Direktlänk till inlägg 22 maj 2012

Tjockis jämförelse

Av Sebastian Alexander - 22 maj 2012 09:28


Yooyoo, nu är vi back in da house, yaa maan! 

Alex ligger och sover, han var vaken sent igår ikväll och vaknade kl 6 imorse, förstår att han är tröttmössa. När vi kom hem ifrån att ha lämnat mig på dagis i morse så var Alex så jättetrött. Mamma la honom i sängen, gick o drack vatten, tillbaka in till sängen för att lägga honom.. ja då har han redan somnat! Med sin snuttefilt.. lillkorven :) 


Förresten, när man är två söta grabbar i en familj så äre ju lätt att man jämför och kollar lite hur de utvecklas o växer mot varann liksom. Då täntke jag.. det måste vi också göra, och det sk vi göra med att börja kolla på våra mått. Vi var ju till BVC förra veckan, när lillkorven var ca 13 månader och då vägde lillis.. el vi gör en liten uppställning:


Födelse:

Storkorv (pappa) 3180g 48cm

mellankorv (jag - sebbe) 4180g 50cm

lillkorv (alex) 3690 48cm


Kan vi ju genast konstatera att jag *Sebbe* var tjockast och längst! *Sweet* pappa o alex lika långa. Jag vägde ETT KILO mer än farsan. Då kollar vi hur vi såg ut idag, när vi var 13 månader.


13månader

Storkorven pappa - de hade nog inte 13 månaders kontroll i byn för det finns bara 9 månader hehehe

69cm 8250g

Mellankorven jag *sebbe* - 76cm 9700g

Lillkorven Alex 71cm 8385kg


Då konstaterar vi IGEN att jag var störst och tjockast (måste vara brås på mamma hihih) pappa o Alex vägde nästan lika MEN pappa var bara 9 månader, Alex 13 månader.. Pappa o Alex var lite långa nästan också jag var dock längst! Då vet vi det jag alltid vetat, jag är tjockast, längst o bäst :P


HAHAH såg en grej till, detta bevisar ju bara vad jag redan vetat. 


storkorven pappas HJÄRNA (huvudomfång) 46.5

lillkorven alex HJÄRNA (huvudomfång) 46.8

mellankorven - jag, HJÄRNA (huvudomfång)...... *trumvirvel*.. 47! 


Festast hjärna OCKSÅ! Farsan hade minst höhöhöhö måste kolla mammas uppgifter också men kortet är hemma hos mormor så ska be mormor kolla upp det här! NU MORMOR! 


Då ska vi jämföra lite mer, dessa kort är från när jag var 13 månader och alex är 13 månader:


 

Man kanske tror att vi är jämlika.. men vi ska se :) 


 

Jag STÅR vid kökslådan.. 


 

Alex SITTER i kökslådan..


 

Jag äter med gaffel..


 

Alex äter med händerna.. 


 

Jag snackar i telefon med MAMMA (pappa är pappaledig)


 

Alex pratar i telefon med PAPPA (mamma är mammaledig)


 

Jag kladdar, mycket :) 


 

Alex kladdar.. mycket :)


 

Jag fotoposar med rumpan utåt..


 

Alex fotoposar OCH fotposar, rumpan rakt ut :)


 

Jag kan gå och stå själv, tex i sandlådan.. 


 

Alex kan bara gå med stöd el utmed möbler och SITTER i gungan.. 


 

Jag posar med mamma..


 

Alex posar med mamma.. vad mamma gör.. i dont know! *suck*


 

Jag sover.. 


Alex sover.. 


 

Jag kan göra grimaser.. 


 

Alex kan inte.. hahahha joorå, det kan han :)


 

Jag äter mat.. 


 

Alex äter klubba/godis..


 

Jag spexar med en sked..


 

Alex freestylar med tumme.. 


 

Jag kan stå, springa o leka med den där förbannade grejjen som låter :)


 

Alex kan sitta och skratta :)


 

Jag gympar med mormor.. 


 

Mormor har blivit gammal så alex gympar själv :PP


 

Jag satt bak på cykeln och var lycklig!


 

Alex sitter fram på cykeln och är glad!


 

Jag kan vara nära kameran.. 


 

Alex också.. 


Jaa som ni ser så följer vi oss nästan åt.. jag kunde vissa grejjer och alex kunde vissa grejjer. Olika, lika, UNDERBARA!! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards