Direktlänk till inlägg 15 april 2013

BVC

Av Sebastian Alexander - 15 april 2013 18:22


Vi hade besök av BVC idag, våran bvctant, Marie kom hem till oss en stund på dagen för att kolla att allt var bra med mitt sår och hur det var med bäbis. Vi har Marie både till Sebbe och till Alex så vi har "känt" henne i 4år och det är kul att hon haft alla våra barn under deras uppväxt. När bäbis föddes vägde han 4110g, han gick ner 9% till 3730g på återbesöket. För en vecka sen hade han gått upp och vägde 3910 och nu, 5 dagar senare hade han gått upp till 4220g :) Jätttebra gjort och vad skönt att han växer så mycket. Både jag o Marie sa att det gått bäst (hitills) med bäbis än vad det gjorde med Alex och Sebbe. De har alltid varit små men den här bäbisn blir nog brås på mig, en liten tjockis :)) 

 Mitt sår hade fortfarande inte läkts *suck* förr var det öppet ca 2-3 cm men nu var det bara 1 cm så vi behövde inte limma det än, utan ska avvakta till torsdag då jag ska upp igen och kolla såret. Det borde nästan läkts till dess trodde Marie *håller tummarna* 


Idag är det Stefans sista lediga dag, fy vad ensamt det kommer bli imorgon när han jobbar och barnen är på dagis, har varit så underbart skönt att ha honom hemma, både för hjälpen och sällskapet :) Han ser framemot att jobba och komma bort lite hihi få lite vardag på grejjerna och det förstår jag. Jag ska försöka börja gå lite längre sträckor nu men jag har fortfarande ont efter foglossningen, eller vad man säger. Det gör fortfarande ont när jag går för mycket, men.. ska försöka iaf :) 


 

Åhh har jag gått 0,5kg på 12 dagar!? Vad bra :) 



  

Mmm om man skulle ta och äta lite mer kanske, så gött juh! 


Nu ska vi städa lite och förbereda med kläder, regnkläder, stövlar och annat som ska med till dagis imorgon. Första dagen jag ska gå med alla tre ensam till dagis, bäst o se till dagen innan att allt är med och framplockat :) 


PUSS o KRAM  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sebastian Alexander - 1 oktober 2013 10:52

      För att hinna med alla bilder vi laddat upp och alla 100 som väntar på att få laddas upp så kör vi en snabbtitt av vad som hände i sommras under juli månad.      Vi gungade..        Alex meckade med gungkatten..      ...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:16

  Igår, när vi kommit hem ifrån dagis så var vi inne en stund och lekte lite med Philip. Han är lite förkyld, snorig och kladdig i ögonen. Jag och Philip satt o snackade, han visade mig sitt gym, hur han hänger där i gymmet och vilka vikter och skr...

Av Sebastian Alexander - 17 september 2013 11:06

  Vi gick ner på stan i lördags när det var kulturnatten, där träffade vi mormor o morfar, Robert o Kickan, vi skulle egentligen inte se nått utan bara gå omkring. Dock fastnade vi hos mammas favoriter, sambatjejjerna :) ja alltså inte själva tjejj...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:06

Såå, ett inlägg om Sebbe, ett om Alex och nu ett om Philip. Här är hans lilla fotosession :)                               ...

Av Sebastian Alexander - 14 september 2013 08:02

  Woot?! Fjärde inlägget på typ 5 minuter, vad äre som händer? :) Vi hade ju en fotosession på Alex för nått inlägg sen, nu blire ett på Sebbe :)                      Aaa vi vet att de blir mycket bilder o lite tex just nu men vi ha...

Ovido - Quiz & Flashcards