Direktlänk till inlägg 12 april 2013

Sista dagarna på BB

Av Sebastian Alexander - 12 april 2013 16:52


Vi stannade på sjukhuset i två dagar. Bäbis kom på skärtorsdagen och så åkte vi hem på lördagen. Redan på torsdagkväll fick jag ställa mig upp och testa om benen bar mig, vilket de gjorde :) Jag hade bara fått en ipren tablett på uppvaket men hade inte ont och kunde resa mig ganska bra. Jag ammade bäbisen och mina eftervärk.. HERREGUD kan man ha så ont?! Fy farao vad ont det gjorde, men jag försökte stå ut eftersom jag inte ville ha några tabletter. På kvällen så satt jag upp och sov typ en timme i taget, dels för att mata lilla bäbisen och dels för att man ligger på sjukhus, det är inte den mest trevliga plats :) Det är konstig belysning, inget att titta på, det är tyst, ingen som är uppe o rör sig, inga ljud. Jag hade ont av eftervärkar och började få ont i magen nu också. Mest när jag skulle röra mig, typ försöka byta ställning i sängen eller vända mig på sidan. På natten kom nattsköterskorna in och presenterade sig och frågade om jag ivlle ha morfin och nu tacka jag ja så att jag iaf skulle få sova lite mer än en timme. Jag fick en spruta morfin och på nån sekund som domnade jag bort i nacke och axlar, eller inte direkt domnade utan det blev så tungt och värkte på nått sätt, sen somnade jag som en stock hahaha Vi hade inte så mycket att göra på rummet (förra gången hade vi iaf en tv på rummet = lyx!) Detta är hur vårat rum såg ut :) 


 


Vår utsikt från sängarna :)


   

Vår utsikt från rummet :) 


jag fick alvedon och ipren, 3st tabletter, 3 gånger om dygnet. Jag fick två morfin sprutor och bägge gångerna somnade jag som en stock o sov, o sov :) Så jäkla känslig mot sånt där jag hihi På fredagen, dag nr två så var jag uppe o gick hela tiden nästan, jag gick i rummet, ut till toaletten, runt i korridoren och på eftermiddagen gick vi till tvrummet och satt där i nästan tre timmar :) Det var så skönt där ute, ljust, nått att titta på och komma bort lite, luften var sval o ren och vi fick lite annat sittunderlag än den 1cm tjocka sängmadrass vi suttit på :) Det var även påskafton så vi fick påskmat, olika sillar, köttbullar/prinskorv/potatis, legymsallad och en efterätt till middag. Till lunch fick vi lax, potatis och kall örtsås = GOTT!


 


Annars gjorde vi inte så mycket utan satt i våra sängar och skrattade, tittade på bäbis, löste korsord, åt påskgodis och saknade mina två stora stjärnor så mycket! Snälla Annica och mormor skickade bilder och videor på dom men de fick mig bara att gråta ännu mer, jag saknade de så otroligt mycket! :( På fredagen hade vi även läkarkoll nr 1, de kollade ryggrad, höft/ljumske och lite sånt. Dock ville bäbis inte titta så det fick vi göra under läkarbesök nr 2 (återbesök några dagar senare) På lördagen kom de och tittade till mig igen, mitt blodtryck var lågt/normalt och livmodern hade dragit ihop sig jättebra, såret såg bra ut förutom att det var ca 3cm som inte läkt (fortfarande har de inte läkt..) jag hade inte haft nån feber eller inflammation så de sa att vi fick åka hem om vi ville och det ville vi ju! Åhh jag var så lycklig när jag tänkte på att jag äntligen skulle få se Sebbe och Alex och de skulle äntligen få se sin lillebror!!! 


Vi fick vänta på att läkaren skulle skriva ut oss sen plockade vi ihop allting, rensade ut alla sängkläder och inväntade Robert o morfar som kom för att hämta upp oss. Vi åkte hem till mormor o morfar för att äta påskmiddag och träffa kusiner o moster Tiss. Jag bad Robert lämna av mig nära mormors hus för jag orkade inte riktigt gå (jag hade inte tagit några värktabletter alls på ett dygn, inte ens ipren eller alvedon. Det är ändå en stor bukoperation och redan dag två så åt jag inga värktabletter alls) Jag gick så fort jag kunde, hade inte tid att hjälpa de andra med parkering o väskor utan jag längtade så mycket efter sebbe o alex. Jag öppnade dörren och där stod mina två hjärtan, de skrek MAMMMMMA och kaste sig om halsen på mig, tårarna bara rann ner på mig, jag var så lycklig att jag äntligen var hemma och fick hålla om mina gosälsklingar!   


TACK för att ni ställde upp och tog barnen och allt runt omkring! Mamma, pappa, Annica, Bobo, Kickan, Therese och barnen! Annica.. vill ha lite bilder på vad ni gjorde :) 


                             


Första dagen så hade bäbisen nått nån liten infektion i ögat och var svullen, röd och igenklibbad. Dagen efter så hade det släppt och han fick upp bägge ögonen, som än så länge är blåa, få se om det håller i sig eller om det blir bruna som hans storebröder har:) 


         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards