Direktlänk till inlägg 12 april 2013

Gottegrisen

Av Sebastian Alexander - 12 april 2013 17:20



Min underbar älskling Stefan fick verkligen testa sina gränswer de första tre dagarna hemma. Eftersom jag var tvungen att få nån spruta i magen varje dag emot blodproppar och vi hade blivit utskrivna så var det Stefan som var tvungen att ge mig sprutorna. Det är bara så att bland det värsta han vet är blod och sprutor, han svimmar nästan bara av att prata om det :) Men jag kunde inte ta själv så varje kväll klockan 20:00 så fick han hjälpa mig. Det gick superbra - så stolt över honom! Jag är inte rädd för sprutor och har inget emot det, men det var ändå skönt att vi var klara efter tre dagar (fem dagar totalt, två på sjukan och tre hemma) sista dagen så skrattade vi så mycket när vi skulle ta den så det tog typ 10 minuter :) Magen ser ju lagom fin ut efter snittet, dels fick jag en allergisk reaktion emot plåstret/tejpen som sjukhuset använder sig av när de sätter fast ett stort skynke över magen med ett litet hål, typ somen tvruta över nedre delen av magen där snittet ska ligga. jag blev knallröd över magen, det kliades sjukt mycket och det blev så där svullet/upphöjt. Det var streck och bristningar, det var snittet med sitt plåster/förband, det var blåmärken och gula blåmärken :) Det var stickhål efter sprutorna och det var så rivmärken.. herregud :) Nu ser det mycket bättre ut, varsågoda :) 


 


På sjukhuset gör de PKUtest för att testa 50 olika sjukdommar (tror jag hihi) först så bedövar de bäbisens hand och sen för att bedöva ännu mer så ger de honom en sockerlösning och detta var så kul :) Just när hon sprutade in sockerlösningen i munnen så började bäbisen smacka o tutta, han stoppade in händerna i munnen och ville liksom trycka in mer o mer :) Barnmorskan sa att han var en riktig gottegris.. går det att vara nått annat när han har mig som mamma?! haha Han har väl fått mer än tillräckligt när han låg i magen, han kände nog igen den smacken hahaha


         


Om man inte hör nått efter 2 veckor så ska det vara OK med testet och vi har inte hört nått än så då borde det vara OK, skönt! :) 


Bäbisen några minuter innan vi åker hem ifrån sjukan denna sista gång. Det är läskig och ensamt på sjukhus men ändå tryggt, det finns folk där dygnet runt, de hjälper en och är trygga, glada och fina. Det är lite mysigt att lägga sig i sängen första gången och ha sin nyfödda bäbis bredvid sig. jag behöver nog inte ens säga hur speciell upplevelse det är att få barn och allt man går igenom, varesig det är kejsarsnitt eller andra sätt. Det är inte så lätt som alla tror att bara göra ett snitt och poof så är bäbisen ute, de syr igen magen och allt är klart. Det gör inte ont och man mår bra.. det är olika för varje person och för varje födsel, jag har gjort ett akut snitt och två planerad snitt och alla tre gånger har det gått olika bra och både jag o bäbisen har mått olika från gång till gång. Denna graviditet och förlossning har varit den jobbigaste och den tuffaste, jag kommer med all säkerhet att inte göra om detta! Jag tror inte ens att jag får, det är tre kejsarsnitt man får göra sen rekommenderar de inget mer. Jag känner att min familj är komplett, mina tre små killar är allt i livet för mig och jag vill bara ha de tre   



                



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards