Direktlänk till inlägg 4 augusti 2012

Farmor Måååt från göteborg

Av Sebastian Alexander - 4 augusti 2012 20:11


Förra veckan var mammas farmor Maud uppe hos oss och hälsade på. Ja uppe hos morfar och hälsade på men vi var där hemma varje dag så vi kan säga att hon hälsade på oss. Maud bor ju nere i göteborg och vi träffas bara en gång om året, om ens det.. tråkigt men det blir så ibland. Därför var det så kul att hon kom upp hit och hälsade på. Ena kvällen så körde vi grillkväll med alla på besök. Här kommer en hel bildradda på kvällen:


                            


Vi grillade kyckling, fläskkotlett, chicken kebab (tror jag de hette). VI hade potatisgratäng, rotfruktsgratäng, sallad, baugetter, ostar och lite annat smått o gott. Mums så gött det var! :)


Jag tyckte Måååt (som jag kallade henne) var störtbra! Jag och hon stod en kväll och kastade pappersflygplan till varann från balkongen. Jag var ju bäst :) Jag kastade ner från balkongen och hon skulle försöka kasta upp.. gick inte så bra, det beror inte på tyngdlagen, att det är svårt att kasta ett pappersflygplan x meter upp i luften, utan det var ju för att JAG är så himla bäst! :) 


Har inge bilder, men vi var hem till moster tiss och fikade och badade en dag också med Måååt och en annan dag var vi hem till bobo o kickan o fikade. Vi fick jättegoda hallonmuffins med kokos - receptet tack! :) 


Efter 4-5 dagar här ås åkte Mååt hem igen, vi skjusade henne och vinkade av henne vid tåget. Efter det så åkte jag, äv, mamma o morfar upp till gränby och shoppade lite :) Sen drog vi en repa på stan, cruisade och chillade lite (pappa var på rally/enduro/cross) Vi åkte kl 13, kl 18 var vi hemma igen så det var en lååång dag :) Mamma, jag o äv åt ute på mcdonalds, passade på att leka lite där också, sen var vi hem och mös i soffan. Pappa smsade och sa att han skulle sova över i enköping så vi gick och la oss, alla tre i mammas o pappas säng och somnade i en stor klump :) Det var en mysig dag!! :) 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards