag erbjöd honom en plats i min cykel, som jag höll på att cykla omkring med. Jag frågade om mamma kunde bära upp Äv för jag ville att han skulle cykl amed mig, mamma blev paff o glad att jag faktiskt VILLE att Äv skulle leka med mig, dock ska han inte få cykla med mig mer.. min cykel pajja..


 

Jihoo! Vad roligt det här var *tycker Alex* Joorå, det funkar *tycker sebbe*


 

Ahhhhhhhh! HJÄLP! Cykeln brakar *skriker Äv*


 

Åhh jäklar, min tjockrumpa hade nästan sönder styret.. sorry Sebbe hihi men det fixar vi lätt *fixa, mecka, laga* 


(cykeln gick inte sönder och ingen tjockisbäbis kom till skada. och han är inte särskillt tjock heller faktiskt, han är bara så goooo!)

Av Sebastian Alexander - 2 april 2012 09:50

 

*alex säger* Sebbe vet du när maten är klar?

*sebbes svarar* nopp det vet jag inte.. vaddårå?


 

Jag är såå jäkla hungrig! Magen kurrar o kurrar..


 

Alltså.. jag måste äta.. jag måste ha nått NU! Åhh en tågräls.. den funkar nog!


 

Sebbe, visst kan man äta tågräls? *frågar en liten nervös Alex*

*sebbe svarar* Javisst, det kan man - är på ba! höhö


 

.. men det smakar inte så jäkla gott hörru Sebbe... hm.. så hungrig ju! :(


 

men.. jag kanske ska testa en annan räls, en tåg tunnelräls.. kanske funkar bättre?!


 

*nom nom* njaaa.. ja... hmm jag vet inte.. smakar lite trä bägge två..


 

så jäkla hungirg alltså, jag testar en lastbil istället..... njaa.... njaaaa inte helt toppen kanske...


 

den här lilla gula.. "ost"biten måste ju vara skitgod.. den testar jag!


 

*nom nom* njaa.. alltså.. så goda är inte våra leksaker..


 

får väl svälta..... *kurr i magen* nä.. orkar inte längre..


 

MAMMA! Nu får du ta o bli klar med maten snart!


 

Lax med pepparotskräm och svartpeppar..


 

och lax med pesto och svartpappar...


 

ÖH??!? Fisk?? Nää tack, då tar jag nog en tågräls istället, fan så mycket godare :)


 

Mamma tycker att ni ska få se hur det ser ut efter att jag ätit.. här är stolen..(om ni inte såg det själva, gamlisarna kanske inte har sin glasögon på så mormor, på med dom :)


 

.. och hela golvet! :) Jag tycker man ska göra det man tycker är roligast samtidigt, varför dela upp det liksom. Först äta, sen leka.. gört samtidigt, mycket roligare, lek med maten!


*alex skriver/pratar/låter/gagar/*

Fy jäklar vad det blåste ute idag! Vi hade bestämmt oss för att gå en specifik (åhhh fint ord!) runda men det blåste så jag höll på att ramla ur vagnen och mamma orkade inte ändra runda eftersom hon bestämmt sig för den o då blir det den! Men som sagt, de blåste alldeles för mycket så vi gick hem istället o jag somnade pladask i sängen :) Går ut en sväng i eftermiddag istället. Nu ska mamma sortera lite bilder, scanna lite bilder, leta upp en bild på moa, skriva ut en bild och klippa ut bilder :)


Tills vi hörs, ha en najs dag och håll i hatten för f*n! (jaaaa jaaaa vi vet att sebbe/jag/mamma svär för mycket men det skiter vi i - tuffa som vi är)

  

Ovido - Quiz & Flashcards