Direktlänk till inlägg 11 juni 2012

Vem, var, när, var, varför, hur?

Av Sebastian Alexander - 11 juni 2012 07:37


Måndagmorgon igen och alldeles gråmulet ute.. vad trist, men det är min sista vecka sen har jag sommarlooooov! Går bara dessa fyra dagar sen sommarlov till 6 augusti! *yippie* fast kommer sakna kompisarna! Idag ska pappa till ryggknäckaren och mamma itll tandläkaren, men hon hade ingen barnvakt så tidigt så vi bokade om tiden istället. Imorgon ska vi på avslutning med Moa och sen till BVC med Alex, få se om han gått upp nått *hoppas* han ser lite förändrad ut tycker alla vi tre, han har vuxit ås mycket o liksom.. format om ansiktet på nått sätt :) Han kanske blivit äldre o mer "mänsklig" äsch jag vet inte.. söt är han iaf! 


Har haft en kolgn helg, i lördags var vi så trötta så vi gjorde itne så mycket, var och storhandlade och tvättade. Sen var vi mest ute o hängde i sandlådan och vid gungorna. Igår städade vi lite o var faktistk lite piggare än i lördags så vi drog på en utflyckt, jag älskar det! När man får packa ner mackor o dricka i en väska, ta med filten och åka iväg, jag blir sååå lgad o hoppas när mamma o pappa säger att vi ska ha picknick! 


 

Där vi hade picknick fanns det också gungor.. 


 

.. med värsta fina utsikten över havet.. 


 

*lalala* här gungar jag *sjunger*


 

Sebbe, vart tog du vägen?!?! *chokad över att brorsan försvann på en sekund*


 

Äsch, orka bry sig var han är.. jag drar till filten istället o vad hittade jag här.. 


 

en massa goda mackor och kex *nom nom, smula, äta, nomnom, smula*


Åhh är det där vad jag tror det är.. *glad*


 

Sebbes vattenflaska! Orka dricka ur min nappflaska.. det är bara för barn, jag är stor och ska dricka ur en riktig vattenflaska! 


 

*lalala - sjunger i ensamhet* här sitter jag på min filt.. *lalal* o äter.. o äter *lalala*


 

*sjunger ännu mer* lalala jag äter ännu mer, o snart är mackorna sluuuuuut *lalala - falsk sång*


 

Du, farsan, pallra dig hit och sätt dig på filten *pekar på filten var pappa ska sitta*


 

Såå ja.. hej gos pappa *försöker göra en fint* nu när du sitter så nära o gosar... 


 

.. skulle du kunna hjälpa mig att öppna en till påsa med mackor? hehe


 

Så, tack! Nu kan jag äta mer.. vi behöver inte "gosa" mer pappa, du kan gå nu.. jag har fått vad jag ville heheheh mer mackor! 


 

Mamma ville ta en sista bild på oss innan vi skulle åka igen, men ingen av oss tittade på mamma :) 


 

VI försökte igen men då tittade Alex bort.. 


 

Så försökte vi igen men så tittade jag visst bort *ooops*


 

.. sen hade vi ledsnat, fett mycket! 


 

Alex lurade till sig mamma att sitta på filten och "gosa" - han ville ha tom&jerry kex... 


 

familjen Mupp, märk att jag - sebbe inte är med på bilden dvs jag är INTE mupp höhöhöhö 


oj blev rörigt inlägg, ibland var det jag - sebbe som prata, ibland var det jag - äv som prata.. men det blir lite hjärngymnastik för er nu så här på morgonen o försöka hålla isär vem som sa vad när, varför och hur hahaha


pusspösspisskiss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards