Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

Kalaset

Av Sebastian Alexander - 6 maj 2012 19:54



Vilken fin dag vi hade igår! Men det blev lite väl stressigt i slutet, vi har aldrig varit sena när vi ska bjuda på mat/kalas men igår vart vi nästan en timme sen :) Farmor kom på dagen och grattade mamma (TACK!!) vi fikade lite, pratade o så, jag visade farmor massa saker och snackade rätt mycket hihi när farmor åkte hem gick jag och pappa in o la oss medan mamma o Alex skulle fia tårtan. Mamma trodde de skulle ta typ en kvart men det var en våningstårta, det har mamma aldrig gjort förr så det var lite pill med det, inte hade hon gjort några dekorationer el bokstäver heller och med Alex krypandes och ståendes o skrikandes runt benen blev det inte så lätt att hinna med allt. En timme innan alla skulle komma vaknade jag o pappa, då var det rätt mycket att göra, leta upp stolar, fixa två bord, på med duk, duka, hitta glas o bestick. Plcoka undan, skära kött (6st fläskfile) fixa iordning 4kg potatisgratäng, sallad, plockmat, skära bröd, klä på oss alla 4.. puh! Det tog längre än vad vi trodde men slutet gott, allt gott typ? :) 


 

Väntar... väntar... väntar....


 

Lite plockmat, olika salami, choritzo, paarmaskinka, brieost, salta kex, vitlökskex (blä!) baugette, smör, ost, lönnebergskinka..


 

Hann inte ta kort på varm maten innan alla tagit :) Det var dårå helstekt fläskfile med kryddor, potatisgratäng och en grillad paprika gräddsås... mucho gotto! :)


 

Äntligen får alla äta, mamma sprang omkring o fixade och när hon väl satte sig ner hade alla ätit upp.. (mammas tallrik är den orörda längst ner i mitten :) Vi hade inte ätit på hela dagen för att få plats med så mycket som möjligt, mamma högg in på maten.. läs:KASTADE i sig maten och tjoff så var hon proppmätt efter typ 4 tuggor hahaha ingen bra ide!


 

Efter maten vart det fika, kaffe och tårta. Allt gick i rosa o vitt :)


 

Bokstäverna var penslade med ätbar glitterfärg..


 

Liljan på toppen gick sönder :(


 

*annica* Här haru en gaffel till tårtan, Alex..


 

*alex* nejnej kanka, det behövs inte.. så här gör man nämligen..


 

man tar tårtan i handen.. och äter den! Enkelt :)


 

Eyyy lite easy nu Linus, jag är på väg att kräkas när du ska bära upp mig.. jag ivll bara sitta här o äta.. o äta.. o ... ÄTA!


 

Ahhhhhhhh så ja *nom nom*


 

Jag älskar att leka med kameran och ska ta kort på allt, så som mamma gör.. det här kortet har jag tagit! *sebbe*


 

Det här me :)


 

.. och det här! Spana in min grymma hals.. SWEET! 


 

Hallå, är ni klara snart eller.. jag är lite smått trött..


 

Aa.. jag me..*gäsp*


Jättefin dag fick mamma igår, bus med bilen, lappar, besök av farmor, presenter (disktras hållare, två olika kakformar, varav en liten söt rund som gör att mammas runda formar är kompletta. Hon har alla tre storlekar) familjen kom på besök, mamma fick blommor, kort, dikt, formar, brännare (och gas till hihi) presentkort, blommor av mammas arbetskamrater, kort, presentkort av pappa, mig o alex, en film av bobo (o kickan?) hälsningar på sms, msn och facebook.. Tänk att så många ville komma o fira lilla mamma, hon blev så glad ska ni veta! 


  


 

Här är dikten som mormor kommit på, morfar o annica hade tydligen kommit på de två nedersta avsnitten :) ser ni? Eller ska jag skriva ut hela texten här?!?! Ser ni piis aut?! hahahah så som vi brukar skriva här på bloggen hahahah så kul att det är små detaljer som man inte tror märks som de fått med i dikten. Helt fucking underbart! 


Mer bilder i möra! PUSSPUSS

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards