Direktlänk till inlägg 7 juni 2012

Vattenläcka

Av Sebastian Alexander - 7 juni 2012 07:25


I måndags var mamma på utvecklingssamtal med mig... *hjälp* Fröken Lena hade snackat med mig på morgonen, hon hade ställt frågor om dagis, fröknarna, kompisarna, maten, lekarna o lite så sen läste hon upp svaren för mamma :) Dock så orkade jag inte prata med lena hela tiden läs:lite blyg när hon o jag satt ensamma i ett rum o jag inte riktigt förstod hur man skulle svara. Det var bla hur jag känner mig när mamma lämnar mig på dagis (jag svarade glad) hur jag känner mig när mamma hämtar mig (glad) hur jag löser bråk om nån kompis bråkar (efter lite hjälp från lena svarade jag att jag hämtar en fröken) vilka kompisar jag leker med (maja, philip, molly, elias) vad är det första jag gör när jag kommer itll dagis (cyklar på dagis cyklarna) sen orkade jag inte prata mer utan sa att jag var kissnödig så vi avslutade vårt samtal haha Lena berätta lite om hur jag var på dagis. Mamma o Lena fick skriva tre ord var som de tyckte passade in på mig, mamma skrev, glad/snäll, blyg, nyfiken. Lena skrev glad, nyfiken och glimten i ögat. Det var väl snälla ord tycker jag :) Lena sa att jag inte var så blyg, kanske att jag inte snackar med fröknarna så mycket men när jag sitter med mina kompisar då pratar jag mycket. Lena sa också att jag alltid måste hålla på o pilla med nått när man pratar med mig (säkert fått efter mamma för hon gör lika) på samlingen i morse så fick lena säga till mig 5 gånger för jag satt o lekte med en leksak istället för att lyssna på samlingen, tillslut ledsnade min kompis och röck åt sig leksaken så vi kunde börja med samlingen hahaha uhhh dåligt humör eller? :P


Jag tycker om att sjunga (har föröverigt lärt mig att sjunga alla veckordagar!) och att måla. När jag var lite yngre så skulle allt in i munne, jag åt på färgem pappret penseln.. men det hade jag växt ifrån nu sa Lena, nu målar jag som alla andra :) Jag älskar ju att mecka o pilla och Lena berättade för mamma om den gång jag höll på att orsaka en vattenöversvämning! *opps* överdrivet?! Vi var i blöjrummet och jag var klar föst men fick stå o vänta tills alla kompisar var klara så medan ajg väntade stod jag o meckade på en kranaktigt grej som satt under handfatet, oj den lossnade visst.. det gick ett litet tag sen hörde fröken att det droppade/halvrann vatten, hon tittade o där stod jag o försökte sätta fast grejjen igen :) tur att hon upptäckte det hahaha men hallå, man får väl skruva fast grejjen lite hårdare när det finns barn i närheten :) 


Hon var väldigt nöjd med mig iaf, det "negativa" var att jag var lite slarvig med att hänga upp jackan o ställa skorna. Det kan vara att hemma så tar mamma alltid jackan o kepsen o lägger i vagnen så vi vet var det är till morgonen efter så jag har adlrig hängt upp min jacka, men vi har pratat om det nu och vi ska börja hänga upp jackan o ställa skorna rätt hemma också så jag lär mig. 


I augusti ska Alexander börja på dagis också! måndag 6/8 börjar vi bägge två. På samma avdelning. Jag får upp en klass och går från nalle till fjärill och min fröken Lena följer med upp. Fröken Marita stannar dock kvar i nallarna och där kommer Alexander gå så då får vi en av mina varsinna fröknar (jag har lena och marita nu i nallegruppen). Min gamla favoritfröken, Anneli som slutade i vintras kommer tillbaka! Alexander kommer få henne *avis* han får både marita och Anneli.. kommer ju bli bästa gruppen nånsin! jag får iaf Lena hon är nästbästa fröken hihi


 


 

Idag ska vi gå på utflykt och föräldrarna får följa med idag, vi ska ha som en liten gruppavslutning. Mamma och Alexander ska följa me *ROOOOOOOOOLIGT!* Har längtat efter den här dagen länge! Nu ska vi börja göra oss klara för att gå iväg, hörs sen! 


PUSSPÖSSPISSKISS

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards