Direktlänk till inlägg 30 maj 2012

VId din sida

Av Sebastian Alexander - 30 maj 2012 09:56


Vi har testat att byta vagn nu i några dagar. De gånger jag åker vagn är på mornarna när vi ska till dagis. När mamma lämnat av mig så brukar hon och alex hitta på nått o då tycker mamma att det är lite drygt att ha en stor syskonvagn, så vi hade vår gammla vagn i förrådet. Den är lite sne o kanske inte finaste i hela världen efter att x antal barn åkt i den men den håller och det funkar för oss. Jag brukar få sitta fram på fotstödet men igår skulle vi gå till affären o alex satt o tröck sina fötter i min rygg vilket gjorde ont så mamma sa att vi kunde sitta tillsammans i vagnen, med alex i mitt knä. 


 

Ja det går ju faktiskt bra mamma *säger jag*


 

Det är ingen fara Alex, jag håller om dig hela tiden! Du kommer inte ramla ner där på marken!


 

Vad kul det här var! Nu kan vi åka tillsammans och ingen sitter o sparkar på den andra.. inget kan gå fel nu! 



Ähhh men va f*n Alex.. har du släppt dig??


 

Åh fy vad det luktar äckligt!! *blää* inte en gång till! Åh kolla där borta alex, där är övergånsstället, då måste man trycka på knappen.. kom ska jag visa..


 

*tar tag i ävs hand* så här.. du måste trycka med handen på knappen.. 


 

.. lite hårdare så det tutar till..


 

Så ja! Bra äv!


 

en gång till, en gång till, en gång till *överlycklig äv vill trycka igen*


 

*tar bort ävs hand* nää alex man får inte leka med knappen! *sträng storebror* 


Mamma vill gärna berätta lite om hur jag är som storebror, nämligen så tar jag sjukt bra hand om äv. Faktiskt! Jag hjälper honom med att klä på sig, jag säger itll honom om han gör nått dumt tex ställer sig upp i vagnen "sätt dig ner alex annars får du gå hem" brukar jag säga argt till honom.. vet inte om det hjälper så mycket för mamma brukar skratta när jag säger så arg så äv kanske tror jag skojjar... *sur på mamma* jag bestämmer att han ska ska skor o keps på sig, ananrs får han bälte på sig (hahaha) jag är en väldig ordningman när det gäller vad äv får och inte får göra :) det bästa är ju att jag kommer undan med allt bus! När mamma eller pappa frågar vem som gjrot vad eller när de blir arga på nått så säger jag bara "de var äv.." o ser oskyldig ut.. tror dock att efter typ  100 gånger om dagen så förstår de nog att äv inte gör allt... men mycket :) Vi har hittat en ny lek, jag ropar på äv, att han ska komma o leka med mig, då kommer han krypandes in till rummet, jag säger till honom att gå in o kojjan o så stänger jag dörren.. jag skrattar, äv skrattar mamma blir nervös.. varför, undrar ni!?


 


 

Kojjan består nämligen av en gammal tv bänk med glasdörrar, så jag.. låser helt enkelt in min lillebror så får han sitta där o fundera på vad han gjort o på vem som är bäst i världen höhöhö jag alltså är den bästa..


ps. inga barn tog skada under kojleken!! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards