Direktlänk till inlägg 19 augusti 2012

Dagis - inskolning

Av Sebastian Alexander - 19 augusti 2012 11:20


Häääääjäää! 


Vet ni vem jag är?! :P Kan ju säga att vi har haft o göra varje dag, det har varit dagisinskolning, mamma har börjat jobba igen, tårtor, vardag och allt möjligt så vi har inte hunnit in varken här eller på mammas baksida HÄR 


Alex började på dagis 13 augusti, då hade vi inskolning tre hela dagar och det gick skitbra! Han var jättenyfiken och glad över massa nya leksaker och kompisar. På torsdagen fick mamma gå därifrån runt 10 och komma tillbaka till efter vilan 14. När mamma gick så vinkade hon och sa hejdå, då vinkade Alex tillbaka och inget mer med det.. gick jättebra! :) På fredagen var mamma inte med alls, utan gick hem runt 9, vi klarar oss sååå bra utan henne, skönt att slippa ha henne i hasorna hehe. Jag själv hade längtat efter alla kompisar och cyklarna på gården så jag har så jäkla nöjd att vara tillbaka. Dock vard et många som fortfarande hade sommarlov så det var lungt och rätt tyst, det gillade jag :) Mamma började jobba i måndags och då måste vi börja på dagis kl 7 så vi äter frukost där. Det är bara jag och Alex som äter frukost av alla typ 78 barn :) Det är vi två plus fröknar som sitter där vid bordet :) Jag är så trött på morrnarna när mamma lämnar så jag brukar bara sitta och stirra i väggen :) Fröken frågade om jag ville ha smörgås men då himlade jag bara med ögonen och svarade henne inte hehehhe tuffing, I know! :) Lillis - Alex - är så jäkla lycklig, han tar emot mjölk och smörgås och charmar fröknarna. Han skrattar och busar med dom.. han har väl inte lärt sig än att han inte ska vara för nära tjejjer - tjejbasiller! 


Det går bra för morsan på jobbet också, sjukt drygt att pendla och se pengarna gå upp i rök/bensinångor.. men men, så är läget och då får man göra det bästa av situationen, mamma har laddat upp med massa musik och kan för en gångs skull lyssna jävligt högt utan att vi får oni i öronen :) Det är så bra också, för mamma slutar 14 och pappa slutar 1430 och mamma åker förbi pappas jobb på vägen hem så han får skjus varje dag plusa tt bägge två kommer till dagis och hämtar oss! Vi får då åka bil hem plus att morsan slipper både hämta och lämna bägge oss själv, najs, najs, massor av baaajs :PP 


Ja och tårtor... tårtor, tårtor... massor av tårtor. Idag har mamma FYRA tårtor att göra! Puh en är klar, tre kvar :) De tre ska en man hämta imorgon men eftersom vi jobbar och är på dagis ska snälla bobo komma hit och vara tårtvakt och tårtutlämnare *viktigt jobb!!* TACK bobo för att du ställer upp!    Du ska få en förta! *40 kronor hihi)


Tillbaka till att vispa, spackla, täcka och dekorera tårtor :) TACK för att ni läser, ni är  UNDERBARA!! 


          

Min första fruktstund på dagis, sebbe sitter i kepsen och blå tröja, jag sitter mittemot, bredvid min fröken. Jag har blå/svart randig tröja och blå galonisar. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards