Direktlänk till inlägg 27 juni 2012

Han går! Han gååår!!! :)

Av Sebastian Alexander - 27 juni 2012 20:08


Lilla gubbisen GÅR! Idag har han tagit sina första steg! Det såg så jäkla gulligt och roligt ut! Åhhh vad han är bra, vår lilla Alexander!!! Kamera batteriet tog slut när vi skulle filma så ni får hålla tillgodo med några bilder på sötnosen när han gör grimaser. Han älskar att rynka ihop sin näsa i liksom frusta :)


 

Vill ni se.. oki, då kör vi.. börja rynka näsan.. 



 

..lite mer.. o så.. börjar vi frust... VÄNTA! 



 

.. ska bara käka lite först.. så! 


 

Då rynkar vi näsan.. 



 

..och frustar, in och ut.. sååå!! :) 


Idag har jag varit på äventyr ska ni veta, jag fick följa med pappa på jobbet! Som jag har längtat, jag packade min ryggsäck redan igår kväll. Imorse 645 när pappa ringde och sa att han var på väg, flög jag ur sängen med stora ögon, ut till hallen o tog ryggsäcken.. glömde bort att jag bara hade pyjamas på mig. Mamma hade aldrig sett mig klä på mig så fort :) Jag skulle ju självklart ha med frukosten i bilen, som pappa gör. Det var så klart mackor, som pappa har och de skulle sååklart, ligga i en plastpåse.. precis som pappa gör med sina mackor. Jag hade med mig mackor, dricka, kakor och en tidning. Det var nog den bästa dagen i hela mitt liv! :) Jag slutade aldrig prata, varesig med pappa i bilen eller när mamma kom och hämtade oss. Jag hjälpte pappa att bära paket och vid varje stop vi gjorde skulle JAG själv klättra ut ur bilen, bära paket och klättra in i bilen själv. Det är ju en bit upp så det tog ett tag men pappa stod snällt o väntade medan jag klättra in o ur :) Det var nästan alla kunder som sa att pappa hade en liten hjälpreda med sig (jag alltså) och så fick vi höra flera gånger, att jag var pappa upp i dan :) När vi hade lämnat alla paket så åkte vi och åt korv och glass! Åhhh det var sååååå roligt! Jag var dock skittrött så däckade i soffan efter maten nästan.. :)


 

Så.. kakor, godis, tidning, filt, gosedjur.. allt är med! 



 

Redo för äventyr! Kudden, ryggsäcken och jag drar nu! 



 

Nyvaken och glad! 




Solbrillor på och kaka i handen. Klockan är inte ens 7, men är det sommarlov så är det, då får man äta kakor tidigt :)


 


Nyss hemkommen ifrån jobbet, smutsig och jävligt trött!! :)


Imorgon kommer Moa och Hugo hit, vi ska baka muffins. På fredag ska vi ha kalas för Hugo för han är inte hemma när han faktiskt fyller år. Så på morgonen ska mamma, jag, äv, bobo o kickan dra till toys ur us och kolla efter några paket. Vi ska försöka hitta nån billig trehjuling åt mig också, jag har en plast trehjuling som jag fick när jag var typ 1½ år och den är alldeles för liten nu.. Så det ska vi se om vi hittar, då blir den en tidig 3års present från mamma o pappa :)


Det var det.. då hörs vi imorgon, förhoppningsvis med laddat kamerabatteri så vi kan filma sötalex! :) 


Må gott, gör inga brott och ät gärna lite granskott :) 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards